مبانی پیشنهاد افزایش AUD را به چشم انداز نزولی نشان می دهد


تجزیه و تحلیل RBA، RBNZ، دلار استرالیا

  • RBA پس از افزایش شوک 25 bps در ماه اکتبر، کمتر جنگ طلب به نظر می رسد
  • سرعت متفاوت افزایش نرخ بهره در آینده ممکن است AUD را در معرض نزولی در پایان سال قرار دهد
  • AUD/NZD، AUD/USD تنظیمات اقدام قیمت تجزیه و تحلیل شد

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی AUD رایگان خود را دریافت کنید

RBA پس از افزایش شوک 25 Bps در اکتبر، کمتر شاهینی به نظر می رسد

RBA در 4 اکتبر بازارها را شوکه کرد، زمانی که تصمیم گرفت پس از 4 کلیپ متوالی 50 bps قبل، نرخ نقدی هدف را تنها 25 واحد پایه افزایش دهد، و به استناد از پیش بارگذاری قابل توجه، استفاده کرد. کمیته تعیین نرخ اشاره کرد که انقباض بیشتر محتمل است اما به داده ها بستگی دارد.

تاریخچه افزایش های اخیر نرخ RBA

image1.png

منبع: Refinitiv

در مورد داده‌ها، اوایل صبح امروز CPI استرالیا بالاتر از حد پیش‌بینی‌شده برای سه ماهه سوم (7.3% در مقابل 7.1% رشد) بود که از چاپ سه ماهه دوم 6.1% افزایش یافت.

image2.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DaliyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

این واقعیت که تورم همچنان در حال افزایش است نشان می‌دهد که افزایش نرخ‌ها همچنان نقش مهمی در مهار افزایش گسترده قیمت‌ها در ماه‌های آینده دارد، اما با چه سرعتی؟ RBA اشاره کرد که دلار استرالیا به طور قابل توجهی در برابر دلار کاهش یافته است، اما معتقد است که در رویکرد وزنی تجارت، ارز در اطراف سطوح مشاهده شده از ابتدای سال نوسان می کند – که نشان می دهد دلار استرالیا ارزش خود را به خوبی حفظ کرده است.

AUD Trade Weighted Index

image3.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

با توجه به اینکه RBA ظاهراً بیشتر بر شاخص وزنی تجاری دلار استرالیا متمرکز شده است، به نظر می رسد که ممکن است زمینه بیشتری برای افزایش کمتر نرخ وجود داشته باشد که تنها تفاوت نرخ بهره بین RBA و سایر بانک های مرکزی بزرگ را افزایش می دهد، که منجر به افزایش نرخ بهره می شود. کاهش ارزش AUD

نمودار زیر شکاف بین نرخ‌های سیاست پیش‌بینی‌شده RBA و RBNZ در حال افزایش را نشان می‌دهد – پتانسیل کاهش AUD/NZD را مطابق با آنچه در انتخاب تحلیلگر هفته گذشته برجسته شده بود، باز می‌کند.

واگرایی RBA در مقابل RBNZ در نرخ های سیاست پیش بینی شده

image4.png

منبع: بلومبرگ، تحقیقات ANZ

علاوه بر این، در حالی که روند تورم بالاتر است، تولید ناخالص داخلی استرالیا و بیکاری نسبتاً خوب باقی مانده است. نمودار زیر نشان می دهد که نرخ بیکاری در حال کاهش است در حالی که تولید ناخالص داخلی به تعدیل ادامه می دهد. در حالی که RBA از انقباض بیش از حد و وادار کردن اقتصاد به رکود آگاه است، به نظر می رسد که هنوز جایی برای انقباض بیشتر وجود دارد.

تولید ناخالص داخلی استرالیا، CPI و بیکاری

image5.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

اصول اساسی بر دلار استرالیا سنگینی می کند

علیرغم افزایش اخیر دلار استرالیا، این ارز در واقع با چشم انداز اقتصادی ضعیف برای شریک تجاری اصلی خود چین و قیمت های پایین تر عمده ترین کالاهای صادراتی آن (سنگ آهن) دست و پنجه نرم می کند. سنگ آهن تضعیف شده است در حالی که طلا به دلیل کاهش ارزش دلار و احتمال کاهش نرخ بهره همانطور که قبلا ذکر شد تا حدودی احیا شده است.

نمودار قیمت روزانه سنگ آهن

image6.png

منبع: آی جی تهیه شده توسط ریچارد اسنو

تنظیمات اقدام قیمت AUD/NZD و AUD/USD

پیشرفت اخیر AUD/NZD پس از شکست نزولی روند صعودی بلندمدت که به رنگ بنفش مشخص شده است، رخ می دهد. اکشن قیمت اکنون مقاومت و پشتیبانی قبلی را در 1.1170-1.1180 آزمایش می کند. چالش های بیشتری برای حرکت صعودی وجود دارد که در قسمت زیرین خط روند صعودی و سپس 50 SMA ظاهر می شود. بسته شدن روزانه و حتی معاملات زودهنگام فردا برای ارزیابی اعتبار یک حرکت طولانی مدت بسیار مهم است.

شکست در شکستن و نگه داشتن بالاتر از سطح مقاومت نشان می دهد که گاوها ممکن است بخار در این سطح تمام شده باشند که از تلاش های قبلی برای حرکت بالاتر جلوگیری می کرد. پشتیبانی در سطح 1.1095 و سپس سطح 1.0972 ظاهر می شود.

نمودار روزانه AUD/NZD

image7.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله AUD/USD

جفت AUD/USD در واقع با سهولت نسبی بالاتر از منطقه مقاومت شکسته است و اکنون به منطقه 0.6535-0.6550 (زرد) نزدیک می شود که در آن قیمت قبل از ادامه روند کاهشی تثبیت شد. همانطور که در بالا ذکر شد، پتانسیل افزایش اختلاف نرخ بهره بین دو نرخ بانک مرکزی و بازدهی بالا در ایالات متحده، دلار را در موقعیت قوی قرار می دهد.

بنابراین، منطقه مقاومت باید به شدت برای هر نشانه ای از رد کنترل شود. به خاطر داشته باشید که نوسانات در این جفت همچنان بالاتر است، به این معنی که نوسانات قیمت مطمئناً از سطوح فعلی امکان پذیر است، به این معنی که احتمال شکست یا حتی شکست کاذب یک احتمال باقی می ماند. پشتیبانی از سمت بالای منطقه حمایت در 0.6415 ظاهر می شود

نمودار روزانه AUD/USD

image8.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نمودار هفتگی بیشتر بر چالش های زیادی برای یک حرکت صعودی طولانی تاکید می کند زیرا خط نقطه قرمز روی 0.6880 (کم ترین سطح قبل از کووید) قبلاً مانند یک نقطه محوری عمل کرده است.

نمودار هفتگی AUD/USD

image9.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع