قیمت نفت خام بر اساس چشم انداز اوپک پلاس و دلار ثابت کاهش می یابد. برای WTI کجا؟


نفت خام، اوپک پلاس، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، WTI، دلار آمریکا، RBOB، شاخص OVX – نکات قابل بحث

  • نفت خام پس از ارسال یک رکورد 3 هفته ای، وارد جلسه جمعه شد
  • نشست ژوئن اوپک پلاس ممکن است شاهد برخی اقدامات با دیدگاه های متناقض در میان اعضا باشد
  • ساختار بازار می تواند چیزی را بگوید، آیا WTI صعود خود را از سر می گیرد؟

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

قیمت نفت خام یک شبه سقوط کرد و انتظار می‌رود اوپک پلاس به هدف تولید خود و دلار آمریکا که به ماه می‌رود پایبند بماند.

نظرات نواک معاون نخست وزیر روسیه حاکی از آن است که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هدف تولید خود را در گردهمایی 4 ژوئن تعدیل نخواهد کرد.

وی در مصاحبه ای با روزنامه روسی ایزوستیا گفت که انتظار ندارد در نشست آتی در وین در اهداف تولید تغییری ایجاد شود.

اظهارات وی کاملاً در تضاد با اظهارات عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی است که در روز چهارشنبه به دلالان هشدار داد که مراقب باشند. به نظر می رسد که این تهدید تاثیر مطلوب کوتاه مدت خود را با جهش بالاتر نفت خام قبل از سقوط به جلسه معاملاتی امروز آسیا داشته است.

نفت همچنین به دلیل گسترش آتش‌سوزی‌های جنگلی در استان‌های آلبرتا، بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان در کانادا، تحت تأثیر کاهش عرضه بالقوه قرار گرفته است. وضعیت در آنجا تا حدودی آرام شده است، هرچند که همچنان جای نگرانی است.

دلار آمریکا در این هفته غوغا کرد و تا حدودی عجیب بود که نفت خام توانسته بود در برابر آن افزایش پیدا کند. بازارهای ارز در حال بررسی پیامدهای توافق سقف بدهی ایالات متحده و افزایش روزافزون بازدهی خزانه داری هستند.

بازدهی اوراق بهادار خزانه داری در تمام طول منحنی افزایش یافته است، اما مهمتر از همه این است که اسکناس یک ساله تنها تعداد انگشت شماری از واحدهای پایه با بالاترین سطح 23 ساله نزدیک به 5.30 درصد فاصله دارد.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه تجارت نفت

با نگاه به آینده، نفت خام ممکن است تا زمانی که چشم انداز رشد جهانی جایگاه محکم تری پیدا کند، با مشکل مواجه شود. برخی از داده های اقتصادی خوب از ایالات متحده یک شبه در مسیر درستی قرار دارند، اما چین از زمان برداشته شدن محدودیت های همه گیر همچنان برای به دست آوردن کشش رشد تلاش می کند.

بالقوه حمایت از طلای سیاه اسپرد کرک RBOB است که این هفته دوباره افزایش یافته است. اسپرد کراک RBOB معیار قیمت بنزین نسبت به قیمت نفت خام است و حاشیه سود پالایشگاه ها را منعکس می کند.

RBOB مخفف عبارت reformulated blendstock for oxygenate blending است. این یک گرید بنزین قابل معامله است. اگر سودآوری برای پالایشگاه ها افزایش یابد، ممکن است منجر به تقاضای بیشتر برای محصول خام شود.

حرکت قیمت در نفت خام شاهد بوده است که نوسانات نسبتاً پایین باقی مانده است، همانطور که توسط شاخص OVX اندازه گیری شده است که به طور بالقوه نشان می دهد که بازار با قیمت گذاری فعلی راحت است.

در عین حال، تفاوت قیمت بین دو قرارداد آتی WTI جلویی نسبتاً خوش‌خیم است و می‌تواند در حال حاضر به درجه‌ای از تعادل در بازار اشاره کند.

قیمت های به روز شده نفت خام را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

نفت خام WTI، گسترش ترک، عقب‌نشینی/کانتانگو، نوسانات (OVX)

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCarthyFX در توییتر





منبع