چرا RBNZ می تواند 75 bps را تا این حد دیر شروع کند؟


پیش نمایش تصمیم گیری نرخ RBNZ

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

مقدمه ای بر تجارت اخبار فارکس

ثابت انجام می دهد: ترجیح RBNZ برای 50 افزایش نقطه پایه تا کنون

RBNZ پس از شروع فرآیند انقباض با سه افزایش 25 واحدی در ثانیه، در تلاشی متعادل برای کاهش تورم و در عین حال اجتناب از شوک عظیم به اقتصاد، به پنج افزایش متوالی 50 واحدی در ثانیه متوسل شده است.

نرخ نقدی رسمی نیوزلند (OCR) در طول زمان

image1.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

RBNZ صورتجلسه 5 اکتبر

در جلسه گذشته، کمیته سیاست پولی (MPC) 50 یا 75 واحد پایه را در نظر گرفت، دقیقاً مانند آنچه در آستانه اعلام فردا خواهد بود. استدلال به نفع هر دو نتیجه مورد بحث قرار گرفت زیرا برخی از اعضا تأکید کردند که افزایش بیشتر در OCR در حال حاضر احتمال نرخ ترمینال بالاتر را کاهش می دهد. در یک نکته ساده‌تر، اعضا همچنین از ماهیت عقب‌افتاده افزایش‌های موجود آگاه بودند، در حالی که متذکر شدند که انتظار می‌رود هزینه‌های تامین مالی بانک‌ها کمتر سازگار شود.

علاوه بر این، داده‌های تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه سوم هنوز در زمان جلسه در حال جمع‌آوری بود (اگرچه MPC ایده خوبی از ارقام دارد) و اقتصاد در حال کاهش 0.2 درصدی بود – که دقیقاً برای افزایش بیش از حد معمول در اکتبر مناسب نیست.

پس چرا RBNZ در نظر دارد فردا 75 نقطه پایه صعود کند؟

پاسخ به این سوال بدون تعجب، داده است. از جلسه اکتبر، تورم شگفتی بزرگی را ایجاد کرد که پیش بینی های 6.6 درصدی را پشت سر گذاشت زیرا سطح قیمت های عمومی 7.2 درصد افزایش یافت. رقم واقعی هنوز کمتر از 7.3 درصد قبلی است، اما انحراف از انتظارات ثابت می کند که مبارزه با تورم تمام نشده است.

تورم نیوزیلند در کنار اقتصادهای بزرگ منتخب همچنان بالا است

image2.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

رشد دستمزد و انتظارات تورمی بازنگری شد

با توجه به تورم، RBNZ نظرسنجی از انتظارات خود را در ماه اکتبر انجام داد که نشان داد انتظارات یک ساله و دو ساله آینده به ترتیب به 5.08% و 3.62% افزایش یافته است – هر دو بسیار بالاتر از هدف 1-3٪. بانک‌های مرکزی توجه زیادی به انتظارات تورمی میان‌مدت تا بلندمدت دارند، زیرا این انتظارات از اهداف بانک مرکزی خارج می‌شوند.

اگر کارمندان و کسب‌وکارها تورم بالاتر را برای مدت طولانی‌تری متصور شوند، کارگران برای دستمزدهای بالاتر لابی می‌کنند و کسب‌وکارها هزینه‌های عملیاتی و ورودی بالاتری را به مصرف‌کنندگان منتقل می‌کنند که می‌تواند به یک «مارپیچ دستمزد-قیمت» تبدیل شود. RBNZ در حال حاضر رشد دستمزد 5.34 درصدی را در سال آینده پیش بینی کرده است که کمی بالاتر از انتظار یک سال آینده است و می تواند چالشی برای پایین آوردن سطح عمومی قیمت ها باشد. نمودار زیر نشان می دهد که در صورت تحقق 75 امتیاز پایه (4.25%)، نیوزلند در سایر کشورهای توسعه یافته پیشتاز خواهد بود.

نرخ‌های سیاست بانک مرکزی اصلی (NZ به رنگ آبی تیره)

image3.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

تورم فعلی و آتی بالاتر و همچنین رشد دستمزد بالاتر، همراه با بیکاری بسیار پایین و تولید ناخالص داخلی معقول، می تواند فردا شاهد افزایش 75 واحد پایه MPC باشد. چیزی که باید در نظر داشت کاهش بخش املاک و تأثیر قرنطینه چین بر صادرات نیوزیلند با نزدیک شدن نرخ آلودگی چین به اوج آوریل 2022 است. نرخ های بالاتر وام مسکن در نیوزیلند منجر به کاهش مداوم قیمت مسکن در طول سال شده است و شاخص قیمت مسکن نیوزلند نزدیک به 10 درصد کاهش یافته است. اگر اعضای MPC بر خطرات مرتبط با افزایش قرنطینه در چین تاکید کنند، این کمیته ممکن است به خوبی در مورد افزایش 50 واحدی در ثانیه تصمیم بگیرد و در عین حال با تکیه بر راهنمایی های جنگجویان تکرار کند که تورم بسیار بالا باقی می ماند.

image4.png

منبع: qv.co.nz تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

ایجاد اعتماد در معاملات

تحلیل دلار نیوزلند: رویکردی مبتنی بر سناریو (AUD/NZD)

احتمالات ضمنی بازار حاکی از شانس 67 درصدی برای افزایش 75 واحد پایه است در مقابل 33 درصد برای 50 واحد در ثانیه – که در صورتی که احتمال کاهش 50 واحد در ثانیه را ببینیم، می تواند در برابر دلار کیوی موثر باشد.

چنین نتیجه ای می تواند از طریق عقب نشینی در جفت AUD/NZD اتفاق بیفتد، که از زمان افزایش 25 واحدی RBA در 4 اکتبر به شدت فروخته شد و به نظر می رسد در RSI بیش از حد فروخته شود. اولین سطح مقاومت، پایین ترین سطح قبلی در اطراف 1.0885 است و پس از آن منطقه مقاومت 1.0960 قرار دارد. با این حال، چنین سطوحی نسبتاً با عملکرد فعلی قیمت فاصله دارند و قدرت حرکت نزولی حاصل را تقویت می‌کنند.

افزایش 75 واحدی ممکن است شاهد ادامه روند نزولی قیمت باشد، اگرچه به نظر می رسد حرکت نزولی در سطوح فعلی نسبتاً کشیده شده است. در نمودار روزانه، قیمت در حال حاضر سطح 1.0880 را آزمایش می کند و سطح بعدی پشتیبانی در 1.0675 و پس از آن 1.0620 قرار دارد.

نمودار روزانه AUD/NZD

image5.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

داده های اقتصادی زنده را از طریق DaliyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع