کابل از منطقه اشباع فروش با ریکاوری خرده‌فروشی در بریتانیا خارج می‌شود


GBP/USD قیمت، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت طلا: سطح 1950 دلار کلیدی برای ادامه حرکت نزولی است

بریتانیا در این هفته تورم داغی را به ثبت رساند، زیرا احتمالات اوج نرخ اوج بانک مرکزی انگلیس (BoE) نتوانستند به دلیل تداوم تقویت دلار آمریکا مانع از ریزش کابل ها شوند. GBPUSD از جهش مناسبی در جلسه آسیایی از پایین ترین سطح 1.2300 برخوردار بوده که در حال حاضر در 1.2340 معامله می شود. مانند بقیه روزهای هفته، این سوال باقی می ماند که آیا کابل می تواند با پیشرفت روز، سود خود را حفظ کند یا خیر.

خرده فروشی انگلستان

بریتانیا امروز صبح داده‌های خرده‌فروشی ماه آوریل را منتشر کرد که ادعاهای ONS مبنی بر اینکه فروش ضعیف خرده‌فروشی در ماه مارس به دلیل بارندگی‌های شدید بوده است را تأیید کرد. این رقم برای آوریل با 0.5 درصد افزایش نسبت به کاهش 1.2 درصدی در ماه مارس همراه بود و نشانه هایی مبنی بر اینکه خرده فروشان بریتانیا ممکن است با اطمینان بیشتری به آینده نگاه کنند، رسید. حجم فروش در سه ماه منتهی به آوریل 2023 0.8٪ افزایش یافت که بالاترین نرخ در آگوست 2021 با 1.3٪ بود.

image1.png

منبع: ONS، خرده فروشی، بریتانیای کبیر: آوریل 2023

*توجه: نمودار بالا مشارکت در افزایش 0.5 درصدی ماه به ماه در حجم کلی خرده فروشی (مقدار خریداری شده) در آوریل 2023 را نشان می دهد.

عوامل ایالات متحده و خطر رویداد

در همین حال، دلار آمریکا که تا حد زیادی نیروی محرکه حرکت کابل‌ها بوده است، همچنان پابرجا باقی می‌ماند و تا زمانی که توافق بر سر سقف بدهی ایالات متحده حل نشده باقی بماند، باید ادامه یابد. لفاظی‌های مثبتی وجود دارد، اما هیچ‌کدام حاکی از قریب‌الوقوع بودن توافق باشد و با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل اول ژوئن، هفته آینده کلیدی خواهد بود.

روز پیش رو شاهد تغییر تمرکز روی داده‌های بسیار مهم Core PCE از ایالات متحده خواهیم بود، که همچنان معیار ترجیعی فدرال رزرو برای نرخ تورم است. این به پشتوانه داده‌های مثبت دیروز ایالات‌متحده با تخمین‌های QoQ رشد تولید ناخالص داخلی پیش‌بینی می‌شود، در حالی که ادعاهای بیکاری اولیه و مستمر نیز از برآوردها پیشی گرفته‌اند. یک نقطه مثبت دیگر برای ایالات متحده در جبهه کارگری که به سمت نشست ژوئن پیش می رود.

داده‌های امروز PCE می‌تواند حمایت بیشتری از دلار آمریکا داشته باشد، اگر چاپ گرمتر از حد انتظار باشد و پیش‌بینی شاخص اصلی PCE در 4.6 درصد باشد. کاهش پیش‌بینی می‌تواند لفاظی‌های اخیر سیاست‌گذاران فدرال رزرو در مورد افزایش‌های احتمالی در ژوئن و بعد از آن را تأیید کند.

image2.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی و افکار نهایی

در بازه زمانی روزانه GBPUSD به سمت کلید 100 روزه MA که در اطراف دستگیره 1.2280 قرار دارد به تیک پایین تر ادامه داده است. جهش صبح امروز در حالی رخ داد که این جفت ارز وارد محدوده فروش بیش از حد (RSI 14 روزه) شد و به بالاترین سطح در حدود 1.2354 رسید.

با نگاهی به پتانسیل روزانه برای GBPUSD و بزرگترین نگرانی عوامل ایالات متحده است که در بالا ذکر شد که می‌تواند هر گونه بازیابی صعودی را محدود کند. من فکر می‌کنم ممکن است حمایت قابل‌توجه و پایین‌ترین حد بالقوه‌ای در حدود MA 100 روزه پیدا کنیم، اما این به نتیجه داده‌های PCE بستگی دارد. محدوده بین 1.2360 و 1.2280 (MA 100 روزه) می تواند برای حرکت های درون روز محوری باقی بماند.

این احتمال وجود دارد که ما شاهد بهبودی ادامه دار برای اکثر جلسات اروپا به سمت بالاترین سطح دیروز در حدود 1.2388 باشیم، قبل از اینکه قیمت فروش به جلسه ایالات متحده و انتشار داده ها توجه شود.

سطوح کلیدی روزانه که باید مراقب آنها بود

سطوح مقاومت:

سطوح پشتیبانی کلیدی:

  • 1.2310
  • 1.2280 (MA 100 روزه)
  • 1.2220

GBP/USD نمودار روزانه – 26 مه 2023

image3.png

منبع: TradingView

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

شاخص قدرت نسبی (RSI)

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع