پوند انگلیس (GBP/USD) سقوط کرد، خلق و خوی مصرف کننده بریتانیا تیره شد


GBP/USD – قیمت ها، نمودارها و تجزیه و تحلیل

  • اعتماد مصرف کننده بریتانیا در پایین ترین حد خود باقی مانده است.
  • استرلینگ در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح یک ماهه خود رسید.

بر اساس آخرین گزارش GfK UK اعتماد مصرف کننده، “افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت و افزایش نرخ بهره همچنان روحیه ملت را تیره می کند”. انتشار امروز – اعتماد مصرف کننده بریتانیا برای ماه جولای بدون تغییر در -41 – به این معنی است که اعتماد در بریتانیا در پایین ترین سطح تاریخی باقی می ماند.

پوند انگلیس (GBP/USD) سقوط کرد، خلق و خوی مصرف کننده بریتانیا تیره شد

در اخبار کمی بهتر، حجم خرده‌فروشی در بریتانیا در ماه جولای 0.3 درصد به دنبال کاهش 0.2 درصدی در ژوئن افزایش یافت. بر اساس گزارش دفتر آمار ملی (ONS)، حجم فروش خرده‌فروشی غیر فروشگاهی در ماه جولای 4.8 درصد افزایش یافت و بازخوردها حاکی از آن است که طیف وسیعی از تبلیغات در ماه جولای باعث افزایش فروش شده است. فروش سوخت 0.9 درصد و حجم فروش فروشگاه های غیرغذایی 0.7 درصد کاهش یافت.

برای همه داده‌ها و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چالش پیش روی بانک انگلستان هر روز سخت تر می شود. چاپ تیتر تورم این هفته (10.1 درصد در ژوئیه در مقابل 9.4 درصد قبل) در نشست بعدی سیاست پولی BoE در سپتامبر 50 واحد افزایش یافته است، در حالی که قیمت های فعلی بازار نشان می دهد که بانک مرکزی انگلیس ممکن است مجبور به افزایش نرخ بهره باشد. حداقل 150 واحد پایه در سال جاری، از نرخ فعلی بانکی 1.75 درصد و 50 واحد پایه دیگر در سال 2023.

بازار طلا و جواهر بریتانیا همچنان به قیمت گذاری مجدد ادامه می دهد و بازدهی آن روز به روز بالاتر می رود. شاخص اوراق قرضه 10 ساله بریتانیا امروز 8 واحد پایه بالاتر در 2.40 درصد اعلام شد، سطحی که آخرین بار در حدود هشت سال پیش مشاهده شده بود، در حالی که قیمت اوراق قرضه 2 ساله حساس به نرخ بهره 9 واحد پایه بالاتر در 2.54 درصد اعلام شد. در سال 2008 مشاهده شد. ماهیت معکوس منحنی 2s/10s به یک رکود در افق اشاره دارد.

ضعف پوند انگلیس و تقویت مجدد دلار آمریکا، کابل را به تجارت یک طرفه در هفته گذشته تبدیل کرده است. این جفت ارز در 10 آگوست به 1.2276 رسید که بیش از سه و نیم واحد بالاتر از سطح فعلی کابل بود. مجموعه ای از پایین ترین قیمت های اخیر تا 1.1860 ممکن است فروش بیشتر را کاهش دهد، اما به نظر می رسد که پایین ترین سطح 1.1760 در 14 جولای که در دو سال و نیم گذشته بود، هدف بعدی باشد.

نمودار قیمت روزانه GBP/USD – 19 اوت 2022

پوند انگلیس (GBP/USD) سقوط کرد، خلق و خوی مصرف کننده بریتانیا تیره شد

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد 77.98 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 3.54 به 1 است. تعداد معامله گران خالص خرید و فروش نسبت به دیروز 10.30 درصد و نسبت به هفته گذشته 29.40 درصد افزایش داشته است، در حالی که تعداد معامله گران خالص معاملاتی نسبت به روز گذشته 16.25 درصد و نسبت به هفته گذشته 26.98 درصد کاهش داشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های پوند/دلار آمریکا ممکن است به کاهش خود ادامه دهند. معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند، و ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما می دهد سوگیری معاملاتی مخالف نزولی GBP/USD قوی تر.

دیدگاه شما در مورد چیست؟ را پوند انگلیس – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع