قیمت طلا (XAU/USD) بالاتر می رود اما آزمایشات بزرگتری در راه است


قیمت طلا (XAU/USD)، نمودار و تحلیل

  • طلا جلوتر از ریسک رویداد و داده ها در حال حرکت است.
  • بازار اوراق قرضه ایالات متحده بسته است و دلار بی‌رویه است.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

برای همه رویدادهای متحرک بازار و انتشار داده ها، به زمان واقعی مراجعه کنید تقویم DailyFX

بازارهای NYSE، نزدک و اوراق قرضه ایالات متحده همگی در روز دوشنبه به مناسبت روز رؤسای جمهور ایالات متحده تعطیل هستند و طیف وسیعی از بازارها را در انجام حرکت مردد کرده است. دلار آمریکا و بازار اوراق قرضه آمریکا، محرک‌های اصلی حرکت قیمت طلا در ماه‌های گذشته بوده‌اند و با توجه به اینکه هر دوی این بازارها عملاً برای این جلسه بسته شده‌اند، احتمالاً طلا تا چند ساعت آینده در آب فرو خواهد رفت.

تقویم اقتصادی فردا با انتشار آخرین دقیقه های FOMC آغاز می شود. پس از دو هفته گذشته صحبت‌های تقریباً ثابت فدرال رزرو، جالب است که ببینیم آیا اعضای رأی‌دهنده به افزایش 50 واحدی نرخ بهره در جلسه اول فوریه فکر کرده‌اند یا خیر. بازار اکنون در هر یک از سه جلسه بعدی FOMC 25 نقطه پایه نرخ را افزایش می دهد و نرخ رسمی را به 5.25٪ تا 5.5٪ می رساند. بازار همچنین اکنون با نرخ پایانی 5.285 درصد قیمت گذاری شده است. اگر صورتجلسه FOMC نشان دهد که در جلسه گذشته از افزایش 50 واحدی حمایت شده است، این انتظارات بازار ممکن است همچنان بالاتر رفته و بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا را افزایش دهد و بر قیمت طلا تاثیر بگذارد.

همچنین در این هفته، نگاهی دیگر به تورم ایالات متحده – PCE اصلی – و آخرین به روز رسانی تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم ایالات متحده.

image1.png

بازده اوراق قرضه ایالات متحده روز جمعه کسری از پایین ترین سطح روزانه خود به پایان رسید و باعث شد که دلار آمریکا در آخر هفته ضعیف تر شود. با توجه به اخبار اندک تا کنون، و با احساس ریسک خنثی، این ضعف حاشیه ای دلار به طلا اجازه داده است تا اندکی بالاتر برود. تصویر بزرگتر این است که این فلز گرانبها در یک روند نزولی کوتاه مدت و آزمایش بیشتر 1818 دلار در روز جمعه باقی می ماند. پایین ترین حد چند هفته ای را نمی توان رد کرد. در اینجا، 1808 دلار در هر اونس. جلوتر از 1800 دلار در هر اونس قابل مشاهده است. 20-dma با تاریخ کوتاه مقاومت اولیه 1.862 دلار در هر اونس را ارائه می دهد. جلوتر از فیبوناچی اصلاحی 23.6% در 1878 دلار در هر اونس.

نمودار قیمت طلا – نمودار روزانه – 20 فوریه 2023

image2.png

همه نمودارها از طریق TradingView




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 9% 14% 11%
هفتگی -1٪ -16٪ -6٪

جریان های معامله گر خرده فروشی مخلوط هستند

داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد 66.65 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 2.00 به 1 است. معامله گران نت شورت 12.04 درصد بیشتر از دیروز و 14.78 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد. موقعیت یابی نسبت به دیروز دارای طول خالص کمتر است، اما نسبت به هفته گذشته دارای طول خالص تر است. ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما می دهد تعصب بیشتر در معاملات طلا.

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع