بعید است تورم ژاپن بانک مرکزی را به سمت تغییر سیاست سوق دهد


  • BOJ به احتمال زیاد در رقابت تنگاتنگ، پرت باقی بماند، خطر ضرر بیشتر برای ین.
  • 145.00 مقاومت به عنوان کلید دیده می شود.

شروع می شود در:

اکنون زندگی کنید:

26 سپتامبر

( 13:09 GMT )

پیشنهاد شده توسط زین وودا

هفته پیش رو بازارها: استراتژی معاملات ریسک رویداد

برای وبینار ثبت نام کنید

همین الان ملحق شوید، همین الان بپیوندید

وبینار به پایان رسید

USD/JPY پس زمینه اساسی

دلار آمریکا/JPY در تجارت اروپا افزایش یافت زیرا ما در محدوده 141.50 تا 145.00 باقی می‌مانیم که مقاومت بسیار مورد نیاز هفته گذشته را ایجاد کرد. قدرت موقت ین به اخباری نسبت داده شد که ین بانک ژاپن یک “چک” ارز خارجی انجام داد، اقدامی که به عنوان پیشرو برای مداخله رسمی تلقی می شود.

با دلار آمریکا/JPY پس از بزرگترین افت سالانه خود در تاریخ، نزدیک به پایین ترین سطح 24 سال گذشته خود قرار گرفت

و افزایش نرخ بیشتر از این انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا، علائم شوم برای ین باقی می ماند. با افزایش صحبت‌های مداخله‌ای، شنیدیم که فرماندار کورودا اظهار داشت که مداخله روی میز است و در صورت نیاز به سرعت و بدون هشدار انجام می‌شود. در همین حال، صبح امروز وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی اظهار داشت که BOJ سیاست‌های مناسبی را با توجه به قیمت‌ها و سلامت اقتصاد هدایت می‌کند. وی تأیید کرد که وجوه ذخیره برای تولید ضروری و افزایش قیمت ها استفاده خواهد شد، اشاره ای به این که ممکن است اقدامات حمایتی بیشتر به جای مداخله ارزی انجام شود.

USDJPY

منبع: بلومبرگ

FOMC و جلسات BOJ و پیامدهای بالقوه.

را فدرال رزرو آمریکا نشست این هفته باید زمینه را برای سه ماهه چهارم فراهم کند زیرا بازارها با نفس بند آمده منتظر می مانند. پیامدهای این نشست در سراسر بازارهای جهانی محسوس خواهد بود، در حالی که فدرال رزرو در چرخه انقباض پیشروی می کند در حالی که از نظر اقتصادی در موقعیت بهتری نسبت به برخی از همتایان خود باقی می ماند. انتظار می‌رود که نشست این هفته شاهد افزایش 75 واحدی بیشتر باشد، با این حال، بیشتر این افزایش قیمت در آن صورت می‌گیرد، این صورتجلسات جلسه و سخنرانی پاول رئیس فدرال رزرو خواهد بود که علاقه را برانگیخت.

را بانک ژاپن (BOJ) از سوی دیگر، علیرغم افزایش تورم گزارش شده امروز، بعید به نظر می رسد که از موضع سیاست خود تزلزل کند. به گفته منابع آگاه، افزایش گسترده نرخ بهره برای القای قدرت ین مورد نیاز است، اما BOJ هنوز متقاعد نشده است که نرخ تورم فعلی چنین اقدامی را تضمین می کند. این بانک از آسیب به اقتصاد می ترسد زیرا رشد دستمزدها همچنان عقب مانده است در حالی که انتظار می رود تورم به سمت جلو حرکت کند. با در نظر گرفتن این موضوع، تصور یک BOJ صعودی در لحظه دشوار است زیرا من انتظار دارم افزایش سیاست ها و نرخ بهره برای مدتی بدون تغییر باقی بماند.

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

همانطور که اوضاع پیش می آید، فدرال رزرو احتمالاً نیروی محرکه هر حرکتی خواهد بود USD/JPY اگر بخواهید، این هفته با BOJ یکی از بازیگران نقش مکمل است. بازارها در حال حاضر با احتمال 84 درصد افزایش 75 واحدی قیمت گذاری می کنند در حالی که احتمال 16 درصد برای یک درصد کامل وجود دارد. اگر فدرال رزرو در روز چهارشنبه 75 واحد افزایشی همراه با راهنمایی های صعودی صعودی و نرخ پایان سال بالاتر از 4.25 درصد ارائه دهد، من انتظار دارم که گاوهای دلاری مسئولیت را بر عهده بگیرند و حرکت کنند. USD/JPY بالاتر از طرف دیگر، اگر افزایش 75 واحدی را به دنبال اظهارنظرهای ناخوشایند و نرخ هدف پایان سال در حدود 4.00-4.25٪ داشته باشیم، باید شاهد عقب نشینی USD/JPY باشیم، حتی اگر این مدت کوتاه باشد.

چگونه بانک های مرکزی بر بازارهای FX تأثیر می گذارند

USD/JPY نمودار روزانه 20 سپتامبر، 2022

نمودار روزانه USDJPY

منبع: TradingView

از منظر فنی، می‌توانیم در بازه زمانی روزانه در بالا مشاهده کنیم که صحبت در مورد مداخله زمانی رخ داد که قیمت در اطراف منطقه 145.00، انتهای بالاتر محدوده، در نوسان بود. با توجه به اصولی که این جفت را هدایت می کند، فرضیات صرفاً در زمینه فنی در این مرحله غیرعاقلانه است. در حال حاضر محدوده ای که در یک بازه زمانی روزانه در آن گیر کرده ایم از محدوده 141.50 تا 145.00 امتداد دارد و من انتظار دارم که تا نشست فردای فدرال رزرو قیمت محدودی داشته باشد. ما در حال حاضر بالاتر از 20، 50 و 100-SMA با شیب‌هایی که نشان می‌دهند صعود بیشتر می‌تواند در انبار باشد. اگر بخواهیم اوج های سال 1998 را در 147.75 آزمایش کنیم یا به سمت سطح 145.00 حرکت کنیم، یک حرکت صعودی پس از FOMC باید ببیند که ما از سطح 145.00 خارج می شویم. روانشناسی کلیدی سطح 150.00. از طرف دیگر، یک غافلگیری از قدرت ین می تواند باعث شود که ما انتهای پایین محدوده و سپس سطح 140.00 را آزمایش کنیم.

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

الگوهای نمودار تحلیل تکنیکال

پیشنهاد شده توسط زین وودا

سطوح کلیدی درون روزی که ارزش تماشا را دارند:

مناطق پشتیبانی

•143.00

•142.20

•141.50

مناطق مقاومت

•144.00

•145.00




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 5% 2% 2%
هفتگی 28% -5٪ 2%

آرمنابع افیا تیرادرها

چه یک معامله گر جدید یا باتجربه باشید، ما چندین منبع برای کمک به شما در دسترس داریم. شاخص های ردیابی احساسات معامله گر، پیش بینی معاملات سه ماهه، تحلیلی و وبینارهای آموزشی روزانه برگزار می شود، راهنمای معاملات برای کمک به شما در بهبود عملکرد معاملاتی، و مخصوصاً برای کسانی که هستند جدید در فارکس.

نوشته شده توسط: Zain Vawda, Marketس نویسنده برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع