ارزش دلار آمریکا با کاهش داو جونز بر اساس نظرات فدرال رزرو آمریکا افزایش یافت. DXY برای معکوس کردن آماده است؟


دلار آمریکا، داو جونز، تظاهرات قرنطینه چین، فدرال اسپیک – بازار آسیا و اقیانوسیه باز است

  • دلار آمریکا افزایش یافت، داوجونز در جلسه روز دوشنبه وال استریت سقوط کرد
  • اعتراضات قرنطینه چین و Fedspeak جنگ‌طلب مقصران اصلی آن بودند
  • آیا شاخص دلار DXY برای معکوس شدن تنظیم شده است؟ بازارهای APAC در معرض خطر

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

فارکس برای مبتدیان

جلسه توجیهی بازار آسیا و اقیانوسیه – ریسک گریزی دلار آمریکا را تقویت می کند

دلار آمریکا در برابر اکثر همتایان اصلی خود در روز دوشنبه افزایش یافت، به ویژه بهتر از دلار استرالیا و نیوزیلند مرتبط با احساسات. جای تعجب نیست که این امر همزمان با بدتر شدن ریسک اشتها به دلیل کاهش وال استریت بود. داوجونز، اس اند پی 500 و نزدک 100 به ترتیب 1.4، 1.5 و 1.41 درصد سقوط کردند.

حال و هوای بازار در آغاز معاملات روز دوشنبه در پی اعتراضات ضد قرنطینه در سراسر چین بدتر شد. هفته گذشته نیز شاهد علائمی بودیم که نشان می‌داد رفع قرنطینه با مشکل مواجه شده است. اگر این کشور قصد داشته باشد با معکوس کردن استراتژی کووید صفر حرکت کند، ممکن است خطر شیوع سریع موارد را داشته باشد و در را به روی بازگشایی شدید باز کند.

در همین حال، در جریان معاملات وال استریت، شاهد تکرار مواضع جنگ طلبانه بانک مرکزی توسط چند تن از مقامات فدرال رزرو بودیم. به‌طور قابل‌توجه، جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، خاطرنشان کرد که بازارهای مالی شانس‌هایی را که ممکن است بانک مرکزی مجبور شود در سال 2023 سریع‌تر نرخ‌ها را افزایش دهد تا به مهار تورم کمک کند، «دست کم‌گرفتن» می‌کنند. این احتمالاً منجر به فروش در وال استریت شد و دلار آمریکا مرتبط با پناهگاه را تقویت کرد.

دلار آمریکا و S&P 500 در روز دوشنبه

دلار آمریکا و S&P 500 در روز دوشنبه

نمودار ایجاد شده در TradingView

جلسه معاملاتی سه‌شنبه آسیا و اقیانوسیه – همه چشم‌ها به ریسک‌پذیری

جلسه معاملاتی روز سه شنبه آسیا و اقیانوسیه فاقد ریسک رویداد اقتصادی قابل توجهی است. این امر تمرکز معامله گران را روی ریسک پذیری عمومی قرار می دهد. در آن صورت، شاخص‌های منطقه‌ای مانند شاخص هانگ سنگ و نیکی ۲۲۵ در خطر پیروی از وال استریت هستند. چنین وخامت بیشتری در خلق و خوی بازار احتمالاً نویدبخش خوبی برای دلار آمریکا خواهد بود و AUD/USD و NZD/USD را کاهش خواهد داد.

تحلیل فنی دلار آمریکا

در نمودار روزانه، شاخص دلار DXY شروع به نشان دادن نشانه‌های اولیه بازگشت صعودی بالقوه می‌کند. برای شروع، قیمت ها یک شمعدان Doji را پشت سر گذاشتند که پس از آن طی 24 ساعت گذشته شاهد روند صعودی بود. این زمانی است که قیمت ها میانگین متحرک 200 روزه (SMA) را آزمایش کردند و واگرایی RSI مثبت ظاهر شد. دومی نشان می دهد که حرکت نزولی در حال محو شدن است که می تواند در مواقعی قبل از یک پیچ بالاتر باشد. افزایش بیشتر تمرکز را روی SMA 20 روزه و همچنین نقطه عطف 107.99 قرار می دهد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

نمودار روزانه شاخص DXY

نمودار روزانه شاخص DXY

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع