پیش بینی هفتگی قیمت نفت خام بنیادی: نوسانات باقی می ماند


پیش بینی هفتگی قیمت نفت خام بنیادی: نوسانات باقی می ماند

پیش بینی هفتگی قیمت نفت خام بنیادی: خنثی

  • تیدر اینجا چندین داستان در فضای انرژی آشکار می شود که باید نوسانات را در بازارهای انرژی بالا نگه دارد، که هیچ یک از آنها احتمالاً به این زودی راه حل دائمی پیدا نمی کنند.
  • موقعیت یابی خالص طولانی در روغن بازار آتی نزدیک به پایین ترین حد سالانه خود و پایین ترین سطح خود از آگوست 2016 باقی مانده است.
  • را شاخص احساسات مشتری IG پیشنهاد میکند کهنفت خام قیمت یک سوگیری تجاری مختلط دارند.

بررسی هفته قیمت انرژی

سیلی از عناوین متناقض و داده های اقتصادی مختلط همچنان بازارهای جهانی انرژی را ویران می کند. کاهش شدید قیمت گاز طبیعی اروپا – TTF هلند – 38.05٪ در هفته کاهش یافت در حالی که گاز طبیعی انگلیس 41.76 -٪ کاهش یافت – به کاهش گمانه زنی ها در مورد عدم تعادل عرضه و تقاضای کوتاه مدت کمک کرد، به طوری که برنت و نفت خام به عنوان جایگزین ها در مواجهه با قیمت های گزاف. قیمت نفت خام 6.65- درصد و قیمت نفت برنت 1.65- درصد کاهش یافت.

نگرانی های عرضه و تقاضا

عوامل متعددی وجود دارد که باعث نوسانات در بازارهای انرژی می شود. هفته با اخباری مبنی بر اینکه کشورهای اتحادیه اروپا، به ویژه آلمان، در آستانه ماه های زمستانی سریعتر از حد انتظار، ذخایر گاز خود را دوباره پر می کنند آغاز شد. اما با موافقت کشورهای G7 با محدودیت قیمت نفت علیه روسیه به عنوان گام بعدی تحریم‌ها برای حمله به اوکراین، روسیه اعلام کرد که نورد استریم 1 برای مدت نامحدودی آفلاین خواهد بود.

در جاهای دیگر، آخرین داده های هفتگی حاکی از آن است که تقاضای ضمنی بنزین در ایالات متحده در حال کاهش است، که نشانه ای از کارآمد بودن تلاش های فدرال رزرو برای کاهش تقاضای کل در اقتصاد است.

در خارج از خاورمیانه، گزارش های خبری همچنان حاکی از آن است که توافق هسته ای جدید ایران همچنان نزدیک است. بر این اساس، اوپک پلاس احتمالاً در نشست خود در اواخر این ماه کاهش تولید را به عنوان راهی برای کمک به کاهش نوسانات در بازارهای انرژی – و در نهایت افزایش قیمت‌ها اعلام خواهد کرد. در آسیا، آخرین قرنطینه‌های بدون کووید در چین منجر به این گمانه‌زنی می‌شود که تقاضای انرژی برای دومین اقتصاد بزرگ جهان کاهش خواهد یافت.

همچنان وجود دارد که چندین داستان در فضای انرژی در حال آشکار شدن است که باید نوسانات را در سراسر بازارهای انرژی بالا نگه دارد، که هیچ یک از آنها احتمالاً به این زودی راه حل دائمی پیدا نمی کنند.

هفته پیش رو تقویم جهانی اقتصاد

را با پایان غیررسمی تابستان، اولین هفته کامل سپتامبر، تقویم اقتصادی اشباع‌تری را شاهد هستیم. مانند هر هفته، و به‌ویژه ارقام اخیر موجودی‌های انرژی در اواسط هفته، باید از تاثیرگذارترین‌ها بر قیمت نفت خام – فراتر از عناوین روزنامه‌ها – باشد.

  • روز سه‌شنبه، ۶ سپتامبر، تصمیم‌گیری نرخ‌های بانک مرکزی استرالیا در ساعت ۴:۳۰ به وقت گرینویچ اعلام خواهد شد. PMI غیر تولیدی ایالات متحده در اوت در ساعت 14 GMT قرار دارد.
  • در روز چهارشنبه، 7 سپتامبر، گزارش تولید ناخالص داخلی استرالیا در 2Q’22 در ساعت 1:30 GMT منتشر خواهد شد. گزارش نهایی تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه ماهه دوم 22 در ساعت 9 GMT منتشر خواهد شد. تصمیم بانک مرکزی کانادا در ماه سپتامبر در ساعت 14 به وقت گرینویچ اعلام خواهد شد. داده های هفتگی تغییرات سهام نفت خام آمریکا API در ساعت 20:30 به وقت گرینویچ منتشر می شود. گزارش نهایی تولید ناخالص داخلی ژاپن در سه ماهه دوم 22 در ساعت 23:50 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد.
  • روز پنجشنبه، 8 سپتامبر، گزارش تورم مکزیک در ساعت 11 به وقت گرینویچ ارائه می شود. تصمیم بانک مرکزی اروپا در سپتامبر در ساعت 12:15 به وقت گرینویچ اعلام خواهد شد و پس از آن کنفرانس مطبوعاتی لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا در ساعت 12:45 به وقت گرینویچ اعلام خواهد شد. پاول رئیس فدرال رزرو در ساعت 13:10 به وقت گرینویچ سخنرانی خواهد کرد. فهرست هفتگی و گزارش تولید انرژی EIA ایالات متحده در ساعت 15 GMT منتشر خواهد شد.
  • روز جمعه، 9 سپتامبر، گزارش تورم ماه اوت چین در ساعت 1:30 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد. گزارش مشاغل آگوست کانادا (تغییر اشتغال و نرخ بیکاری) در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ ارائه می شود.

قیمت نفت خام در مقابل موقعیت غیرتجاری خالص تختخوابی: بازه زمانی روزانه (سپتامبر 2020 تا سپتامبر 2022) (نمودار 1)

پیش بینی هفتگی قیمت نفت خام بنیادی: نوسانات باقی می ماند

بعد، یک نگاه در موقعیت یابی در بازار آتی بر اساس COT CFTC داده ها، برای هفته به پایان رسید 30 اوت، دلالان کاهش یافته آنها موقعیت خالص معاملات آتی نفت به 278,457 قراردادها، از 298426 کاهش یافته است خالص-طولانی جقراردادهایی که در هفته قبل برگزار شد. موقعیت خالص در بازار آتی نزدیک به پایین ترین حد سالانه خود و پایین ترین سطح خود از آگوست 2016 باقی مانده است.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت نفت خام (2 سپتامبر 2022) (نمودار 2)

پیش بینی هفتگی قیمت نفت خام بنیادی: نوسانات باقی می ماند

نفت – نفت خام ایالات متحده: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 79.03 درصد معامله‌گران در معاملات خرید خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به فروش 3.77 به 1 است. در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت نسبت به روز گذشته 0.91 درصد بیشتر و نسبت به هفته گذشته 37.49 درصد کاهش داشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله گران به صورت خالص طولانی هستند نشان می دهد که قیمت نفت – نفت خام ایالات متحده ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

موقعیت یابی نسبت به دیروز دارای طول خالص کمتر است، اما نسبت به هفته گذشته دارای طول خالص تر است. ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری ترکیبی بیشتری از تجارت نفت و نفت خام ایالات متحده می دهد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





منبع