هفته پیش رو FX – 5 رویداد برتر: نشست RBA. گزارش مشاغل نیوزلند؛ نشست BOE؛ گزارش مشاغل کانادا؛ NFP ایالات متحده


نمای کلی هفته آینده FX:

  • هفته اول آگوست شاهد یک تقویم اقتصادی معمولی شلوغ است، با تمرکز جهانی پس از پیشنهاد هفته گذشته آمریکا محور.
  • انتظار می رود هر دو بانک مرکزی استرالیا و بانک انگلستان نرخ بهره را در این هفته 50 واحد در ثانیه افزایش دهند.
  • گزارش‌های مشاغل نیوزلند، کانادا و ایالات متحده باید نشان دهند که بانک‌های مرکزی هنوز فضای بیشتری برای افزایش نرخ بهره دارند.

برای هفته کامل پیش رو، لطفا از تقویم اقتصادی DailyFX.

08/02 سه شنبه | 04:30 GMT | AUD رزرو بانک استرالیا تصمیم نرخ

بانک مرکزی استرالیا در ماه های اخیر، ابتدا با پایان غافلگیرکننده سیاست کنترل منحنی بازده و سپس با افزایش غیرمنتظره 25 واحدی نرخ بهره در ماه می، اعتبار خود را متحمل شد. واضح است که RBA در مقایسه با سایر بانک های مرکزی بزرگ کند است و باید بیشتر برای احیای اعتبار خود تلاش کند. فیلیپ لو، فرماندار RBA در این مورد خجالتی نبود و تلاش‌های اخیر را “شرم‌آور” خواند. با خواندن بین خطوط، RBA در ماه های آینده برای به دست آوردن مجدد اعتماد بازارها بسیار تهاجمی تر خواهد بود – و به وضوح اهداف خود را نشان خواهد داد. افزایش نرخ 50 واحدی در ثانیه، که نرخ اصلی RBA را از 1.35 درصد به 1.85 درصد می‌رساند، احتمالاً با راهنمایی‌های رو به جلو واضح که نشان‌دهنده افزایش بیشتر نرخ در آینده است، تقویت می‌شود، که یک تحول مثبت برای دلار استرالیا خواهد بود.

08/02 سه شنبه | 22:45 GMT | تغییر اشتغال NZD و نرخ بیکاری (2Q)

اقتصاد نیوزلند دچار تنش‌هایی شده است و در سال 2022 شروع به کار کرده است، اما نرخ تورم نزدیک به بالاترین حد چند دهه اخیر باقی می‌ماند و بازار کار همچنان نقطه روشنی است. بر اساس نظرسنجی بلومبرگ نیوز، تغییر اشتغال نیوزلند در سه ماهه دوم از 0.1 درصد در هر سال در سه ماهه دوم سال 22 به میزان +0.4 درصد افزایش یافت، در حالی که نرخ بیکاری از 3.2 درصد به 3.1 درصد کاهش یافت. -پایین ترین دهه این داده ها ممکن است به تقویت مجدد شانس افزایش نرخ بهره بانک مرکزی نیوزلند کمک کند، که اگرچه هنوز انتظارات برای افزایش نرخ در هر جلسه در سال 2022 را نشان می دهد، اما در سال 2023 کاهش یافته است.

08/04 پنجشنبه | 11:00 GMT | GBP بانک انگلستان تصمیم نرخ

طبق نظرسنجی بلومبرگ، بانک انگلستان احتمالاً در این هفته نرخ ها را 50 واحد در ثانیه افزایش خواهد داد و نرخ اصلی آن را به 1.75 درصد می رساند. اما مانند فدرال رزرو در هفته گذشته، افزایش نرخ بهره ممکن است برای بالا نگه داشتن پوند انگلیس کافی نباشد. درعوض، تمرکز روی راهنمایی‌های رو به جلو BOE است: چند افزایش نرخ دیگر در خط لوله قرار دارد. با توجه به بیانیه‌های دقیق BOE در گذشته، که بر ایجاد تعادل بین نگرانی‌ها بین رشد و تورم متمرکز شده بود، ممکن است افزایش نرخ 50 واحدی در ثانیه ناامیدکننده باشد: بازدهی UK Gilt ممکن است کاهش یابد و پوند انگلیس ممکن است پس از آن تضعیف شود.

08/05 جمعه | 08:30 GMT | تغییر اشتغال CAD و نرخ بیکاری (JUL)

طبق نظرسنجی بلومبرگ، اقتصاد کانادا در ماه گذشته پس از از دست دادن -43.2 هزار شغل در ماه ژوئن، 20 هزار شغل اضافه کرد. سودهای شغلی ممکن است برای همگامی با کارگرانی که وارد بازار کار می شوند کافی نباشد، اما پیش بینی می شود نرخ بیکاری از 4.9 درصد به 5 درصد افزایش یابد. ترکیبی از داده‌ها بعید به نظر می‌رسد که بانک مرکزی کانادا را در هر دو جهت حرکت دهد، بانکی که قبلاً پیشنهاد کرده بود که برای کاهش تورم در ابتدای راه، افزایش نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهد. با توجه به موضع BOC، گزارش ضعیف مشاغل کانادا می تواند برای دلار کانادا دردسرساز باشد.

08/05 جمعه | 08:30 GMT | حقوق و نرخ بیکاری غیرکشاورزی USD (JUL)

رکود اقتصادی ایالات متحده ممکن است پیش روی ما باشد یا نباشد، اما بازار کار ایالات متحده دارد باقی ماند ارتجاعی تا کنون بر اساس نظرسنجی بلومبرگ نیوز، اقتصاد ایالات متحده + را اضافه کرد250K مشاغل در جولای از +372K مشاغل در ژوئن، با نرخ بیکاری ایالات متحده (U3) برگزاری در 3.6 درصد انتظار می رود نرخ مشارکت ایالات متحده از 62.2% به 62.3% افزایش یابد، در حالی که پیش بینی می شود میانگین درآمد ساعتی ایالات متحده به + برسد.4.9% y/y از +5.1% y/y.

طبق محاسبه‌گر رشد جابز فدرال آتلانتا، اقتصاد ایالات متحده به +3 نیاز دارد20رشد K مشاغل در هر ماه طی 12 ماه آینده به منظور بازگشت به بازار کار قبل از همه گیری ایالات متحده با نرخ بیکاری 3.5٪ (U3) با نرخ مشارکت نیروی کار 63.4٪.

اگر «خبر خوب خبر بد» برای دارایی‌های ریسکی است زیرا فدرال رزرو موضع سیاست خود را مجدداً تنظیم می‌کند، «خبر خوب خبر خوب است و خبر بد خبر بد» برای دلار آمریکا: گزارش قوی بازار کار ایالات متحده می‌تواند به احیای نرخ فدرال رزرو کمک کند. شانس صعود گزارش ضعیف بازار کار ایالات متحده می تواند شانس کاهش نرخ را در سال 2023 به جلو بکشد که به دلار آمریکا آسیب می رساند.

{{خبرنامه}}

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





منبع