تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/JPY


نقاط صحبت دلار آمریکا:

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

فروش دلار آمریکا تا دو هفته اول تجارت 2023 ادامه داشته است. در حالی که دلار در سال جاری به حمایت 103.45 رسید، فروشندگان همچنان به فشار خود ادامه دادند. انگیزه سنگین برای روند نزولی دوباره در جمعه قبل از گذشته ظاهر شد، درست پس از انتشار برخی از ارقام افتضاح PMI خدمات که در پایین ترین سطح خود از مارس 2020 چاپ شده بودند. که منجر به فروکش کردن نزولی در نمودار روزانه USD و نرخ دلار شد. پس از دوشنبه شاهد بودیم که فروشندگان قیمت ها را به پایین ترین حد کاهش دادند.

هفته گذشته پس از انتشار داده‌های CPI از ایالات متحده، شاهد تضعیف دیگری برای حرکت دلار در روز پنجشنبه بودیم. سطح حمایت 102 روز بعد وارد عمل شد و از آن زمان به حفظ سطح پایین در تعطیلات باز این هفته و تعطیلات دیروز ایالات متحده کمک کرده است.

نمودار قیمت هفتگی دلار آمریکا

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

دلار آمریکا کوتاه مدت

در یک مبنای کوتاه‌مدت، می‌توانیم شاهد تلاش خریداران برای دفاع از سطح حمایت در اطراف دسته 102 باشیم، حتی پس از یک شکست سریع پس از باز شدن این هفته. مقاومت از پیش بینی خط روند صعودی بازی می کند و به تنظیم یک محدوده کوتاه مدت کمک می کند. شکستن مقاومت در 102.55 در را برای آزمایش حمایت قبلی به عنوان مقاومت بعدی در اطراف دستگیره 103.00 باز می کند.

نمودار قیمت دو ساعته دلار آمریکا

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

عقب نشینی EUR/USD

EUR/USD پس از گزارش خدمات PMI در روز جمعه قبل از گذشته، افزایش شدیدی را تجربه کرد. با ورود به آن گزارش، EUR/USD در پیش بینی خط روندی که با سطح روانشناختی 1.0500 همخوانی داشت، حمایت می کرد. اما، مشابه روند نزولی دلار پس از انتشار آن گزارش، EUR/USD یک روند صعودی را چاپ کرد و از آن زمان به ادامه روند صعودی منجر شد که شاهد جهش قیمت‌ها هر روز در هفته گذشته از دوشنبه تا پنجشنبه بود.

با این حال، از روز جمعه، مقداری مقاومت از حدود سطح 1.0869 شروع به بازی کردن کرده است. در این مرحله، عقب نشینی نسبتاً محدود شده است، حتی با وجود اینکه فروشندگان دفاع بسیار سختی از این مقاومت نشان می دهند.

این درب را برای عقب نشینی بزرگتر باز نگه می دارد. پتانسیل حمایت در اطراف سطح 1.0750 وجود دارد و حفظ آن در را برای سناریوهای روند صعودی باز نگه می دارد. با توجه به سرعت رشد رالی کوتاه مدت از 1.0500 تا 1.0869، چند نقطه جالب برای سناریوهای صعودی زیر آن نقطه 1.0750 وجود دارد.

نمودار قیمت روزانه EUR/USD

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

GBP/USD مقاومت فیبوناچی

GBP/USD سه ماهه سوم و چهارم سال گذشته نسبتاً چشمگیر بود. تاکنون در سال 2023، حداقل به صورت نسبی، اوضاع کمی آرام‌تر بوده است.

قیمت ها به پوند/دلار آمریکا به تازگی شروع به آزمایش مجدد نقطه اصلی در نمودار در 1.2303 کرده اند. این علامت 50 درصدی حرکت عمده 2021-2022 است – و اصلاح فیبوناچی 38.2 درصدی همان مطالعه همان چیزی است که به پایین آمدن دو هفته پیش در 1.1843 کمک کرد. قیمت 1.2303 زمانی که برای اولین بار در اواخر نوامبر وارد بازار شد واکنش شدیدی را برانگیخت.

توقف در اینجا تا امروز این راه اندازی را برای معامله گران نوسان جالب نگه می دارد. اگر قیمت از سطح فیبوناچی عبور کند، هنوز پتانسیل مقاومت وجود دارد تا زمانی که بالاترین سطح شش ماهه کنونی، حول منطقه 1.2450 در نمودار خارج شود.

GBP/USD نمودار قیمت هفتگی

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

USD/JPY

امشب تصمیم بانک ژاپن برای نرخ وجود دارد و توجه به جزئیات است و به دنبال هر گونه نشانه ای از تغییر قریب الوقوع بانک مرکزی و سیاست کنترل منحنی بازده آنها است.

از آنجایی که بسیاری از کشورهای جهان در سال گذشته نرخ‌های خود را برای مبارزه با تورم افزایش دادند، BoJ نرخ‌های پرت قابل توجه بود و نرخ‌ها را حتی در شرایطی که تورم ژاپن به بالاترین حد 40 سال گذشته رسید، در محدوده منفی نگه داشت. یک تغییر رهبری مورد انتظار در BoJ در افق وجود دارد و همراه با آن نرخ‌های فزاینده تورم، سوال بزرگ این است که چه زمانی یا چگونه BoJ ممکن است شروع به حرکت به سمت سیاست‌های کمتر سست کند.

این تصمیم نرخ اواخر امشب…

برای بخشی از دلالان، رویکرد آنها نسبتاً روشن بوده است. USD/JPY به مدت 21 ماه در یک روند صعودی عظیم بود و در سه ماه گذشته، شاهد بازگشت 50 درصد از این حرکت بودیم. این نشانه واضحی از تجارت حمل و نقل عظیمی است که در این جفت ارز ایجاد شده بود، زیرا هم دلار ضعیف‌تر به‌دلیل نرخ‌های پایین‌تر آمریکا و هم قدرت ین به‌دلیل آن چیزی که، در اصل، فشار کوتاه ین است، وجود دارد. .

سوال بزرگ‌تر در اینجا یکی از زمان‌بندی است، زیرا روند به وضوح تغییر کرده است: اگر BoJ به‌کلی امشب از این موضوع اجتناب کند، منطقاً به گاوها خرده‌های سوخاری بدهد، تا چه مدت ممکن است این روند صعودی ادامه یابد؟ در این مرحله به نظر می رسد که هرگونه شعله ور شدن صعودی یک عقب نشینی در یک روند نزولی است، حداقل تا زمانی که چیز دیگری در اطراف نرخ های ایالات متحده تغییر کند. این در را برای مواردی مانند پتانسیل مقاومت پایین تر در حدود 130 یا 131.25 باز می کند.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

نمودار هفتگی USD/JPY

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع