ین ژاپن با نگرانی بیشتر مقامات از ضعف آن مبارزه می کند


ین ژاپن، بانک مرکزی ژاپن، دلار آمریکا، فدرال رزرو آمریکا، تورم-نقاط صحبت

  • ین ژاپن همچنان در برابر دلار آمریکا به پایین ترین حد در 24 سال اخیر نزدیک است
  • مقامات ژاپنی در مورد ضعف آن صحبت می کنند، مداخله در هوا است
  • در حال حاضر، بازار منتظر داده های تورم ایالات متحده برای سرنخ های نرخ بهره است

ین ژاپن در روز سه‌شنبه در برابر دلار آمریکا نزدیک به پایین‌ترین سطح 24 سال اخیر خود باقی می‌ماند، حتی در شرایطی که برخی از رقبای بین‌المللی اصلی آن از جهش قوی‌تری برخوردار هستند، با طبل فزاینده مقامات ژاپنی که نشان می‌دهد ضعف ممکن است اکنون فراتر از آن چیزی باشد که می‌توان توجیه کرد. مبانی

انتظارات نرخ بهره به طور محکم حرکت می کند

البته، واگرایی گسترده نرخ بهره بین فدرال رزرو و بانک ژاپن ماه ها در بازی بوده است همچنان محرک اصلی رویدادها در این بازار است. با این حال، مقامات ژاپنی در گذشته مداخله گر ارزی قوی ای بوده اند و بازارها برای بازگشت به این شکل در آماده باش هستند.

به طور گسترده تر، بازار در انتظار ایالات متحده است شاخص قیمت مصرف کننده داده‌های ماه اوت، در بعدازظهر اروپا. انتظار می‌رود که تورم اصلی از 5.9% به 6.1% افزایش یابد، اما انتظار می‌رود که نرخ کلی کاهش یابد، و امیدواری محسوسی وجود دارد که بدترین تورم ایالات متحده ممکن است پشت سر ما باشد. با این حال، این تضمینی نیست و هیچ یک از اینها به این معنی نیست که فدرال رزرو به افزایش شدید نرخ بهره ادامه نخواهد داد. مطمئناً در هر موردی که قابل تصور است، بسیار تهاجمی‌تر از BoJ عمل خواهد کرد. چاپ قوی تر از حد انتظار نشان دهنده بازگشت به قدرت دلار آمریکا است.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله USD/JPY

ژاپن رسمی با ضعف ین ناآرام تر است

معاون وزیر کابینه ژاپن روز یکشنبه گفت که توکیو باید اقدامات لازم را برای مقابله با کاهش بیش از حد ین انجام دهد. صدای او بخشی از یک گروه کر به آرامی در حال افزایش بود که در روزهای اخیر هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن نیز حضور داشت. گزارش شده است که او حرکت هفته گذشته ین را “بسیار ناگهانی” توصیف کرد. شاید مهمتر از همه، وزیر دارایی شونیچی سوزوکی قبلاً گفته بود که در صورت ادامه کاهش ارزش ین، “اقدامات لازم” انجام خواهد شد. در صورت مداخله در بازار ارز، وزارت دارایی نهادی خواهد بود که ماشه را می کشد.

دولت همچنین در حال بررسی کاهش محدودیت‌های سفر به منظور تقویت گردشگری و افزایش ین از طریق آن کانال است.

تحلیل فنی USD/JPY

با این حال، تصویر فنی ین ژاپن بی وقفه تاریک به نظر می رسد.

نمودار دیوید کوتل با استفاده از TradingView

کانال گسترده روند صعودی USD/JPY از اوایل مارس قاطعانه در جای خود باقی مانده است، با آزمایش نزولی که در اواسط آگوست انجام شد، تنها پلتفرمی را فراهم می کند که گاوهای دلار از آن قله های 24 ساله صعود کرده اند. به سختی می توان حمایت شفاف را قبل از رسیدن به بالاترین سطح روزانه 14 ژوئیه یعنی 139.37 مشاهده کرد، که بسیار پایین تر از بازار فعلی است. این کاملاً با اولی مطابقت دارد اصلاح فیبوناچی افزایش کلی از مارس. که در 138.50 می آید.

از سوی دیگر، آزمایش مجدد بالای کانال نیز حداقل در کوتاه مدت بعید به نظر می رسد. این رقم به 146.100 می رسد، یک سطح احتمالاً قابل توجه با توجه به اینکه این کانال بارها تلاش برای شکستن بالاتر از آن را داشته است.

-توسط دیوید کوتل برای DailyFX





منبع