ین ژاپن صعودی – اوج نرخ‌ها و نفت به سود ین ضربه خورده: فرصت‌های تجاری برتر


ابتدا، یک یادداشت سریع در مورد معامله برتر سه ماهه دوم من، که کوتاه GBP/USD بود، به دنبال 1.2750-1.2800 از حدود 1.3200 بود. منطق پشت این دیدگاه این بود که قیمت گذاری بازار انقباض پولی نسبت به یک کوهنورد بی میل در بانک انگلستان بسیار تهاجمی بود. در حال حاضر، GBP/USD بدترین عملکرد سه ماهه خود را از زمان رای گیری برگزیت در سال 2016 به ثبت می رساند و همچنین به زیر سطح روانی 1.20 کاهش یافته است. این بحث وجود دارد که من در هدفم به اندازه کافی جاه طلب نبودم.

با نگاهی به سه ماهه سوم، من نسبت به ین ژاپن طبیعتی صعودی دارم. دو عامل دلیل: بازده اوراق قرضه ایالات متحده و کالاها، به ویژه قیمت نفت، هر دو پایین تر از بالاترین میزان خود هستند. اینها دلایل کلیدی بوده اند که چرا ین ژاپن در بین ارزهای بدترین عملکرد امسال قرار گرفته است. اکنون که این دو عامل در حال تصحیح هستند، ین ژاپن نیز می تواند همانطور که نمودارهای زیر برجسته شده است.

USD/JPY (سیاه) در مقابل 10 سال ایالات متحده بازده USD/JPY (سیاه) در مقابل نفت خام برنت

ین ژاپن صعودی - اوج نرخ‌ها و نفت به سود ین ضربه خورده: فرصت‌های تجاری برتر

منبع: Refinitiv

دیدگاه من در مورد USD/JPY برای 130 قبل از 140 است، اگرچه ارزیابی مجدد این دیدگاه در صورت اوراق قرضه ضروری است. بازده – محصول و قیمت نفت به بالاترین حد خود باز می گردد. البته ریسک USD/JPY این واقعیت است که بانک ژاپن (BoJ) خط مشی پولی پرت باقی می ماند. BoJ کنترل منحنی بازدهی را پس از خرید بی‌سابقه اوراق قرضه در یک هفته دو برابر کرده است، در حالی که بانک‌های مرکزی در بقیه جهان به شدت سیاست‌های پولی خود را تشدید می‌کنند. علاوه بر این، اقدامات BoJ در حالی است که مقامات ژاپنی در مورد شایستگی یک ارز بسیار ضعیف تردید دارند.

سطوح برای تماشا

جنبه منفی: 131.50 (واکنش BoJ پایین)، 130.00 (سطح روانی/تعداد دور)، 126.36 (میپایین ترین سطح 2022)

سمت بالا: 135.00-20 (اوج 2002)، 136.71 (اوج 2022)

جانبداری: کاهش USD/JPY از 1.3600، با توجه به حرکت به سمت 131.55، اگر نفت و بازدهی به بالاترین حد خود برگردند و USD/JPY از 138.00 بشکند و اگر نفت و بازدهی نفت به بالاترین حد خود برگردند، دیدگاه اشتباه خواهد بود.

نمودار USD/JPY: بازه زمانی روزانه

ین ژاپن صعودی - اوج نرخ‌ها و نفت به سود ین ضربه خورده: فرصت‌های تجاری برتر

منبع: Refinitiv

در جاهای دیگر، داده‌های اخیر نظرسنجی نرم در قالب PMI ایالات متحده و منطقه یورو، بازارها را بر آن داشته تا احتمال رکود اقتصادی را افزایش دهند، بیشتر در اروپا. علاوه بر این، اگر داده‌های فعالیت نشان می‌دهد که کاهش قابل توجهی دارد، قیمت‌گذاری مجدد تهاجمی ریسک‌های رکود احتمالاً ین را تحت فشار قرار می‌دهد، که در چنین محیطی پوشش خوبی است. این امر به‌ویژه در میان کالاهای متقاطع ین مانند AUD/JPY که فضایی برای حرکت زیر 90.00 دارد مشهود است.

AUD/JPY

ین ژاپن صعودی - اوج نرخ‌ها و نفت به سود ین ضربه خورده: فرصت‌های تجاری برتر

منبع: Refinitiv





منبع