چشم انداز EUR/USD – با از دست دادن درخشش دلار آمریکا، افزایش قیمت افزایش می یابد


EUR/USD قیمت، نمودار، و تجزیه و تحلیل

  • رکود خرده فروشی در آلمان – بزرگترین افت در سه دهه اخیر.
  • PMI تولیدی منطقه یورو به شدت در حال انقباض است.

بر اساس گزارش اداره آمار فدرال آلمان، Destatis، گردش مالی خرده فروشی آلمان در ماه ژوئن نسبت به ماه قبل 1.6 درصد کاهش یافته و در مقایسه با ژوئن 2021، 8.8 درصد کاهش یافته است که بزرگترین کاهش در گردش مالی سال به سال از زمان شروع این سری در سال 1994 است. همچنین امروز منتشر شد، آخرین PMI تولید آلمان S&P گلوبال تایید کرد که بزرگترین اقتصاد اروپا برای اولین بار در بیش از دو سال گذشته با کاهش شدید سفارشات جدید که بر تولید کارخانه تاثیر گذاشته است، در منطقه انقباض قرار دارد. به گفته فیل اسمیت، معاون اقتصادی در S&P Global Market Intelligence،

پتانسیل کمبود عرضه گاز، سازندگان آلمانی را به طور جدی در مورد چشم انداز تولید در سال آینده نگران کرده است. انتظارات تولیدکنندگان کالا در ماه مارس منفی شد و از آن زمان تاکنون تقریباً هر ماه بدتر شده است زیرا خطرات نزولی برای چشم‌انداز این بخش همچنان در حال افزایش است.

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

تقویم اقتصادی منطقه یورو در این هفته نسبتاً سبک است و احتمالاً EUR/USD توسط دلار آمریکا هدایت می شود. پس از اینکه سبد دلار آمریکا (DXY) به بالاترین سطح 109.02 رسید، ارزش دلار از اواسط ژوئیه کاهش یافته است. بازدهی خزانه داری ایالات متحده در چند هفته گذشته کاهش یافته است زیرا سرمایه گذاران به دور فعلی افزایش شدید نرخ بهره ایالات متحده نگاه می کنند و شروع به کاهش قیمت در ایالات متحده در سه ماهه دوم 2023 کرده اند. تفاوت بازدهی در مقابل طیفی از کشورهای دیگر G7، اما با توجه به اینکه دیگر بانک‌های مرکزی بزرگ به شدت با نرخ‌های افزایشی و افزایشی مواجه می‌شوند، این اختلاف در هفته‌ها و ماه‌های آینده کاهش می‌یابد و طیفی از جفت‌های دلار را تضعیف می‌کند.

نمودار قیمت روزانه سبد دلار آمریکا (DXY) – 1 اوت 2022

چشم انداز EUR/USD – با از دست دادن درخشش دلار آمریکا، افزایش قیمت افزایش می یابد

ارز واحد در یک روند نزولی بلندمدت در برابر دلار آمریکا باقی مانده است اما در حال حاضر در تلاش است تا یک منطقه حمایتی کوتاه مدت تشکیل دهد. این جفت در حال حاضر در حال فشار بر روی خوشه ای از اوج های اخیر است که تا سطح 1.0280 پیش می رود، و اگر این ها به طور قانع کننده شکسته شوند، احتمال تست مجدد 1.0340 وجود دارد. در بالای اینجا، 1.0380 ناحیه مقاومت بعدی و مهم است. پشتیبانی بین 1.0080 و 1.0100 دیده می شود.

نمودار قیمت روزانه EUR/USD 1 اوت 2022

چشم انداز EUR/USD – با از دست دادن درخشش دلار آمریکا، افزایش قیمت افزایش می یابد

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد 58.00 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 1.38 به 1 است. تعداد معامله گران نت لانگ نسبت به دیروز 1.94 درصد افزایش و نسبت به هفته گذشته 2.84 درصد کاهش داشته است، در حالی که تعداد معامله گران خالص فروش نسبت به روز گذشته 5.43 درصد و نسبت به هفته گذشته 4.65 درصد افزایش داشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های یورو/دلار ممکن است به کاهش خود ادامه دهند. با این حال معامله گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته سود خالص کمتری دارند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که جریان روند قیمت یورو/دلار آمریکا ممکن است به زودی معکوس شود، علیرغم این واقعیت که معامله گران به مدت خالص باقی می مانند.

دیدگاه شما در مورد چیست؟ را یورو – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع