چشم‌انداز قیمت طلا اکنون به داده‌های CPI تبدیل می‌شود، زیرا XAU/USD با شکست Wedge Flirt


طلا، XAU/USD، CPI ایالات متحده، فدرال رزرو، افزایش گوه، تجزیه و تحلیل فنی – جلسه توجیهی:

  • با افزایش بازدهی دلار و خزانه داری آمریکا، قیمت طلا کاهش یافت
  • آیا غافلگیری تورمی صعودی فلز زرد را پایین می آورد؟
  • XAU/USD پیش از داده‌های CPI به یک گوه نزولی نگاه می‌کند

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

نحوه معامله طلا

قیمت طلا در روز دوشنبه 0.94 درصد کاهش یافت که بدترین عملکرد یک روزه در یک هفته است. نزدیکتر شدن به 24 ساعت گذشته نشان می دهد که XAU/USD در برابر ترکیبی از افزایش بازده دلار و خزانه داری تسلیم شده است. فلز زرد ضد فیات می تواند نسبت به حرکت دو دومی در یک جهت کاملاً حساس باشد. تا حد زیادی به همین دلیل است که طلا در سال جاری در اکثر مواقع بسیار خشن بوده است.

بازارها احتمالاً برای گزارش CPI مورد انتظار ایالات متحده که در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ روز سه شنبه ارائه می شود، آماده شده اند. نرخ سرفصل از 7.7% سالانه به 7.3% کاهش یافته است. در همین حال، گیج اصلی، که قیمت‌های نوسان مواد غذایی و انرژی را کاهش می‌دهد، 6.1 درصد در مقابل 6.3 درصد پیش‌بینی می‌شود. علاوه بر این، انتظار می رود فاصله بین عنوان و هسته از 1.4 به 1.2 کاهش یابد.

اگر این روند ادامه یابد، ممکن است مورد دوم مشکلی برای فدرال رزرو در آینده ایجاد کند. بالا رفتن شاخص‌های اصلی نسبت به نرخ‌های سرفصل می‌تواند نشان دهنده تورم چسبنده‌تر باشد که تثبیت آن دشوارتر است. یکی از راه‌های حل این مشکل این است که بانک مرکزی یک چرخه انقباضی طولانی‌تر از حد انتظار را به کار گیرد که تهدیدی برای طلا است.

با نگاهی به شاخص غافلگیری اقتصادی سیتی که ایالات متحده را ردیابی می کند، داده ها همچنان در محدوده مثبت باقی می مانند. مورد دوم به این معنی است که به طور کلی داده ها از انتظارات پیشی گرفته اند. این ممکن است برای اقتصاددانانی صحبت کند که سلامت و قدرت کشور را دست کم می گیرند. به این ترتیب، این ممکن است دری را برای یک شگفتی صعودی برای CPI باز کند. این خطر سقوط طلا را به دنبال دارد.

مشاهده شکاف های تورمی ایالات متحده

مشاهده شکاف های تورمی ایالات متحده

تحلیل تکنیکال طلا

در نمودار روزانه، قیمت طلا در حال شکستن تحت یک نمودار نزولی Rising Wedge است. بسته شدن نزولی تاییدی می تواند راه را برای از سرگیری روند نزولی غالب از مارس تا پایان اکتبر باز کند. این امر بر میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) تمرکز می کند. دومی ممکن است سپس یک مسیر صعودی کوتاه مدت را بازگرداند. شکستن به بالای 1810 راه را برای از سرگیری روند صعودی به سمت اوج ژوئن در سال 1879 باز می کند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع