گاوهای طلا ممکن است بخواهند پیش‌بینی نرخ ایالات متحده را تماشا کنند، معامله‌گران نقره طلا را دنبال می‌کنند


طلا، دلار، نرخ های فدرال رزرو و نکات صحبت نقره:

  • چشم انداز بازار: نزولی طلا زیر 1730
  • طلا 0.7- درصد کاهش یافت و به تلاش های اندک برای بازیابی پایان داد، در حالی که نقره برای نمایش مخمر خود در شش هفته -2.5 درصد کاهش یافت.
  • گمانه زنی نرخ بهره در ایالات متحده ممکن است نقش بیشتری در بازار فلزات در این هفته نسبت به سایر جریان های بنیادی دیگر داشته باشد.

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه معامله طلا

اگرچه طلا اغلب به عنوان یک دارایی “منبع امن” عمومی در نظر گرفته می شود، اما همبستگی آن با S&P 500 (یکی از معیارهای قابل تشخیص برای “ریسک”) در واقع در حدود 0.86 بر اساس چرخش 20 روزه است. با توجه به اینکه این رابطه در محدوده ۱+ تا ۱- قضاوت می‌شود، این یک همبستگی بسیار قوی و مثبت را القا می‌کند. این بدان معنا نیست که در شرایط مختلف آن ردای اساسی را بر تن نمی کند – در گذشته چنین بوده است – اما در حال حاضر، راهنما را باید در جای دیگری جستجو کرد. به نظر می رسد انگیزه مشخص تری از پیش بینی نرخ بهره می آید. صرف نظر از عدم بازدهی طلا به دلیل افزایش نرخ‌های بهره یا قیمت‌گذاری عمومی آن به دلار آمریکا به عنوان تعادل، همبستگی بین نرخ ضمنی صندوق‌های فدرال رزرو برای ژوئن 2023 از رابطه معنی‌داری (معکوس) برخوردار است. با این اوصاف، این احتمال وجود دارد که به‌روزرسانی قابل‌توجهی برای پیش‌بینی نرخ بهره در این هفته برای فدرال رزرو از طریق نقاط داده‌ای کلیدی مانند کاهش قیمت PCE در روز پنج‌شنبه و همچنین سیگنال‌دهی فدرال رزرو قبل از شروع خاموشی رسمی رسانه‌ها در آخر هفته آینده (دو آخر هفته قبل از پایان هفته جاری) به ما ارائه شود. تصمیم نرخ خود در 14 دسامبر).

نمودار طلا با SMAهای 100 و 200 روزه، پیش‌بینی معکوس فدرال رزرو تا ژوئن 2023 (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

برای جلسه آتی، چند نقطه داده مستقر در ایالات متحده وجود دارد که اگر پتانسیل اقتصادی کشور را بسنجیم، اهمیت جدی خواهند داشت. با این حال، من با نگاهی بسیار بیشتر به پیش بینی نرخ، به پس زمینه اساسی نگاه می کنم. به ویژه سخنان فدرال رزرو تا کنون از جایی که هفته گذشته متوقف شده است، ادامه داده است. تعدادی از مقامات تلاشی هماهنگ برای هشدار به بازار انجام داده‌اند که به نظر می‌رسد مسیر رسیدن به نرخ پایانی بالاتر از آن چیزی است که قبلاً انتظار داشتند، در حالی که جیمز بولارد، شاهین صراحتاً تا آنجا پیش رفت که نشان داد بازار ریسک افزایش نرخ را کمتر کرده است. نرخ روز دوشنبه با این وجود، به نظر می‌رسد معامله‌گران خرده‌فروشی نسبت به سیگنال‌های خود سهل انگاری می‌کنند یا مشکوک هستند. قراردادهای آتی صندوق فدرال رزرو نسبت به هفته گذشته اندکی پیش بینی شده است و همچنان در نیمه آخر سال 2023 کاهش نرخ بهره می برند – چیزی که حتی مقامات رسمی نیز تکرار کرده اند که باور ندارند اتفاق بیفتد. در موقعیت‌یابی سوداگرانه، می‌توانیم شاهد شک و تردید با علاقه CFD به کاهش چشمگیر جهش طلای کوتاه در هفته گذشته باشیم، حتی اگر پس از آن اوج 15 نوامبر به اوج بالاتری نرسیدیم.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 2% -8٪ -1٪
هفتگی 16% -43٪ -6٪

نمودار جایگاه معامله گر طلای خرده فروشی CFD در IG (روزانه)

image2.png

نمودار ایجاد شده در DailyFX.com

بازار نقره به عنوان پسر عموی نزدیک طلا، احتمالاً از پسرعموی گران‌تر خود نیز استفاده می‌کند. این فلز در روز دوشنبه به میزان قابل توجهی کاهش -2.5 درصدی را تجربه کرد که بیش از همدردی با GC بود. به طور کلی، همبستگی 20 روزه و 60 روزه (معادل یک و سه ماه معاملاتی) بین نقره و طلا در حال حاضر مثبت و قوی است. با این حال، این رابطه بلندمدت همچنان پس از کاهش قابل توجه ماه گذشته در حال بهبود است. نوسانات در بازار فلزات اساسی احتمالاً ارتباط زیادی با این نوسان در همبستگی دارد. هرچه بازار پایه فعال تر باشد، تفاوت های اساسی بین این دو بازار بیشتر خواهد شد. در یک نوسان ریسک مثبت که به نظر می‌رسد با روابط امن طلا مخالفت می‌کند، احتمالاً منافع سفته‌بازی برای نقره ارزان‌تر وجود دارد. نوسانات برای اکثر بازارهای اصلی در این هفته با ریسک اساسی جدی مواجه است، بنابراین اگر این بازارها را دنبال کنید، نظارت بر این رابطه مفید خواهد بود.

نمودار آتی نقره پوشانده شده با طلا و نوسانات طلای GVZ با کورل 20 و 60 روزه (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع