الگوی ستاره عصرانه چاپ نفت WTI; نزولی بیشتر پیش رو؟


WTI روغن قیمت، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی نفت Q1 جدید ما را دانلود کنید

بیشترین خوانده شده: طلا در حالی که دلار آمریکا افت می کند، سطح بالایی را حفظ می کند. برای XAU/USD کجا؟

WTI چشم انداز بنیادی

نفت خام از ابتدای هفته صعودی با مشکل مواجه شده است زیرا عوامل فنی و اساسی یک کوکتل عالی را تشکیل می دهند. تعطیلات قمری چین همراه با برخی نگرانی های اقتصادی و تقاضا، قیمت نفت را پایین نگه داشته است.

عوامل متعددی را می توان به کاهش قیمت نفت در هفته جاری نسبت داد. خوش‌بینی در مورد افزایش تقاضا از سوی چین پس از تعطیلات چین در این هفته متوقف می‌شود، در حالی که شایعات پیرامون شرکت‌های چینی که به تلاش‌های جنگی روسیه کمک می‌کنند، روحیه گاوهای نفتی را بیشتر تضعیف کرده است. اگر شایعات صحت داشته باشند، این می تواند روابط تیره شده بین ایالات متحده و چین را تشدید کند که می تواند بر افزایش تقاضای بالقوه مورد انتظار از چین تأثیر بگذارد.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه تجارت نفت

ذخایر نفت همچنان به رشد خود ادامه می دهد، همانطور که توسط داده های ذخیره نفت خام API که برای چهارمین هفته متوالی رشد را نشان داد، نشان می دهد. این در حالی است که رویترز (به نقل از پنج منبع اوپک پلاس) اعلام کرد که کمیته مشترک نظارت وزیران (JMMC) سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به رهبری روسیه، که مجموعا اوپک پلاس نامیده می‌شوند، بعید است تغییراتی در نفت توصیه کنند. سیاست تولید، به ترس از عرضه مازاد دامن می زند.

بعداً در روز ما گزارش ذخایر نفت اداره انرژی و اطلاعات (EIA) را داریم که با توجه به داده‌های API منتشر شده بسیار جالب خواهد بود. بازارها بدون شک به دنبال تایید داده های API هستند که می تواند منجر به کاهش بیشتر قیمت نفت و بازگشت به زیر سطح 80 دلار در هر بشکه شود.

image1.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

از منظر فنی، WTI در روز دوشنبه قبل از یافتن مقاومت در MA 100 روزه، بالاترین سطح 7 هفته‌ای را چاپ کرد. دیروز شاهد بودیم که بازه زمانی روزانه یک الگوی ستاره عصر را تکمیل کرد که حکایت از نزولی بیشتر زیر مرز کلیدی 80 دلار در هر بشکه داشت. بسته شدن شمع روزانه زیر علامت 80 دلار می تواند بازآزمایی مجدد از خط روند و MA 50 روزه را که در حدود 78 دلار در هر بشکه است، باز کند. بسته شدن شمع روزانه زیر علامت 79 دلار، شاهد نزولی شدن قیمت ها خواهد بود زیرا در حال حاضر به طور کلی در بازه زمانی روزانه صعودی باقی می مانند.

نفت خام WTI نمودار روزانه – 25 ژانویه 2022

image2.png

منبع: TradingView

داده های احساس مشتری IG: نزولی

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر روی نفت خام لانگ هستند و 64 درصد معامله گران در حال حاضر موقعیت های خرید دارند. در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله گران طولانی مدت هستند نشان می دهد که نفت خام ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع