قیمت طلا پس از کاهش CPI ایالات متحده افزایش یافت، برای XAU/USD کجا؟


طلا، XAU/USD، CPI ایالات متحده، تورم، اوراق قرضه، فدرال رزرو – بازار باز آسیا اقیانوسیه

  • قیمت طلا غرش بالاتر به عنوان ایالات متحده در خط CPI گزارش سینک دلار آمریکا
  • بازارها به آرامی 2 افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را در ماه های آینده قیمت گذاری می کنند
  • XAU/دلار آمریکا شکست حرکت صعودی را بازیابی می کند و به سود اشاره دارد

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

جلسه توجیهی بازار آسیا و اقیانوسیه – گزارش CPI ایالات متحده قیمت طلا را با کاهش دلار افزایش می دهد

پس از انتشار گزارش تورم در ماه دسامبر در آمریکا، قیمت طلا روز پنجشنبه افزایش یافت. CPI سرفصل سالانه 6.5 درصد را پشت سر گذاشت که مطابق با انتظارات بود و نسبت به نتیجه 7.1 درصدی نوامبر کاهش داشت. به نظر می رسید که انتظارات در مورد یک نتیجه کمتر از پیش بینی شده توسط بازارها افزایش یافته است. ولی، همانطور که انتظار میرفت، این یک سناریوی بعید بود.

در همین حال، نرخ اصلی به 5.7٪ رسید که همچنین مطابق انتظار بود و از 6.0٪ قبل کاهش یافت. با نگاهی به نمودار زیر، می بینیم که شکاف بین عنوان و هسته همچنان به کاهش می یابد. با 0.8 درصد، اکنون کمترین میزان از فوریه 2021 است. در همین حال، مؤلفه پناهگاه با 7.5 درصد سالانه در سال است! این بدان معناست که مسکن هم از قیمت اصلی و هم CPI اصلی بهتر است.

اما، به دلیل تأثیر تأخیر مسکن که به آرامی راه خود را به آمارهای رسمی می دهد، این همان چیزی است که انتظار می رود. اوج پناهگاه ممکن است بین مارس و آوریل رخ دهد. در حالی که قیمت انرژی همچنان در حال کاهش است، غذا چسبناک بوده است. نرخ دوم در سال 10.4 درصد بود. کمبود مداوم تخم مرغ نیز کمکی نمی کند. بنابراین، نکات کلیدی از منظر بازار و فلزات گرانبها چه بود؟

خوب، بازارها به آرامی انتظارات مربوط به افزایش 2 نرخی بیشتر در دو جلسه بعدی سیاست گذاری فدرال رزرو را از بین می برند. این بدان معناست که بازدهی خزانه داری کاهش یافته و دلار آمریکا تضعیف شده است. بنابراین طلای ضد فیات بر این پویایی سرمایه گذاری کرد و ممکن است در کوتاه مدت به این کار ادامه دهد. نقره نیز هدف بالاتری داشت، اما XAG/USD نتوانسته است یک شکست صعودی معنادار پیدا کند.

با نگاهی به معاملات روز جمعه آسیا و اقیانوسیه، طلا ممکن است به روند صعودی خود ادامه دهد. سند اقتصادی نسبتاً آرام است و ریسک پذیری را به عنوان محرک اصلی باقی می گذارد. وال استریت در روز پنج‌شنبه در سبز به پایان رسید و در را به روی یک جلسه رو به رشد برای شاخص‌هایی مانند ASX 200، Nikkei 225 و Hang Seng Index باز کرد. این ممکن است برای دلار آمریکا که به پناهگاه مرتبط است، بد باشد.

نگاهی دقیق تر به تورم

نگاهی دقیق تر به تورم

تحلیل تکنیکال طلا

در نمودار روزانه، طلا در نهایت به بالای منطقه مقاومت 1869-1879 شکست. قیمت‌ها دقیقاً در سطح 100% گسترش فیبوناچی در سال 1897 متوقف شدند. این همچنین اوج‌های آوریل را نشان داده است که منطقه مقاومت کلیدی را بین سال‌های 1978 و 1998 ایجاد می‌کند. واگرایی RSI منفی نیز دیگر وجود ندارد و نشان می‌دهد که حرکت صعودی در حال افزایش است. با کنار هم قرار دادن همه اینها، طلا ممکن است هدفی بالاتر از پیش رو داشته باشد.

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

نمودار XAU/USD

نمودار XAU/USD

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع