نحوه استفاده از PPI در معاملات فارکس


خط مونتاژ خودرو به شاخص قیمت تولید کننده (PPI) کمک می کند

– بازبینی شده توسط نیک کاولی، 19 اوت 2022

استفاده از PPI برای تجارت فارکس: نکات گفتگو

  • PPI مخفف عبارت Producer Price Index است که یک داده مهم اقتصادی است
  • داده های PPI در هفته دوم هر ماه منتشر می شود.
  • معامله گران فارکس می توانند از PPI به عنوان یک شاخص پیشرو برای پیش بینی تورم مصرف کننده که توسط شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه گیری می شود، استفاده کنند.

PPI یک بخش مهم از داده های اقتصادی به دلیل اثر سیگنالی آن بر تورم مورد انتظار آینده است. معامله گران PPI را در معاملات فارکس به دلیل رابطه مثبت بین تورم و نرخ بهره نظارت می کنند، اما در نهایت، معامله گران نگران این هستند که چگونه تغییرات نرخ بهره حاصل احتمالاً بر جفت ارز تأثیر می گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شاخص PPI و چگونگی تاثیر آن بر بازار ارز به خواندن ادامه دهید.

PPI چیست و چه چیزی را اندازه گیری می کند؟

PPI مخفف عبارت Producer Price Index است و تغییر در قیمت کالاها و خدمات نهایی فروخته شده توسط تولیدکنندگان را اندازه گیری می کند. داده‌های PPI نشان‌دهنده تغییر ماهانه در میانگین قیمت یک سبد کالایی است که توسط تولیدکنندگان خریداری می‌شود.

PPI چگونه محاسبه می شود؟

PPI سه حوزه تولید را بررسی می کند; مبتنی بر کالا، مبتنی بر صنعتی، و مبتنی بر مرحله پردازش شرکت ها. منتشر شده توسط اداره آمار کار، PPI با استفاده از داده های جمع آوری شده از یک نظرسنجی پستی از خرده فروشان انتخاب شده از طریق یک فرآیند نمونه گیری سیستماتیک از همه شرکت های فهرست شده در سیستم بیمه بیکاری ایجاد می شود.

معامله گران می توانند تغییرات در PPI را به صورت درصد تغییر نسبت به سال قبل یا به صورت ماه به ماه مشاهده کنند.

PPI و تورم

تغییر مثبت در شاخص PPI حاکی از آن است که هزینه ها در حال افزایش است و در نهایت افزایش قیمت به مصرف کنندگان منتقل می شود. اگر این اثر به اندازه کافی بزرگ باشد، در آینده افزایش خواهد یافت CPI ارقامی نشان می دهد که سطح عمومی قیمت ها افزایش یافته است.

PPI شاخص اصلی تورم است

تورم و تاثیر آن بر اقتصاد

افزایش سطح عمومی قیمت برای یک اقتصاد خوب است اما فقط زمانی که این امر مهار شود. وقتی تقاضا برای کالاها و خدمات افزایش می‌یابد، کسب‌وکارها باید هزینه‌های سرمایه‌ای را افزایش دهند و کارگران بیشتری را استخدام کنند تا تولید خود را برای پاسخگویی به تقاضای بالاتر افزایش دهند. مشکل زمانی به وجود می آید که قیمت ها به شدت افزایش یابد و در نتیجه قدرت خرید پول یک کشور کاهش یابد. به عنوان مثال، 1 دلار می تواند کمتر از یک سال قبل خرید کند.

در دهه 1950، بنزین 0.27 دلار بود، در حالی که اجاره آپارتمان 42 دلار در ماه و بلیط سینما 0.48 دلار بود. این ارقام به جایی که امروز هستند نزدیک نیستند و این نشان می دهد که چگونه تورم ارزش پول محلی را از بین می برد. در تلاش برای مبارزه با فرسایش قدرت خرید، بانک‌های مرکزی به طور موثر تورم را با افزایش معیار کاهش می‌دهند. نرخ بهره.

PPI چگونه بر ارزها تأثیر می گذارد؟

وقتی صحبت از پول به میان می‌آید، همیشه یک مبادله وجود دارد: افراد می‌توانند پول پس‌انداز کنند و سود کسب کنند، یا می‌توانند بلافاصله پول خرج کنند و از پرداخت سود صرف نظر کنند.

اگر PPI در حال افزایش باشد ممکن است باعث افزایش نرخ بهره شود. وقتی نرخ بهره بالا می رود، انتخاب برای پس انداز پول جذاب تر به نظر می رسد زیرا پاداش (بهره) بیشتر از قبل است. خرج کردن پول پرهزینه‌تر می‌شود، زیرا مصرف‌کنندگان به‌جای پس‌انداز، نرخ بهره بالاتر را از دست می‌دهند. در نتیجه، افزایش PPI ممکن است به افزایش نرخ ها و ارز قوی تر تبدیل شود.

با استفاده از یورو به عنوان مثال، معامله‌گران فارکس می‌دانند که نرخ‌های بهره بالاتر منجر به افزایش جریان‌های مالی توسط سرمایه‌گذاران خارجی می‌شود که مایل به خرید یورو با بازده بالاتر هستند. این اثر با افزایش تقاضا برای یورو، ارزش یورو را بالا می برد.

یک استراتژی محبوب برای تعقیب نرخ های بهره بالاتر این استتجارت انجام دهد” استراتژی؛ به موجب آن معامله گران وجوه را با ارزی که نرخ بهره پایینی دارد قرض می کنند و ارزی با نرخ بهره بالاتر می خرند.

پول بازدهی را دنبال می کند و معامله گران به دنبال استفاده از این خواهند بود.

بیشتر بدانید چگونه نرخ بهره بر فارکس تاثیر می گذارد.

چگونه PPI بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد

شاخص قیمت تولید کننده در ابتدا تأثیر کمی بر دلار آمریکا دارد. این به این دلیل است که در اقتصاد واقعی یک فاصله زمانی بین افزایش قیمت‌ها از سوی تولیدکنندگان و نتیجه نهایی تورم بالاتر که ناشی از ناچاری مصرف‌کنندگان برای خرید بیشتر در انبار است، وجود دارد.

تقویم اقتصادی DailyFX نشان دهنده شاخص قیمت تولید کننده (PPI)

با این حال، ارزیابی تأثیر «اولویت پایین» این انتشار داده گمراه نشوید. معامله‌گران زیرک می‌توانند اثرات ضربه‌ای را که احتمالاً PPI بر CPI و نرخ‌های بهره خواهد گذاشت، پیش‌بینی کنند و بر این اساس معامله کنند. بنابراین، با ارزش ترین جزء داده های PPI، اثر سیگنالی است که به بازار ارائه می دهد.

در مورد اصول تجارت فارکس بیشتر بدانید

  • سایر داده های اساسی مهم عبارتند از: CPI، ISM، آمار حقوق و دستمزد غیر کشاورزی و تولید ناخالص ملی. معامله گران باید درک کاملی از هر یک از این آمارها و معنای آنها برای بازار فارکس داشته باشند.
  • تحلیل بنیادی تنها یکی از این موارد است 3 نوع تجزیه و تحلیل فارکس توسط معامله گران مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند هنگام پیش بینی حرکات و روندهای بلند مدت بسیار ارزشمند باشد.
  • با انتشار داده های مهمی که در این هفته اتفاق می افتد از طریق به روز باشید تقویم اقتصادی ما.
  • انتشار داده‌ها توانایی انجام حرکات قابل توجه در بازار FX را دارند، اما با افزایش نوسانات، مهم است ریسک خود را مدیریت کنید بر این اساس با یادگیری چگونه اخبار را معامله کنیم.





منبع