نقدینگی تعطیلات در این هفته چه چیزی می تواند به دست آورد؟


S&P 500، VIX، EURUSD و ریسک رویداد اقتصادی:

  • چشم انداز بازار: USDJPY نزولی زیر 137; یورو دلار نزولی زیر 1.0550; S&P 500 نزولی زیر 4030
  • علیرغم ریسک رویداد که شامل افزایش 50 واحدی نرخ از سوی این شرکت بود FOMC، ECB و BOE همراه با انقباض فراوان از PMI و تورم شگفتی ها؛ ما هفته های انتقالی را بدون یک مهره خطر مشخص پشت سر می گذاریم
  • انتظارات برای نقدینگی طی دو هفته آینده به شدت کاهش خواهد یافت، اما مبارزه برای روندهای SPX مانع از نوسانات دلار نمی شود.

توصیه شده توسط John Kicklighter

ایجاد اعتماد در معاملات

ما در هفته گذشته مملو از ریسک رویدادهای پرمخاطب بودیم. بین هشدارهای بانک مرکزی مبنی بر انقباض مداوم در آینده، قرائت بی امان تورم و عوامل نگران کننده برای رشد؛ سند اقتصادی فشار قابل توجهی را برای برهم زدن بهبود نابرابر بازار اضافه کرد. جست‌وجوی بازگشت به دارایی‌های ریسک در این چند ماه گذشته بیشتر از آن‌که یک چرخش واقعی در شرایط زیربنایی شرایط بنیادی باشد، یک دوره از رضایت و عدم نقدینگی بود. چشم انداز فعالیت های اقتصادی، شرایط مالی و اشتهای سرمایه گذاری در حال حاضر جذابیت نسبتاً محدودی دارد. بنابراین، کشش سوداگرانه به احتمال زیاد ناشی از عوامل بازار است که بیشتر شبیه عادی سازی است. مفروضات روندهای فصلی احتمالاً نقش مهم تری در پیشرفت بازار طی چند هفته آینده خواهد داشت تا هر تحول مهمی در موضوعاتی مانند انتظارات نرخ بهره. در این زمینه، به نظر می‌رسد یک «توافق بر عدم توافق» بین اعضای FOMC تعهد بی‌وقفه برای افزایش نرخ‌ها در قلمرو محدودکننده (متوسط ​​5.1 درصد) و حفظ آن تا سال 2023 وجود دارد، در حالی که بازار معتقد است که آنها کمی به بالای 4.8 درصد خواهند رسید و مجبور خواهند شد. برای کاهش در ماه های رو به پایان سال آینده.

با نگاه به S&P 500 برای راهنمایی در مورد روند ریسک، این شاخص مطمئناً سهم خود را از نوسانات ناشی از رویداد تجربه کرد. از شکست اولیه ناموفق روند نزولی در سال 2022 و پس از به‌روزرسانی CPI، شاخص در نهایت با بازگشتی اوج به پایین 6.7- درصد مواجه شد که می‌تواند میانگین متحرک ساده 100 روزه (SMA) و گذشته را پاک کند. دامنه پایین ماه در حدود 3900/35 در این فرآیند است. سقوط در بیشتر هفته گذشته مانند یک شکست کامل و تعهد احتمالی به روند به نظر می‌رسد، اما اشاره می‌کنم که این حرکت بازگشتی به محدوده تثبیت شده از سه ماه گذشته است. بازگشت به محدوده، تا آنجایی که از نظر فنی پیش می رود، «مسیری با کمترین مقاومت» است. نقطه میانی محدوده اکتبر تا دسامبر همچنان در نزدیکی 3800 پایین است. اما من وزن زیادی برای آن مانع فنی قائل نیستم. و برای کسانی که اهمیت بیشتری به نوسانات SPX روز جمعه می دهند، 16 دسامبر به اصطلاح ساعت “چهار جادوگری” بود که طیف گسترده ای از مشتقات منقضی می شود و نقش بازار در قرارداد بعدی.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شورت

OI

روزانه 4% 1% 2%
هفتگی 17% -11٪ 3%

نمودار S&P 500 با حجم، SMAهای 100 و 200 روزه، نسبت ATR 5 به 20 روزه (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

اگر با شرایط عادی بازار سر و کار داشتیم، شتاب سقوط در هفته گذشته و حتی تورم فصلی نوسانات می‌تواند به تحولات بازار معنادارتر در حرکت رو به جلو تبدیل شود. با این حال، از میدان “عادی” عبور نمی کنید. ما پنجاهمین هفته سال را به پایان رساندیم که از نظر تاریخی با توجه به تمرکز تصمیمات سیاست پولی پایان سال توسط برخی از بزرگ‌ترین بازیگران جهان و آخرین دوره داده‌های کلان متراکم، یک افزایش دور از VIX را نشان می‌دهد. در هفته گذشته شاهد جهش قابل توجهی در نوسانات تحقق یافته (“واقعی”) بودیم، اما معیار ضمنی (“انتظار”) از هنجار منحرف شد. انتظارات برای دو هفته آینده قبل از پایان سال حتی محدودتر است و جرقه های منحصر به فرد کمتری برای سرگرم کردن این ایده که “این زمان متفاوت است” است. در دسامبر 2018، شاهد یک افزایش بسیار غیر معمول در نوسانات (کاهش ریسک) در دوره منتهی به تعطیلات بازار کریسمس بودیم. این امکان وجود دارد که ما بتوانیم چیزی مشابه را در سال جاری جمع آوری کنیم، اما در شرایط بازار یا پس زمینه بنیادی چیز زیادی وجود ندارد که به طور طبیعی این احتمال را افزایش دهد.

S&P 500 با نرخ های اصلی بانک مرکزی همپوشانی شده است (روزانه)

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

در غیاب یک حرکت عظیم یا ریسک رویداد اساسی حل‌نشده جدی که می‌تواند بازارها را به هم بزند، «مسیر کمترین مقاومت» اغلب غالب است. این ممکن است برای معامله‌گرانی که بر شکست‌های عمده یا برگشت‌ها اصرار دارند، ناامیدکننده به نظر برسد، اما ازدحام به همان اندازه یک پس‌زمینه بازار برای کسانی است که مایل به دنبال آن محیط خاص هستند. S&P 500 دارای محدوده وسیع سه ماهه بین 4100 تا 3500 است که در اواسط آن برای شروع هفته جدید معامله می شود. تصور محدودی وجود دارد که یک شکست سیستمیک در دست است، و این می‌تواند برای بازارها مفید باشد که احتمالاً بین نقدینگی و ریسک رویداد حرکت‌های سنجیده‌ای انجام می‌دهند. صحبت از کاتالیزورهای اساسی روی عرشه برای هفته آینده، مجموعه ای از علوفه وجود دارد. فعالیت سیاست پولی واقعی به شدت کاهش خواهد یافت، زیرا تنها بانک ژاپن (BOJ) تصمیم گرفته است ترکیب سیاست خود را بررسی کند – و بعید است که از کنترل منحنی بازدهی خود خارج شود. در همین حال، سخنان فدرال رزرو باید نقش بیشتری را در فعالیت دلار ایفا کند، زیرا کاهش‌دهنده PCE مورد علاقه فدرال رزرو تا پایان هفته به سیم‌ها نمی‌خورد. بینش اقتصادی برای تعدادی از کشورها ارائه خواهد شد، اما نظرسنجی احساسات مصرف کننده ایالات متحده از هیئت کنفرانس و اجرای داده های مسکن انعکاس معناداری بیشتری از سلامت اقتصادی ارائه می دهد.

ریسک بالای رویدادهای کلان اقتصادی برای هفته آینده

image3.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

در جایی که معیارهای ریسک مانند S&P 500 و دلار آزادانه در مورد تحولات فنی واقعاً تحریک آمیز معامله می کنند، دلار همچنان تحت فشار نمودارهای حل نشده است. کاهش پیوسته دلار نسبت به شکست در 10 نوامبر (روزی که CPI ایالات متحده از سیم ها عبور کرد) منعکس کننده پیشرفتی است که شروع و توقف بسیار بیشتری دارد. نتیجه یک گوه نزولی است که شروع به فشار بر پیشرفت خرس‌ها کرده است. ما می‌توانیم این تهدید را به صورت معکوس نسبت به EURUSD ببینیم، زیرا به کف گوه در حال افزایش خود فشار می‌آورد، که می‌تواند نمایانگر شکسته شدن “خط گردن” در الگوی سر و شانه هفته گذشته باشد. شکست نزولی از دیدگاه یک تکنسین تحریک‌آمیز خواهد بود، اما در نهایت، بازتاب یک شکست در محدوده وسیع‌تری برای این جفت کلیدی و خود گرین‌بک زیربنایی خواهد بود. این یک حرکت “مسیری با کمترین مقاومت” است که من به طور کلی به آن علاقه مندم. سوال این است که چنین حرکت بازگشتی ضعیف تا کجا می تواند کشیده شود؟




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شورت

OI

روزانه 6% 3% 4%
هفتگی 3% 0% 1%

نمودار EURUSD با SMA 20 روزه (روزانه)

image4.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید





منبع