هزینه USDCAD با کاهش قیمت CPI کانادا بالاتر می رود


USDCAD، CPI کانادا – نکات صحبت

  • CPI کانادا سالانه واقعی 7.0٪ (پیش بینی 7.3٪، قبلی 7.6٪)
  • CPI هسته کانادایی سالانه واقعی 5.8% (قبلی 6.1%)
  • USDCAD در ابتدا با نرم شدن داده ها افزایش می یابد

توصیه شده توسط برندان فاگان

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

شاخص CPI کانادا در ماه آگوست به طرز محسوسی کاهش یافت و برای بانک کانادا که در تلاش‌های خود برای مهار افزایش قیمت‌ها بسیار تهاجمی عمل کرده بود، مهلت ایجاد کرد. معیارهای اصلی کمتر از انتظارات بر اساس ماهانه و سالیانه بودند، در حالی که CPI سرفصل نیز کمتر از حد اجماع بود (7٪ در مقابل 7.3٪ برآورد شده). کاهش قیمت بنزین، کالاهای بادوام و سرپناه به کاهش قیمت کمک کرد. با وجود شاخه های سبز، قیمت مواد غذایی همچنان افزایش می یابد. هزینه مواد غذایی در ماه اوت 10.8 درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش از سال 1981 تاکنون است.

چاپ صبح امروز دومین ماه است که قرائت تورم کاهش یافته است و به طور بالقوه نشان می دهد که افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی کانادا به آرامی بر اقتصاد تأثیر می گذارد. بانک مرکزی کانادا پس از افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در آخرین نشست خود، بالاترین نرخ سیاستی را در میان اقتصادهای پیشرفته دارد.

تقویم اقتصادی کانادا

با حسن نیت از تقویم اقتصادی DailyFX

سیاستگذاران بانک مرکزی کانادا در تعهد خود به افزایش نرخ بهره ثابت قدم مانده اند، زیرا بانک مرکزی به حرکت خود برای اطمینان از اینکه تورم ریشه دار نمی شود، ادامه می دهد. موضع تهاجمی BoC شاهد تضعیف بازار کار بوده است، زیرا نرخ بیکاری در ماه اوت به 5.4 درصد افزایش یافت. با وجود این ضعف اخیر، معامله گران همچنان به افزایش 50 واحدی دیگر نرخ بهره از بانک مرکزی در نشست ماه آینده ادامه می دهند. بازارها در حال حاضر انتظار دارند 25 واحد در ثانیه افزایش بیشتری در ماه دسامبر داشته باشند و پس از آن BoC متوقف شود.

نمودار 5 دقیقه ای USDCAD

نمودار ایجاد شده با TradingView

پس از انتشار این داده ها، USDCAD به بالای 1.3300 صعود کرد و از مقاومت در برابر اوج های جلسه جدید عبور کرد. متقاطع در طول جلسه اروپا افزایش یافته بود زیرا گرین‌بک پیشنهاد جدیدی را پیش از تصمیم گیری نرخ بهره FOMC در فردا به دست آورد. در حالی که تورم در کانادا همچنان بالاست، کاهش CPI ممکن است به شرط بندی هایی دامن بزند که بانک کانادا ممکن است شروع به کاهش سرعت تهاجمی انقباض خود کند. قیمت‌های ضعیف‌تر نفت نیز بر کالای مرتبط Loonie تأثیر گذاشته است که به USDCAD اجازه داده تا به بالاترین سطح YTD برسد.

منابع برای معامله گران فارکس

چه یک معامله گر جدید یا باتجربه باشید، ما چندین منبع برای کمک به شما در دسترس داریم. نشانگر ردیابی احساسات معامله گر، سه ماه یکبار پیش بینی های معاملاتی، تحلیلی و آموزشی وبینارها روزانه برگزار می شود، راهنمای معاملات برای کمک به شما در بهبود عملکرد معاملاتی، و مخصوصاً برای کسانی که هستند جدید در فارکس.

— نوشته شده توسط برندان فاگان

برای تماس برندان، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @BrendanFaganFX در توییتر





منبع