نرخ CPI روند نگران کننده را برای RBA آشکار می کند


به‌روزرسانی دلار استرالیا، AUD/USD، AUD/NZD، CPI

  • دلار استرالیا تورم شدید را پشت سر گذاشت و تمرکز را به RBA تغییر داد
  • روند CPI استرالیا با آنچه در سایر اقتصادهای بزرگ می بینیم متفاوت است
  • AUD/USD در برابر دلار مستعد افزایش می یابد و AUD/NZD مقاومت صعودی را به راحتی می شکند.
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

تورم استرالیا به شدت افزایش یافت

  • نرخ تورم CPI (سال به سال): 7.8٪ در مقابل 7.5% اکسپوز (7.3% قبل)
  • میانگین CPI بریده شده (سال به سال): 6.9٪ در مقایسه با 6.5% افزایش (6.1% قبلا)

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

تورم کل استرالیا (CPI) همچنان به افزایش خود ادامه می دهد، همانطور که CPI ترجیحی کاهش یافته، هم بر اساس ماه به ماه و هم بر اساس سال به سال افزایش می یابد. بانک مرکزی استرالیا (RBA) به افزایش نرخ های بهره ادامه می دهد و تصمیم گرفته است که از اکتبر سال گذشته این کار را با سرعت کمتر (افزایش 25 واحد پایه) انجام دهد. با این حال، به نظر می رسد که تورم از روندی که در سایر بازارهای برجسته، به ویژه ایالات متحده مشاهده می شود، پیروی نمی کند.

نمودار زیر تفاوت فاحش بین تورم استرالیا و ایالات متحده را نشان می دهد. تورم ایالات متحده (خط آبی) نشانه های دلگرم کننده ای را نشان می دهد که تورم کل در سال گذشته به اوج خود رسید در حالی که CPI استرالیا (خط زرد) به مسیر صعودی خود ادامه می دهد. RBA باید این نگرانی ها را در نشست آتی در 7 فوریه برطرف کند.

استرالیا قرار است از بازگشایی چین منتفع شود زیرا دولت چین اعلام کرده است که این کشور در حال حاضر به اوج میزان عفونت و میزان بستری شدن در بیمارستان رسیده است. این بازگشایی منجر به افزایش خرید سنگ‌آهن صادراتی استرالیا شده است، زیرا قیمت‌ها روند بالاتری داشته است. در حالی که این خبر خوبی برای اقتصاد است، تأثیرات منفی این امر در بالا نگه داشتن تورم باید در آینده مورد بررسی قرار گیرد.

روند CPI استرالیا در مقایسه با ایالات متحده

image2.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

تحلیل فنی دلار استرالیا

جفت AUD/USD در مراحل اولیه سال 2023 عملکرد خوبی داشته است، که تا حد زیادی به دلیل روند نزولی ثابت دلار کمک شده است و اگر GDP ایالات متحده و داده های PCE ایالات متحده به ترتیب در روزهای پنجشنبه و جمعه شگفت زده شوند، احتمالاً حمایت بیشتری را دریافت خواهند کرد.

این جفت به بالاترین سطح 5 ماهه معامله می شود و در اوت 2022 که اوج 0.7137 بود، در حال حاضر بسیار قابل مشاهده است، اگرچه، RSI در حال نزدیک شدن به محدوده خرید بیش از حد است که چیزی برای نظارت بر عقب نشینی احتمالی است. پشتیبانی در 0.7063 قرار دارد

نمودار روزانه AUD/USD

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نیوزیلند نیز شاهد یک ضربان تورم بود، اگرچه نه به اندازه استرالیا، که تمرکز را به AUD/NZD جلب می‌کند که در زمان نگارش مقاله به بالای 1% رسیده است. این پیشروی با سهولت نسبی بالاتر از پایین ترین سطح نوامبر 1.0885 صعود کرد و اکنون منطقه مقاومت را در اطراف 1.0960 آزمایش می کند. نشانه های اولیه رد قیمت های بالاتر (که توسط فیتیله بالایی مشهود است) حاکی از یک مکث قبل از تفکر در ادامه صعودی است. پشتیبانی به 1.0885 می رسد که (مقاومت قبلی).

نمودار روزانه AUD/NZD

image4.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع