پس از سقوط نزدک، متا بیش از 13 درصد در سود ناخوشایند سقوط کرد


  • سهام متا پس از سود سه ماهه سوم در معاملات پس از ساعت کاری بیش از 13 درصد سقوط کرد
  • درآمد برای دومین سه ماهه متوالی کاهش یافت و راهنمایی ها ناامید شد
  • نزدک در بحبوحه شکست‌های گسترده‌تر بخش فناوری تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت

توصیه شده توسط توماس وست واتر

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

Meta Platforms Inc.، شرکت مادر فیس بوک، درآمد سه ماهه سوم را پس از زنگ خطر در روز چهارشنبه گزارش داد. این شرکت شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برای دومین سه ماهه متوالی کاهش درآمد و به 27.71 میلیارد دلار کاهش یافت. این رقم پیش‌بینی اجماع 27.41 دلاری بلومبرگ را شکست، اما درآمد بر اساس GAAP برآورد 1.88 دلار EPS را از دست داد و به 1.64 دلار رسید که 13 درصد از دست رفته است.

سرمایه‌گذاران از سهام در معاملات نقدی اجتناب کردند و متا 5.59 درصد پس از آلفابت، شرکت مادر گوگل، و مایکروسافت درآمدهای ناامیدکننده‌ای را قبل از زنگ افتتاح اعلام کرد. گوگل نزدیک به 10 درصد سقوط کرد و مایکروسافت 7.72 درصد سقوط کرد. یک محیط نرخ فزاینده، سرمایه را از سهام فناوری بتا بالا دور می کند.

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید

متا راهنمایی های بدی را برای سه ماهه چهارم ارائه کرد و گفت که انتظار دارند درآمد 30 تا 32.5 میلیارد دلاری داشته باشد. افزایش رقابت از سوی TikTok چین و تغییرات در اقدامات جدید اپل برای حفظ حریم خصوصی آیفون، همراه با کاهش بیشتر در هزینه های تبلیغاتی، فروش این شرکت را کاهش می دهد. هزینه ها بیش از حد انتظار افزایش یافت و در مجموع 22.05 میلیارد دلار در مقابل 21.23 میلیارد دلار مورد انتظار بود. بر اساس صورت‌های مالی، تقویت دلار آمریکا بر درآمد تأثیر گذاشته است: «اگر نرخ‌های ارز خارجی در سه‌ماهه سوم سال 2021 ثابت می‌ماند، درآمد 1.79 میلیارد دلار بیشتر می‌شد.»

علاوه بر این، Reality Labs – یک شرط بزرگ بر روی واقعیت مجازی، با نام مستعار، “Metaverse” احتمالا قوی ترین باد مخالف برای قیمت سهام است. CFO Outlook Commentary بیان کرد که زیان های عملیاتی Reality Labs “سال به سال به طور قابل توجهی رشد خواهد کرد.” در جاهای دیگر، کاربران فعال روزانه (DAU) 1.98 میلیارد بود که کمی بالاتر از برآورد 1.97 میلیارد بود. به طور کلی، به نظر می رسد متا آماده است که تحت فشار باقی بماند زیرا شرکت خود را در یک محیط عملیاتی دشوار تغییر نام می دهد.

متا – نمودار 5 دقیقه ای

شرح نمودار به طور خودکار ایجاد شد

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع