نشانه های خستگی، پذیرش بالای 134.50 برای ادامه رالی صعودی مورد نیاز است.


قیمت USD/JPY، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: ین ژاپن با افزایش بازدهی خزانه داری پیش از شهادت اوئدا کاهش می یابد. USD/JPY بالاتر؟

پیشینه اساسی USD/JPY

USD/JPY در جلسه آسیایی یک فشار کوتاه به بالای مقاومت در سطح 134.50 داشت. رالی هفته گذشته اکنون نشانه‌هایی از فرسودگی را نشان می‌دهد، زیرا شاخص دلار در تلاش برای حفظ حرکت صعودی اخیر خود است.

خطرات ژئوپلیتیکی در آخر هفته با شلیک موشک‌های بالستیک کره شمالی به سمت آب‌های شرقی در طول شب و پس از پرتاب ICBM در روزهای شنبه افزایش یافته است. پرتاب روز شنبه در سواحل غربی ژاپن فرود آمد و باعث مانور مشترک بین ایالات متحده و کره جنوبی و همچنین ایالات متحده و ژاپن شد. خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اعلام کرد که استفاده از اقیانوس آرام به عنوان “میدان تیر” به رفتار نیروهای آمریکایی بستگی دارد و نسبت به افزایش حضور تجهیزات نظامی آمریکا در منطقه هشدار داد. این در حالی است که شایعاتی در مورد حمله جدید روسیه به اوکراین و ادامه مسائل مربوط به بالون جاسوسی آمریکا و چین که چشم انداز ژئوپلیتیکی را در حال پیشرفت پیچیده تر می کند، به گوش می رسد. انتظار می رود شورای امنیت سازمان ملل امروز در ساعت 20:00 به وقت گرینویچ برای بررسی پرتاب موشک های کره شمالی تشکیل جلسه دهد.

نمودار قدرت ارز

رابط کاربری گرافیکی، نمودار، نمودار خط توضیحات به طور خودکار تولید می شود

منبع: FinancialJuice

بازارها همچنان به دنبال راهنمایی از سوی رهبری آینده بانک ژاپن (BoJ) هستند، با این حال، امید به تغییر سیاست پولی بسیار آسان ممکن است خیلی خوش بینانه باشد. در حالی که نامزدهای پیشنهادی در انتظار تایید پارلمان هستند، وزیر دارایی سوزوکی روز جمعه گفت که فرماندار آینده باید تورم را روی هدف نگه دارد و رشد اقتصادی و دستمزدها را حفظ کند و در عین حال از سوال در مورد تغییرات در سیاست چشم پوشی کند. معاون فعلی فرماندار امایا صبح امروز اعلام کرد که BoJ ابزارهای لازم برای خروج از سیاست پولی آسان را دارد. معاون استاندار توضیح داد که چالش این است که آیا شرایط خروج از چنین سیاستی فراهم شده است و چگونه می توان آن را به طور موثر به فعالان بازار ابلاغ کرد. ین پس از این اظهارنظرها نسبتاً بدون تغییر باقی ماند زیرا همچنان مبهم، نامشخص و وابسته به داده‌ها هستند، همانطور که اکثر بانک‌های مرکزی همچنان بر آن تاکید می‌کنند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

ایالات متحده امروز روز رؤسای جمهور را جشن می گیرد و بنابراین ما در طول جلسه ایالات متحده اطلاعات حرکتی بازار را نداریم. می‌توانیم در یک روز ادغام باشیم زیرا نقدینگی ضعیف و عدم اطمینان بر قیمت USDJPY تأثیر می‌گذارد.

چشم انداز فنی

از منظر فنی، USD/JPY در هفته گذشته یک رالی بزرگ تا صعود 300 پیپ عجیب داشت اما نتوانست بالاتر از سطح 134.50 بسته شود. در همین حال نمودار روزانه 3 روز متوالی قیمت را نشان می دهد که سطح مقاومت 134.50 را بررسی کرده و نتوانسته است یک کندل روزانه را در بالا ثبت کند.

با وجود نقدینگی ناچیز مورد انتظار در جلسه ایالات متحده، ممکن است در یک دوره تثبیت یا اصلاح بالقوه قرار داشته باشیم و احتمال افزایش بیش از پیش شاخص MA 50 روزه در حدود 132.00 باشد. با بستن شمع روزانه زیر سطح 131.20 که برای تغییر ساختار لازم است، سوگیری صعودی در حال حاضر دست نخورده باقی مانده است.

از طرف دیگر، یک شمع استراحت و روزانه در بالای سطح 134.50 بسته می شود و به ترتیب در ساعت 137.00 و 137.50 به سمت MA 200 و 100 روزه باز می شود.

USD/JPY نمودار هفتگی – 20 فوریه 2022

تصویری از یک کامپیوتر توضیحات به طور خودکار با اطمینان متوسط ​​تولید می‌شود

منبع: TradingView

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع