چک لیست معاملات 7 مرحله ای قبل از ورود به هر معامله


– بازبینی شده توسط نیک کاولی، 29 ژوئیه 2022

ویدئوی بالا بر جنبه های اصلی چک لیست معاملاتی تمرکز دارد و این مقاله به دنبال بازگشایی جنبه های بیشتر چک لیست معاملاتی با جزئیات بیشتر است.

چرا باید از چک لیست معاملاتی استفاده کنید؟

اجرای چک لیست معاملاتی بخش مهمی از فرآیند معاملاتی است زیرا به معامله گران کمک می کند تا نظم و انضباط خود را حفظ کنند و به آن پایبند باشند. طرح معاملاتی، و می سازد اعتماد به نفس. حفظ چک لیست معاملاتی لیستی از سوالاتی را که معامله گران باید قبل از انجام معاملات به آنها پاسخ دهند به معامله گران ارائه می دهد.

مهم است که یک طرح معاملاتی را با چک لیست معاملاتی اشتباه نگیرید. طرح معاملاتی با تصویر بزرگ سروکار دارد، مثلا، بازاری که معامله می کنید و رویکرد تحلیلی که انتخاب می کنید. چک لیست معاملات بر روی هر معامله جداگانه و شرایطی که قبل از انجام معامله باید رعایت شود، تمرکز دارد.

چک لیست معاملاتی شما

قبل از ورود به یک معامله، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  1. آیا بازار روند یا دامنه دارد؟
  2. آیا سطح قابل توجهی از حمایت یا مقاومت در این نزدیکی وجود دارد؟
  3. آیا معامله با یک اندیکاتور تایید می شود؟
  4. نسبت ریسک به پاداش چیست؟
  5. چقدر سرمایه در معرض خطر هستم؟
  6. آیا انتشارات اقتصادی قابل توجهی وجود دارد که می تواند بر تجارت تأثیر بگذارد؟
  7. آیا من برنامه معاملاتی را دنبال می کنم؟

1) آیا بازار روند یا محدوده؟

بازارهای پرطرفدار

معامله گران با تجربه می دانند که پیدا کردن یک قوی روند و معامله در جهت روند، این پتانسیل را دارد که منجر به معاملات با احتمال بالاتر شود.

ضرب المثل معروفی وجود دارد که می گوید بازارهای پرطرفدار این توانایی را دارند که معامله گران را از بدی نجات دهند ورودی های. همانطور که در زیر مشاهده می شود، حتی اگر یک معامله گر پس از ایجاد روند خوب وارد یک معامله کوتاه شود، این روند همچنان پیپ های بیشتری را به سمت نزولی ارائه می دهد تا صعودی.

معامله گران باید از خود بپرسند که آیا بازار نشانه هایی از یک روند قوی را نشان می دهد و آیا “معاملات روند” بخشی از برنامه معاملاتی است.

معاملات روند که در آن پیپ های بیشتری در جهت روند موجود است

محدوده بازارها

محدوده بازارها تمایل به مشاهده جهش قیمت بین حمایت و مقاومت برای تجارت در یک کانال دارند. برخی از بازارها، مانند جلسه تجاری آسیایی، تمایل به معامله در محدوده دارند. شاخص های نوسانی (RSI، CCI و تصادفی) می تواند برای معامله گرانی که بر معاملات محدوده تمرکز دارند بسیار مفید باشد.

تجارت محدوده

2) آیا سطح قابل توجهی از حمایت یا مقاومت در این نزدیکی وجود دارد؟

اقدام قیمت به دلایل متعددی به سطوح خاصی از قیمت ها احترام می گذارد و توانایی شناسایی این سطوح کلیدی است. معامله‌گران نمی‌خواهند پس از کاهش قیمت به سطح کلیدی، یک موقعیت فروش داشته باشند پشتیبانی، فقط برای بازگشت به بالاتر.

سطح کلیدی پشتیبانی EUR/USD

همین امر زمانی صدق می کند که قیمت به یک سطح اصلی مقاومت نزدیک می شود و معمولاً مدت کوتاهی پس از آن کاهش می یابد. معامله گران روند معمولاً به دنبال شکست های پایدار در این سطوح به عنوان نشانه ای از شروع روند بازار هستند. از سوی دیگر، معامله گران محدوده به دنبال جهش قیمت بین حمایت و مقاومت برای دوره های طولانی هستند.

3) آیا معامله با یک اندیکاتور تایید می شود؟

شاخص ها کمک به معامله گران در تایید معاملات با احتمال بالا. بسته به برنامه و استراتژی معاملاتی، معامله گران یک یا دو اندیکاتور خواهند داشت که مکمل آن هستند استراتژی معاملاتی. با اضافه کردن چندین شاخص به یک نمودار، در دام پیچیده کردن بیش از حد تجزیه و تحلیل نیفتید. تجزیه و تحلیل را تمیز و ساده نگه دارید و در یک نگاه به راحتی قابل مشاهده باشید.

4) نسبت ریسک به پاداش چیست؟

را نسبت ریسک به پاداش نسبت تعداد پیپ هایی است که معامله گران به امید رسیدن به هدف ریسک می کنند. با توجه به ما ویژگی های معامله گران موفق در تحقیقی که بیش از 30 میلیون معامله زنده را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، معامله‌گرانی که نسبت ریسک به پاداش مثبت داشتند، تقریباً سه برابر بیشتر از کسانی که این کار را انجام نمی‌دهند، سودآور بودند. به عنوان مثال، نسبت 1:2 به این معنی است که یک معامله‌گر نیمی از آنچه را که می‌خواهد به دست آورد، در صورت انجام معامله به خطر می‌اندازد. تصویر زیر این اصل را بیشتر نشان می دهد.

نسبت ریسک به پاداش خوب در مقابل بد

5) چقدر سرمایه در معرض خطر هستم؟

برای معامله گران ضروری است که این سوال را بپرسند. اغلب معامله گران حساب های خود را منفجر می کنند اعمال نفوذ هنگام تعقیب «چیزهای مطمئن»، حساب را به حداکثر برسانید. یکی از راه‌های جلوگیری از این امر، محدود کردن اهرم مورد استفاده در همه معاملات به ده به یک یا کمتر است. یکی دیگر از نکات مفید تنظیم کردن است متوقف می شود در تمام معاملات و اطمینان حاصل کنید که مبلغ کل ریسک بیش از 5٪ از مانده حساب نیست.

قبل از انجام معامله، از خود بپرسید:چقدر سرمایه باید استفاده کنم؟

6) آیا انتشارات اقتصادی قابل توجهی وجود دارد که می تواند بر تجارت تأثیر بگذارد؟

اخبار ناگهانی بازار این پتانسیل را دارد که تجارت “کامل” را باطل کند. در حالی که تقریباً غیرممکن است مواردی مانند اقدامات تروریستی، بلایای طبیعی یا شکست های سیستمی در بازارهای مالی را پیش بینی کرد، معامله گران می توانند برای انتشارات اقتصادی مانند برنامه ریزی کنند. NFP، CPI، PMI و تولید ناخالص ملی منتشر شده.

با مشاهده ما از قبل برنامه ریزی کنید تقویم اقتصادی که انتشارات اقتصادی عمده کشورهای تجاری برتر را برجسته می کند

7) آیا من برنامه معاملاتی را دنبال می کنم؟

همه موارد فوق در صورتی که با طرح معاملاتی مرتبط نباشد کاربرد بسیار کمی دارد. انحراف از برنامه معاملاتی نتایج متفاوتی را به همراه خواهد داشت و فقط روند معاملات را ناکام می کند. به برنامه معاملاتی پایبند باشید و از انجام معاملات خودداری کنید مگر اینکه چک لیست معاملاتی تکمیل شده باشد و انجام معامله را تایید کند.

چک لیست های معاملاتی: خلاصه

  • داشتن چک لیست معاملاتی به طور خودکار به این معنی نیست که همه معاملات به معاملات برنده تبدیل می شوند. با این حال، به معامله‌گران کمک می‌کند تا به برنامه معاملاتی پایبند باشند، با ثبات بیشتری معامله کنند و از معاملات آنی یا بی‌ملاحظه خودداری کنند.
  • در DailyFX ما یک پادکست را به آن اختصاص داده ایم طرح معاملاتی و نحوه ایجاد آن.
  • معاملات خود را مستندسازی کنید و با کمک a پاسخگو بمانید مجله تجاری.





منبع