«شکست» VIX، تکنیک‌های دلار سنگین، سیگنال‌های نوسانات BOC و رکود


نقاط صحبت VIX، S&P 500، GBPUSD، NZDCAD، BOC و رکود:

  • چشم انداز بازار: USDJPY نزولی زیر 137; GBPUSD صعودی بالای 1.2300; S&P 500 نزولی زیر 4030
  • شاخص نوسانات VIX سرانجام از کانال روند نزولی دو ماهه خود رها شد. اما این به طور مستقیم به تفکیک کامل از S&P 500 ترجمه نمی شود
  • با تصمیم BOC، سیاست پولی به نقش خود در فعالیت های بازار ادامه خواهد داد – در حالی که انتظارات برای FOMC ادامه دارد – اما فراموش نکنید که سیگنال های “رکود” همچنان چشمک می زند.

توصیه شده توسط John Kicklighter

مقدمه ای بر تجارت اخبار فارکس

اگرچه روندهای اصلی برای معیارهای اصلی بازار سرمایه گریزان هستند، اما این بدان معنا نیست که ما بدون نوسان مانده ایم. شاید یکی از شناخته‌شده‌ترین معیارهای فعالیت بازار، شاخص نوسانات VIX است که در نهایت توانست محدودیت‌های محدود دو ماه گذشته خود را پاک کند. از زمان رسیدن به اوج خود در اوایل اکتبر، به اصطلاح «سنج ترس» تقریباً 45 درصد در یک لغزش ناامیدکننده (برای معامله گران فعال) کاهش یافته و به پایین‌تر از 19 رسیده است که از آوریل مشاهده نشده است. با این حال، این هفته فعالیت از آن اعماق برخاسته است. پس از دو روز عقب‌نشینی در برخی از «دارایی‌های ریسک» سنتی‌تر، شاهد بودیم که VIX بزرگترین شارژ دو روزه خود از اواخر سپتامبر را دریافت کرد و به نوبه خود مقاومت فنی را شکست که بازار را به سمت آرامش همیشه سوق داده است. . چرخشی مانند این می‌تواند انتظارات جدی را برانگیزد، اما مهم است که این نوع تغییر را در زمینه ریسک رویداد پیش‌بینی‌شده، شرایط نقدینگی و درک سالم از بازبینی میانگین قرار دهیم.

نمودار شاخص نوسانات VIX با SMAهای 20 و 200 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

با نگاهی به زیربنای پشت VIX، S&P 500 چندین سطح فنی را شکسته است و در عین حال همچنان به محدوده ای که اساساً به شدت آغشته است، حفظ شده است. از وقفه کوتاه بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه در هفته گذشته، شاهد چرخش پایین‌تر شاخص ارزش سهام بوده‌ایم که ما را به محدوده ناامیدکننده حول رکود نقدینگی تعطیلات شکرگزاری برمی‌گرداند و رویداد حمایت‌های گوه‌ای رو به افزایش را از بین می‌برد. دو ماه گذشته این گوه نشان‌دهنده روند صعودی است که با توجه به نگرانی‌های بزرگتر از رکود اقتصادی پیش رو همراه با سرکوب فوری انتظارات برای تصمیم نرخ FOMC در هفته آینده، تغذیه آن دشوار است. پس از تمدید عقب نشینی در جلسه گذشته، S&P 500 اکنون در اواسط موج خرسی اوت تا اکتبر و SMA 100 روزه پشتیبانی ایجاد شده است. به احتمال زیاد پایین آمدن آن از میزان شارژ بالاتر از SMA 200 روزه در هفته گذشته دشوار خواهد بود.

نمودار S&P 500 با SMAهای 20 و 200 روزه (روزانه) پوشانده شده است

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

شاخص های سهام و سایر دارایی های متمایل به ریسک تنها بازارهایی هستند که دارای نوسانات تحریک آمیز و سطوح فنی برجسته هستند. بازار FX به طور کلی دارای نرخ نوسانات ضمنی بالاتری نسبت به سایر همتایان اصلی خود است که تصاویر فنی بسیار جالبی را برای مانند EURUSD، GBPUSD و USDJPY ایجاد می کند. همه آن جفت‌ها محدوده‌های بسیار تنگی دارند و در حال تلاش برای تغییر روند بزرگ‌تر هستند که باید مشاهدات دقیق و دائمی ما را جلب کند. با این حال، ایجاد یک وقفه کلیدی – بسیار کمتر با پیگیری – زمانی که دانش رویداد مهم هفته آینده وجود دارد، سناریویی غیرمحتمل است. گفته می شود، همه بازارها به اندازه انتظار قفل نشده اند. در آینده، تصمیم بانک کانادا (BOC) برای نرخ را داریم و بحثی بین ۲۵ تا ۵۰ نقطه پایه افزایش نرخ وجود دارد. علاوه بر این، سوآپ ها می بینند که پس از این حرکت، ما کم و بیش در نرخ ترمینال هستیم. به احتمال زیاد ما در اینجا هم از نظر نتیجه و هم در پیش بینی غافلگیر می شویم. من جفت هایی مانند CADJPY و NZDCD را به جای USDCAD یا EURCAD تماشا می کنم.

نمودار NZDCAD با تفاوت عملکرد دو ساله نیوزلند و کانادا (روزانه) پوشانده شده است

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در حالی که سیاست پولی موضوع کلی فعال تر است، مهم است که از تهدیدهای سیستمیک تصویر بزرگتر مانند جهان یا اقتصادهای بزرگ که در یک رکود بد سقوط می کنند نیز غافل نشویم. این سناریویی نیست که به راحتی در بازار قیمت گذاری شود. در این جلسه گذشته، منحنی بازدهی خزانه داری ایالات متحده بین 2 تا 10 سال عمیق تر به سمت وارونگی سقوط کرد و به پایین ترین سطح 41 سال اخیر رسید. من بیشتر به عجله اخیر از منحنی 10 ساله به 3 ماهه علاقه مندم تا اساساً به همان سطحی برسم که معیار ترجیحی اقتصاددانان است.

نمودار تفاوت بازدهی 10 ساله به 2 ساله خزانه داری ایالات متحده (ماهانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview





منبع