بازگشت ین ژاپن به زندگی – USDJPY، AUDJPY، EURJPY، GBPJPY


ین ژاپن، USDJPY، AUDJPY، EURJPY، GBPJPY – نقاط صحبت

  • ین همچنان در زمینه رکود و مضامین اوج بازدهی عملکرد بهتری دارد
  • نشست FOMC در ماه جولای به عنوان “dovish” تلقی می شود که دلار را کاهش می دهد
  • دیدار RBA و BoE در این هفته – سطوح کلیدی در بازی برای AUDJPY و GBPJPY

به نظر می رسد ین ژاپن یک چرخش جدی داشته است زیرا عوامل بی شماری به دلار آمریکا اجازه داده اند تا پیشرفت اخیر خود را کاهش دهد. نگرانی‌ها از رکود جهانی و تلاش‌های بازار برای قیمت‌گذاری محور فدرال رزرو، گرین‌بک را اخیراً پایین آورده و امکان پیشنهاد برای دارایی‌های ریسک را فراهم کرده است. علی‌رغم تداوم موضع‌گیری بانک مرکزی ژاپن، فشرده‌سازی بازده در سطح جهانی ین را جذاب‌تر کرده است. اگر واقعاً بازدهی بالا رفته باشد، کسانی که در بیشتر دو سال گذشته تجارت حمل و نقل را دوشیده اند، ممکن است به دنبال “خروج ایرلندی” باشند اگر قبلاً این کار را نکرده باشند. عجله برای بستن شورت های ین می تواند منجر به کاهش واقعی در بسیاری از ضربدرهای ین شود، در حالی که بسیاری از آنها به طور قابل توجهی از بالاترین سطح YTD خارج شده اند.

هفته گذشته، بانک ژاپن (BoJ) خلاصه ای از نظرات خود را منتشر کرد که در آن موضع آسان بانک در قبال سیاست پولی تکرار شد. این گزارش نشان داد که BoJ در صورت لزوم از اتخاذ تدابیر تسهیل‌کننده اضافی تردید نخواهد کرد. سیاستگذاران همچنین اظهار داشتند که ادامه روند کاهشی طبیعی است زیرا تورم هنوز “به صورت پایدار” از 2 درصد فراتر نرود. علیرغم موضع بد بانک مرکزی، ین ممکن است با تغییر روندها به نیمه دوم سال 2022 عملکرد بهتری داشته باشد.

نمودار روزانه USDJPY

بازگشت ین ژاپن به زندگی - USDJPY، AUDJPY، EURJPY، GBPJPY

نمودار ایجاد شده با TradingView

USDJPY پس از نشست هفته گذشته FOMC به کاهش خود ادامه داد. با توجه به اینکه رئیس پاول اعلام کرد که فدرال رزرو اکنون در وضعیت خنثی قرار دارد، بازارها عملاً جلسه ژوئیه را غیرقابل قبول تلقی کرده اند، و ممکن است در آینده نیاز داشته باشد که افزایش نرخ بهره را کاهش دهد زیرا فدرال رزرو تأثیر سیاست های پولی سخت تر را ارزیابی می کند. از آن زمان، بازارها در پایان سال با انقباض کمتر از 100 واحد در ثانیه قیمت گذاری کردند که باعث کاهش دلار آمریکا شد. تضعیف دلار باعث شده است USDJPY از منطقه 139 به زیر 132 سقوط کند و احتمالاً درد بیشتری در پیش است. اگر منحنی بازدهی ایالات متحده به دلیل داده‌های ضعیف‌تر و ترس از رکود اقتصادی ادامه یابد، USDJPY می‌تواند به دنبال بازگشت به زیر 130 باشد.

نمودار روزانه AUDJPY

بازگشت ین ژاپن به زندگی - USDJPY، AUDJPY، EURJPY، GBPJPY

نمودار ایجاد شده با TradingView

عقب نشینی در AUDJPY کمتر مشهود بوده است، زیرا بانک مرکزی استرالیا (RBA) همچنان به برنامه انقباضی خود متعهد است. AUDJPY که در شکست مقاومت و شکست پایدار بالای منطقه 95.30 شکست خورده است، از آن زمان با عملکرد بهتر ین اخیر کمتر معامله شده است. این کاهش ممکن است در این هفته مورد آزمایش قرار گیرد زیرا به نظر می رسد RBA 0.50٪ در جلسه سیاست گذاری ماه اوت خود افزایش یابد. اگر ین بتواند روند صعودی RBA را با گام کاهش دهد و پایین تر ادامه دهد، حمایت حدود 91.00 ممکن است نقطه عطف بعدی برای این جفت باشد.

نمودار روزانه EURJPY

بازگشت ین ژاپن به زندگی - USDJPY، AUDJPY، EURJPY، GBPJPY

نمودار ایجاد شده با TradingView

EUR/JPY همچنان تحت فشار قابل توجهی قرار دارد زیرا چشم انداز منطقه یورو به شدت مبهم است. تورم مداوم، تهدید قریب الوقوع یک بحران انرژی، و همچنین بانک مرکزی که در مسیری تنگاتنگ قرار می گیرد، همگی نشان دهنده بادهای معکوس قابل توجهی برای یورو هستند. در حالی که EURUSD بر روی ارز سبز تضعیف شده تقویت شده است، EURJPY همچنان به سقوط پایین تر و بالاترین سطح YTD بالای 144 ادامه می دهد. به نظر می رسد که چالش های مهمی که ساکنان و سیاست گذاران منطقه یورو با آن روبرو هستند قرار است تا ماه های پاییز و زمستان ادامه داشته باشد، که ممکن است همچنان بر ارز تاثیر بگذارد. با در نظر گرفتن این موضوع، معامله گران ممکن است به دنبال فروش این جفت به هر قدرتی باشند.

نمودار روزانه GBPJPY

بازگشت ین ژاپن به زندگی - USDJPY، AUDJPY، EURJPY، GBPJPY

نمودار ایجاد شده با TradingView

درست مانند AUDJPY، GBPJPY نیز متقاطع دیگری است که این هفته با آزمون جلسه بانک مرکزی روبرو است. بانک مرکزی انگلیس (BoE) قرار است روز پنجشنبه تشکیل جلسه دهد و بازارها به دنبال افزایش محتاطانه 50 واحدی نرخ بهره هستند. متقاطع در چند جلسه گذشته اندکی کاهش یافته است، زیرا قدرت GBP اخیراً شگفت زده شده است. اندرو بیلی، فرماندار BoE اشاره کرد که 50 bps برای نشست آگوست در جریان است و علیرغم چشم انداز ضعیف، داده های اقتصادی قوی تر از حد انتظار بوده است. اگر BoE واقعاً در روز پنج‌شنبه به 50 bps برود و به‌عنوان جنگ‌طلب تلقی شود، GBPJPY می‌تواند به دنبال جلوگیری از افت اخیر باشد و ممکن است مقاومت در حدود 166 را هدف قرار دهد. در چند ماه گذشته، نزول‌ها در منطقه 161-162 خریداری شده‌اند. با یک رویداد خطرناک مهم در تقویم این هفته، ممکن است تاریخ تکرار شود.

منابع برای معامله گران فارکس

چه یک معامله گر جدید یا باتجربه باشید، ما چندین منبع برای کمک به شما در دسترس داریم. نشانگر ردیابی احساسات معامله گر، سه ماه یکبار پیش بینی های معاملاتی، تحلیلی و آموزشی وبینارها روزانه برگزار می شود، راهنمای معاملات برای کمک به شما در بهبود عملکرد معاملاتی، و مخصوصاً برای کسانی که هستند جدید در فارکس.

— نوشته شده توسط برندان فاگان

برای تماس برندان، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @BrendanFaganFX در توییتر





منبع