نفت خام با افزایش ریسک پذیری شرکت ها پیش از CPI ایالات متحده، FOMC افزایش یافت


WTI، روسیه، اوپک پلاس، چین، CPI – نکات گفتگو

  • WTI رالی اخیر را افزایش داد اما در اولین آزمایش 89 دلار شکست خورد
  • Zero-Covid در چین همچنان بر تقاضای جهانی تأثیر می گذارد
  • مذاکرات ایران، بحث سقف قیمت بالقوه همچنان در کانون توجه قرار دارد

توصیه شده توسط برندان فاگان

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

نفت در این جلسه محکم‌تر است زیرا هر دو نفت خام WTI و برنت از ریسک‌پذیری قوی و دلار ضعیف‌تر سود می‌برند. بازارهای سهام در ایالات متحده در هفته گذشته در آستانه انتشار شاخص CPI (تورم) فردا افزایش یافته اند، و معامله گران شرط بندی می کنند که ممکن است به اوج برسد. بانک های مرکزی تداوم سیاست جنگ‌طلبی، چشم‌انداز رشد جهانی را تحت تأثیر قرار داده است که باعث شد تجارت WTI به 81 دلار در هر بشکه کاهش یابد.

قیمت نفت در اوایل سپتامبر کاهش یافت زیرا چین شهرهای بیشتری را در نتیجه سیاست “صفر کووید” خود مسدود کرد. تصمیم چین برای تعطیلی شهرهای کلیدی همچنان تصویر رشد جهانی را به چالش می کشد و برخی استدلال می کنند که می تواند اثرات سرریزی داشته باشد. در صورتی که چین تصمیم بگیرد از «صفر کووید» دور شود، بازگشت تقاضای چین به بازار می‌تواند قیمت انرژی را به شدت افزایش دهد.

اواخر روز جمعه، خزانه داری ایالات متحده دستورالعمل هایی را در مورد سقف پیشنهادی قیمت نفت روسیه فاش کرد. عناوین آخر هفته نیز منتشر شد مبنی بر اینکه فرانسه، آلمان و بریتانیا همگی در مورد پایبندی ایران به توافق هسته ای جدید تردید دارند. در صورت دستیابی به توافق، نفت خام ایران بار دیگر به بازارهای جهانی سرازیر خواهد شد. ژئوپلیتیک همچنان در کانون توجه قرار دارد و قیمت نفت ممکن است در معرض تغییرات شدید قرار گیرد، زیرا سرفصل‌های خبری پیرامون محدودیت‌های انرژی و تهاجم روسیه به اوکراین همچنان در حال چرخش هستند.

نمودار 4 ساعته WTI

نمودار ایجاد شده با TradingView

WTI از منطقه 81 دلاری به شدت افزایش یافته است زیرا اشتهای ریسک اخیراً بازگشته است. قیمت از آن زمان به مقاومت در حدود 89 دلار در هر بشکه بازگشته است، در حالی که قیمت هنوز از این منطقه عبور نکرده است. اگر رالی فراتر از این منطقه گسترش یابد، آزمایش مجدد منطقه محوری در حدود 94 دلار در هر بشکه به زودی در کارت خواهد بود. از آنجایی که اوپک پلاس به دلیل نگرانی در مورد “قطع ارتباط در بازارهای کاغذی و فیزیکی” به کاهش تقاضا ادامه می دهد، قیمت ممکن است همچنان حمایت شود.

جهت نفت ممکن است به این بستگی داشته باشد که آیا معامله گران به خرید روایت “فرود نرم” ادامه می دهند یا خیر. اگر معامله گران احساس کنند که فدرال رزرو در نتیجه کمپین سختگیرانه خود باعث رکود نمی شود، افزایش پیش بینی های رشد ممکن است قیمت نفت را به 100 دلار در هر بشکه افزایش دهد. چاپ CPI روز سه‌شنبه ممکن است نگاهی اجمالی به آنچه فدرال رزرو در هفته آینده در نشست سیاست‌گذاری سپتامبر انجام دهد ارائه دهد، با چاپ نرم به طور بالقوه احتمال کاهش کمتر در پایان سال را افزایش می‌دهد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

منابع برای معامله گران فارکس

چه یک معامله گر جدید یا باتجربه باشید، ما چندین منبع برای کمک به شما در دسترس داریم. نشانگر ردیابی احساسات معامله گر، سه ماه یکبار پیش بینی های معاملاتی، تحلیلی و آموزشی وبینارها روزانه برگزار می شود، راهنمای معاملات برای کمک به شما در بهبود عملکرد معاملاتی، و مخصوصاً برای کسانی که هستند جدید در فارکس.

— نوشته شده توسط برندان فاگان

برای تماس برندان، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @BrendanFaganFX در توییتر





منبع