مناطق پشتیبانی کلیدی اکنون در Play هستند


S&P 500, Dow, Nasdaq Talking Points:

  • سهام ایالات متحده امروز فروخته شد، در حالی که همه Dow، S&P و Nasdaq پایین آمدند و با نقاط کلیدی حمایت مواجه شدند.
  • فدرال رزرو این هفته در یک دوره خاموشی قرار دارد، بنابراین هیچ صحبتی از فدرال رزرو برای تأثیرگذاری بر روندهای کوتاه مدت وجود ندارد. هر دو Dow و S&P در حال آزمایش حمایت بالاتر و پایین هستند، اما ممکن است پتانسیل شکست بیشتری در نزدک وجود داشته باشد که تشکیل دو بالای احتمالی را ایجاد کرده است.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

روز سختی در سهام بود زیرا سهام ایالات متحده به عقب نشینی ادامه داد. من دیروز به S&P 500 نگاه کرده بودم، درست زمانی که قیمت در سطح روانشناختی 4k به دنبال حمایت بود. همچنین یک سطح فیبوناچی در آنجا وجود داشت، بنابراین دلایل متعددی برای آوردن گاوها به میز وجود داشت و آن منطقه تا حد زیادی پایین‌ترین سطح را تا باز امروز صبح نگه داشت، در این مرحله خرس‌ها فشار قوی انجام دادند که در طول جلسه ادامه داشت.

از نمودار ساعتی زیر، می‌توانیم ببینیم که چقدر تمیز بوده است، زیرا فروشندگان همچنان به این موضوع در جلسه امروز فشار می‌آورند و یک منطقه پشتیبانی را با ملاحظات کمی طولانی‌مدت وارد می‌کنند که من از 3912-3928 ترسیم می‌کنم.

نمودار قیمت ساعتی S&P 500

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

با برداشتن یک گام به عقب، می‌توانیم ببینیم که منطقه فعلی پشتیبانی به طرق مختلف در طول هفت ماه گذشته فعال بوده است. اخیراً، درست قبل از شکست S&P 500 از یک شکل گیری گوه در حال سقوط در پشت داده های تورمی که در ماه نوامبر منتشر شد، به ایجاد مقاومت کمک کرد. این شکست منجر به افزایش بالاتر و سپس بالاتر به پایین شد، که درست در این منطقه پشتیبانی 3912-3928 چاپ شد قبل از اینکه خریداران یک بالاترین بالاتر را فشار دهند.

این بالاترین رقم پنج شنبه گذشته، درست در حول و حوش سطح مقاومت 4100 چاپ شد که در آن خط روند نزولی نیز پیش می رود. این خط روند به اوج‌های نوسانی S&P 500 در سال جاری می‌پیوندد و این به تولید بالاترین سطح هفت ماهه فعلی در ماه اوت کمک کرده است.

از زمانی که این خط روند به وجود آمده است، یک تغییر شدید سرعت برای گاوها بوده است، به ویژه از طریق اقدام قیمت این هفته که فدرال رزرو در یک پنجره خاموشی قرار دارد.

نمودار روزانه S&P 500

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

داو

معاملات آتی داو بیش از 20 درصد از پایین‌ترین حد ماه اکتبر تا بالاترین حد پنج‌شنبه گذشته افزایش یافته بود و به‌طور مشابه، طی چند روز معاملاتی گذشته تغییراتی در آن وجود داشته است. عقب نشینی صبح امروز نیز در سطح قابل توجهی مورد حمایت قرار گرفت و در مورد داو، این از نوسانی که در 26 آگوست تولید شد، صبحی که جروم پاول، رئیس FOMC پیامی مختصر اما آشکارا شاهین به بازارها داد، گرفته شده است. هشدار می دهد که بانک هنوز با افزایش نرخ انجام نشده است.

جالب اینجاست که ظاهر هفته گذشته صندلی پاول، حداقل به گوش من، لحن متعادلی داشت. با این حال، واکنش بازار بسیار کمتر بود زیرا سهام در بعدازظهر چهارشنبه پس از آن سخنرانی، که منجر به بالاترین سطح پنج‌شنبه شد، در یک رمپ عظیم قرار گرفت. اما، پاول در آن سخنرانی زیاده روی نکرد و هفته آینده بیشتر خواهیم شنید.

این احتمالاً همان چیزی است که با افزایش جهش از پایین‌ترین سطح اکتبر، در هر سه شاخص، اما مطمئناً داو، تلفات می‌آورد. بنابراین ممکن است در آستانه یک رویداد پرخطر در تقویم اقتصادی با تصمیم هفته آینده برای نرخ FOMC شاهد تربیع موقعیت باشیم.

در داو، سطح حمایت 33,444 همچنان مورد توجه رویکردهای کوتاه مدت است، زیرا این حمایت در مقاومت قبلی است، و سطح دیگر کمی پایین تر، در حدود 33,106 است.

برای خرس‌ها یا برای کسانی که به دنبال خرید و فروش تداوم ضعف سهام هستند، ممکن است مراتع سبزتر (یا قرمزتر) در جاهای دیگر وجود داشته باشد که من بعد از نمودار بعدی به آنها نگاه خواهم کرد.

نمودار قیمت روزانه داوجونز

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; داو جونز در Tradingview

نزدک دو تاپ

در حالی که داو با کاهش 21.2 درصدی از پایین ترین سطح اکتبر به بالاترین حد هفته گذشته، حداکثر حرکت نزدک 15.83 درصد و S&P 500 در 17.36 درصد بود. بنابراین، داو با عقب‌نشینی از S&P 500 و پس از آن نزدک، پیشتاز شد.

با این حال، شاید جالب تر، ساختار قیمت عمل باشد. در حالی که S&P 500 در آزمایش خط روند سال 2022 قرار گرفته است، داو قبلاً از تغییرات مشابه خود بالاتر رفته است. با این حال، نزدک از خط روند مشابهی فاصله دارد و این نشان می‌دهد که چگونه حرکت بهبود در شاخص فناوری سنگین با مشکل مواجه شده است.

و اخیراً، در حالی که هر دو شاخص داو و اس اند پی پنج شنبه گذشته به بالاترین سطح خود رسیدند، نزدک صرفاً همان اوج خود را که چند هفته قبل در جریان بود، دوباره مشاهده کرد.

این یک شکل گیری دو بالای احتمالی را ایجاد می کند. یقه برای شکل گیری پایین ترین نقطه بین دو اوج خواهد بود و من آن را حدود 11465 دنبال می کنم. این سازند برای راه اندازی به یک شکست نزولی نیاز دارد، اما اگر چنین شود، می تواند در را برای حرکت به سمت 10785 باز کند. و اگر این سطح وارد عمل شود، ما به دنبال آزمایش دیگری از منطقه حمایت بلندمدت هستیم که شکستن آن برای نزدک بسیار دشوار بوده است.

نمودار روزانه نزدک

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; نزدک 100 در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع