نوسانات ضمنی USDJPY به معامله گران پیشنهاد می کند که برای آتش بازی آماده باشند


USDJPY، نوسانات، تصمیم گیری نرخ BOJ و نقاط صحبت CADJPY:

  • چشم انداز بازار: USDJPY صعودی بالای 129.25 و نزولی زیر 127. 25
  • بانک ژاپن زمانی بی‌ضررترین بانک مرکزی از نظر تمرکز سیاست بود، اما نوسانات ضمنی نشان می دهد که بازارها برای جلسه امروز بسیار توجه هستند
  • افزایش غیرمنتظره باند 10 ساله JGB در نشست ماه گذشته احتمالاً باعث اصلاح بیش از حد در پیش بینی های بالقوه، اما ملموس شده است.

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

در سه ماه گذشته شاهد افزایش قابل توجهی به نفع ین ژاپن بوده ایم. با این حال، بسیاری از این حرکت اصلاحی برای یک روند نزولی بسیار بزرگتر (اگر به جفتی مانند USDJPY ارجاع می دهید روند صعودی بود) و/یا به دلیل تعدیل پس زمینه نرخ ضد ارز انجام شد. در حالی که ملاحظات عملکرد اقتصادی سنتی و سایر تأثیرات نسبی بر افزایش و کاهش ین در طول زمان وجود دارد، بیشترین تأثیر در طول زمان در مورد نقش ارز به عنوان «ارز تأمین مالی» در ظرفیت تجاری حمل شده بوده است. برای کسانی که به استراتژی FX آشنایی ندارند – با توجه به دهه نرخ های صفر که اخیراً از آن خارج شده ایم، تعجب آور نخواهد بود – تجارت حمل و نقل استراتژی است که در آن ارز با بازده پایین (یا اغلب دارایی دارای قیمت پایین) استفاده می شود. به ارز مذکور) و ارز طولانی مدت با بازدهی بالاتر. در رول هر روز (معمولا)، تفاوت نرخ های نماینده به دست می آید.

و پس از افزایش قابل توجه نرخ بهره که در سال گذشته داشتیم، در واقع می توان از بازدهی صحبت کرد. با این حال، نوسانات در نرخ ارز پایه می تواند به سرعت بازده ثابت را جبران کند، اگر بازار بر خلاف این نرخ حرکت کند. این اتفاقی است که در این سه ماه گذشته افتاده است. USDJPY از بالاترین حد روزانه چند دهه 21 اکتبر نزدیک به -16 درصد کاهش یافته است. جالب توجه است، در این زمان، ریسک پذیری عمومی بهبود یافته است که می تواند اشتهای تجاری را تقویت کند. اما فلات پیش‌بینی‌های نرخ از سوی امثال تغییرات اخیر – و نوپا – در ادراک BOJ به طور موثری با این فشار مقابله کرده است.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -9٪ 4% -4٪
هفتگی 23% -20% 0%

نمودار USDJPY با SMAهای 20 و 200 روزه (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در جلسه سیاست گذاری دسامبر BOJ، بانک مرکزی بازارها را غافلگیر کرد زمانی که اعلام کرد باند مورد نظر خود را برای بازده اوراق قرضه 10 ساله ژاپن (JGB) افزایش داده است. در نهایت، این موضع هنوز هم در مقایسه با سایر گروه‌های سیاستی، یک موضع سیاسی بسیار بدبینانه است. این فراتر از حفظ یک سیاست نرخ بهره صفر است. با این وجود، پس از دهه‌ها «نزدیک به صفر» و اکثر تغییرات همراه با کاهش بیشتر، حتی یک تغییر کوچک به سمت سفت شدن مانند این خودنمایی می‌کند. علاوه بر این، با توجه به استفاده از این ارز بسیار روان به عنوان پایه حمل، تغییرات جزئی در شکاف های مطلوب در بازار FX مشهود خواهد بود. هفته گذشته، گزارشی در یکی از بزرگ‌ترین روزنامه‌های کشور منتشر شد که نشان می‌داد مقامات درباره اثرات جانبی سیاست‌های پولی بسیار تسهیل‌کننده بحث می‌کنند – که از سوی بسیاری به عنوان توجیهی برای ابراز قصد برای تشدید بیشتر حرکت رو به جلو تفسیر می‌شود. آیا این برای توجیه بهبود بیشتر ین کافی است؟ با وجود روندهای ریسک در شرایط نامشخص، تعادل روشنی برای ارزیابی در رده بندی بازار وجود ندارد.

نمودار وضعیت نسبی سیاست پولی بانک های مرکزی عمده

image2.png

نمودار ساخته شده توسط جان کیکلایتر

علیرغم ابهام وضعیت، بازارها در انتظارات خود نسبت به تأثیر بالقوه تصمیم BOJ نسبت به نرخ سود بسیار پرمشقت هستند. با نگاهی به معیارهای نوسانات ضمنی (مورد انتظار) در پشت USDJPY، متوجه می‌شویم که پیش‌بینی برای فعالیت یک شبه بالاترین میزانی است که برای این جفت ارز در 28 ژوئیه 2016 دیده‌ایم – که مصادف با اعلام بسته محرک 6 تریلیون برای حمایت از اقتصاد ژاپن بود. در آن زمان، نوسانات استثنایی «تحقق» وجود داشت، اما بیشتر معامله‌گران تا پایان سال 2016 به نوسان بزرگ‌تر خواهند رسید. این شرایط امروز مانند آن زمان نیست، اما این احتمال وجود دارد که نوسانات مورد انتظار پس از آن کاهش یابد. رویداد می گذرد سوال این است که آیا “تسکین” به شیوه ای جهت دار ارائه می شود؟ اگر BOJ دوباره به اطمینان خود مبنی بر تسهیل افراطی و بدون هیچ احساسی برگردد، به خوبی می‌تواند پاسخی جهت‌دار برای منطبق با نوسانات اعمال کند.

نمودار USDJPY با نوسانات “مورد انتظار” برای یک شبه، یک هفته، یک ماهه (روزانه) پوشانده شده است.

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر با داده های بلومبرگ

در حالی که بالاترین حتی برای حرکت متقاطع ین پیش رو مختص ژاپن است، مهم است که به یاد داشته باشید که این زمینه است که هر حرکت قابل توجهی را برای بازار هدایت می کند. با روی گردانی از USDJPY، متقاطع قابل توجه دیگر CADJPY بوده است. مشابه AUDJPY یا NZDJPY، این یکی از صلیب های حمل سنتی تر در میان بزرگان در نظر گرفته می شود. و با این حال، آن جفت‌ها عقب‌نشینی‌های متلاطم‌تری را شاهد بوده‌اند، بدون اینکه اعتقاد واضحی به نفع معکوس شدن داشته باشند. اسلاید CADJPY بسیار سازگارتر بوده است. این احتمالاً تا حدی به دلیل پیشروی سیاست BOC در ابتدا برای انقباض و سپس فلات قبلی آن در پیش بینی ها است. آنچه در حال حاضر مهمتر است، انتظارات بالاتر برای کاهش نرخ بهره بانک مرکزی کانادا تا پایان سال است که بالاتر از بسیاری از همتایان خود است. بنابراین، نه تنها ین شکاف حمل را کاهش می‌دهد، بلکه انتظار می‌رود که «ارز حمل‌ونقل» به خودی خود این افزایش را تسریع کند.

نمودار CADJPY با تفاضل بازده 2 ساله CA-JP همپوشانی شده است (روزانه)

image4.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه معامله USD/JPY





منبع