کاهش قیمت نفت خام به دلیل ناامید شدن شاخص‌های PMI چین در آستانه اوپک پلاس. برای WTI کجا؟


نفت خام، WTI، برنت، PMI چین، اوپک پلاس، فدرال رزرو، FOMC، JPY، NZD – نکات صحبت

  • خام oقیمت ها در یک عدد PMI چین کمتر از حد انتظار کاهش می یابد
  • APآC سهام ثابت هستند و ارزها هفته را آرام آغاز کرده اند
  • بعید به نظر می رسد که نشست اوپک پلاس در این هفته به تولید اضافه کند

نفت خام روز دوشنبه پس از اینکه داده های PMI تولیدی چین به 49.0 به جای 50.3 پیش بینی شده و 50.2 پیش بینی شده رسید، کاهش یافت. قرارداد آتی WTI نزدیک به 97 دلار آمریکا است در حالی که قرارداد برنت حدود 103 دلار آمریکا معامله می شود.

این پیش از نشست روز چهارشنبه اوپک پلاس است که در آن امیدها برای افزایش تولید ممکن است دشوار باشد. بر اساس داده های ماه می ارائه شده توسط این سازمان، این کارتل 2.7 میلیون بشکه در روز از هدف فعلی خود کمتر است.

پس از آنکه وال استریت هفته گذشته را با وضعیت مثبتی به پایان رساند، شاخص‌های سهام APAC عمدتاً برای شروع هفته محکم‌تر بودند. هانگ سنگ پس از اضافه شدن علی بابا به لیست شرکت هایی که با احتمال حذف از بورس های ایالات متحده مواجه هستند، عملکرد ضعیفی داشت.

در جای دیگر، لری سامرز، وزیر خزانه داری سابق ایالات متحده، این چشم انداز را به سخره گرفت که نرخ 2.5 درصدی وجوه فدرال رزرو در شرایطی که تورم 9.1 درصد است خنثی است. پاول رئیس فدرال رزرو گفت که این نرخ در هفته گذشته خنثی بود.

این تصور که پاول چهارشنبه گذشته پس از FOMC حرکت کرد، منجر به افزایش ارزش سهام شد که همچنین شاهد کاهش اسپرد اوراق قرضه شرکتی بود. این اساساً تسهیل شرایط پولی است، برخلاف آنچه فدرال رزرو در حال حاضر تلاش می کند به آن دست یابد.

را ین ژاپن بهترین ارز تا کنون در روز دوشنبه است و کیوی نیز افزایش هایی داشته است در حالی که سایر ارزها عمدتاً بدون تغییر هستند.

طلا پس از افزایش 2.26 درصدی در هفته گذشته، نزدیک به 1760 دلار آمریکا ثابت است، اما در ماه جولای 2.32 درصد کاهش یافت.

پس از یک سری از PMI های اروپایی، در ایالات متحده اطلاعات تولید ISM تمرکز خواهد بود.

تقویم اقتصادی کامل قابل مشاهده است اینجا.

تجزیه و تحلیل فنی نفت خام WTI

نفت خام WTI روز جمعه به بالاترین حد خود در سه هفته گذشته رسید، اما به سطوح آشنا بازگشت. این اوج و اوج قبلی ممکن است به ترتیب در 101.88 و 100.99 مقاومت ارائه دهند.

قیمت بالاتر از 21 روز بسته نشده است میانگین متحرک ساده (SMA) از اواسط ژوئن و بسته شدن بالاتر از آن ممکن است نشان دهنده از سرگیری حرکت صعودی باشد.

در جهت نزولی، حمایت ممکن است در SMA 200 روزه باشد که در حال حاضر در 94.45 است. پایین‌تر، پایین‌ترین قیمت‌های قبلی 92.93، 90.56 و 90.06 نیز می‌توانند پشتیبانی کنند. دومی کمترین میزان مبادله WTI از زمان آغاز جنگ اوکراین است.

نمودار نفت خام

چارت سازمانی جبازخوانی شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع