کاهش عرضه اوپک پلاس از قدرت دلار، پیشنهاد قیمت برنت بیشتر است


نقطه صحبت نفت خام برنت (LCOc1).

  • جزئیات در مورد کاهش شدید تولید 2 میلیون بشکه در روز از اوپک پلاس.
  • هنوز هیچ نشانه ای از چرخش فدرال رزرو وجود ندارد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

پیشینه اساسی نفت خام برنت

نشست روز گذشته اوپک پلاس در وین با اعلام این سازمان برای کاهش عرضه ناامید نشد 2 مگابایت در روز از نوامبر 2022 شروع می شود و در پایان سال 2023 به پایان می رسد – در صورت لزوم ممکن است تغییر کند. انتظار می‌رود نفت خام برنت در پشت این اطلاعیه افزایش یابد و شایعات پیش از جلسه حاکی از نوعی کاهش عرضه بین 1 تا 2 میلیون بشکه در روز بود.

یادآوری این نکته مهم است که اکثر کشورهای اوپک پلاس در سال جاری بسیار کمتر از میزان عرضه پیش‌بینی‌شده خود تولید کرده‌اند، به این معنی که برای برخی کشورها، کاهش ۲ میلیون بشکه در روز حتی ممکن است بر سطح فعلی تولیدشان تأثیری نداشته باشد. با این وجود، کشورهای بزرگ از جمله عربستان سعودی احتمالاً به کاهش تولید نیاز خواهند داشت.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

اگر اوپک پلاس و کشورهای تشکیل دهنده آن به سطح تولید پیش‌بینی‌شده پایبند باشند، احتمالاً نفت برنت بالاتر از سطح تولید باقی می‌ماند. 90 دلار با این حال، ایالات متحده در تلاش است تا اوپک پلاس را متقاعد کند تا از کاهش دیگری که می‌تواند تنش‌ها بین دو منطقه اصلی تولیدکننده نفت را تشدید کند، اجتناب کند. توافق هسته ای ایالات متحده با ایران اکنون برای ایالات متحده اهمیت بیشتری دارد زیرا یک نتیجه مثبت می تواند عرضه ایران را بازگرداند و در نتیجه قیمت نفت خام را کاهش دهد.

ممنوعیت بالقوه اتحادیه اروپا در مورد نفت روسیه و سقف قیمت می تواند پویایی فعلی را تغییر دهد، بنابراین نظارت بر به روز رسانی ها در این زمینه مهم خواهد بود. از طرف تقاضا، ترس از رکود جهانی از بین نرفته است که ممکن است باعث حمایت اساسی نفت خام در آینده شود.

دانش تجارت پایه

تجارت کالا

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

دلار آمریکا نیز امروز صبح پس از آن که مقامات فدرال رزرو (دالی و بوستیک) از چشم انداز جنگ طلبانه خود در دیروز تغییری نکردند، بازگشتند و بدین ترتیب شرط های «فدر محوری» را متوقف کردند. چاپ بهتر از خدمات مورد انتظار PMI در آن زمان کمکی به گاوهای نفتی نکرد، در حالی که امروز صبح روی داده های PMI تولید بریتانیا تمرکز می کنیم. سخنرانان بیشتری از فدرال رزرو امروز در دسترس هستند و جالب است که ببینیم آیا آنها احساسات دیروز را منعکس می کنند که ممکن است قیمت نفت خام را افزایش دهد.

تقویم اقتصادی

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

تجزیه و تحلیل فنی

نمودار روزانه نفت برنت (LCOc1) -بدون تاریخ

image2.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

عملکرد قیمت در نمودار روزانه نفت خام برنت نشان می دهد 95.20 توجه به سطح مقاومت و بسته شدن روزانه بالای این منطقه ممکن است باعث نمایان شدن آن شود 100.00 روانشناسی یک بار دیگر رسیدگی کنید

سطوح مقاومت کلیدی:

  • 100.00
  • EMA 100 روزه (زرد)
  • 95.20

سطوح پشتیبانی کلیدی:

  • EMA 50 روزه (آبی)
  • EMA 90.00/20 روزه (بنفش)

احساس مشتری IG: مختلط

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی هستند خالص طولانی روی نفت خام، با 63% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های خرید دارند (تا لحظه نگارش این مقاله). در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، اما به دلیل تغییرات اخیر در موقعیت‌های بلند و کوتاه، ما روی یک سوگیری محتاطانه کوتاه‌مدت می‌نشینیم.

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas





منبع