قیمت طلا پس از رد پشتیبانی پیش از داده های مشاغل ایالات متحده بهبود یافت. حالا چی؟


پیش بینی قیمت طلا:

  • قیمت طلا پس از مواجهه با حمایت در حد پایین کانال صعودی میان مدت افزایش می یابد
  • سودها اندک است زیرا معامله گران تمایلی به اتخاذ مواضع جهت دار بزرگ پیش از داده های کلیدی اقتصادی ایالات متحده در اواخر این هفته ندارند.
  • گزارش بازار کار ایالات متحده برای ماه می در روز جمعه توجهات را به خود جلب خواهد کرد

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: قیمت نفت خام به دلیل نگرانی های تقاضا و درگیری های داخلی اوپک پلاس

قیمت طلا در روز چهارشنبه افزایش یافت، اما در بحبوحه داده‌های اقتصادی ناهمگون، رشدها محدود شد و معامله‌گران تمایلی به اتخاذ موقعیت‌های جهت‌دار بزرگ قبل از نظرسنجی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده ندارند. در این زمینه، XAU/USD در معاملات اوایل بعدازظهر با 0.3 درصد افزایش به 1965 دلار رسید، که پس از جهش پشتیبانی از کانال در اوایل این هفته، بهبود خود را افزایش داد.

فقدان سوگیری قوی بازار در جلسه به گزارش‌های کلان ایالات متحده نسبت داده شد. از یک سو، فشارسنج تجاری شیکاگو برای ماه می بسیار بیشتر از حد انتظار کاهش یافت و برای نهمین ماه متوالی کاهش یافت و از 48.6 قبلی به 40.4 سقوط کرد که بزرگترین افت تک دوره ای از زمان بسته شدن Covid-19 در سال 2020 است.

با این حال، ارقام ناامیدکننده PMI منطقه ای با نتایج بازار کار قابل قبول جبران شد. بر اساس گزارش BLS، فرصت‌های شغلی در ماه آوریل افزایش یافت و به 10.103 میلیون در مقابل پیش‌بینی 9.375 میلیون افزایش یافت، نشانه‌ای از این که فدرال رزرو کار بیشتری برای کند کردن استخدام در اقتصاد به عنوان بخشی از مبارزه خود برای پایین آوردن تورم به 2.0 درصد دارد. هدف.

داده های ایالات متحده در یک نگاه

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

توصیه شده توسط دیگو کولمن

نحوه معامله طلا

مربوط: قیمت طلا در معرض خطر تصحیح عمیق تر در افزایش بازدهی واقعی، دلار آمریکا است

با نگاهی به آینده، چشم انداز کوتاه مدت طلا احتمالاً به مسیر سیاست پولی فدرال رزرو بستگی دارد. چند هفته پیش، معامله گران متقاعد شده بودند که بانک مرکزی در گردهمایی بعدی خود دکمه مکث را فشار خواهد داد، اما انتظارات از آن زمان به سمت مخالف تر تغییر کرده است، به طوری که سوآپ ها احتمال 65 درصدی را به افزایش یک چهارم واحدی اختصاص می دهند.

فدرال رزرو اعلام کرده است که در یک دوره از پیش تعیین شده نیست و رویکردی وابسته به داده را در پیش خواهد گرفت. این بدان معناست که حرکت بعدی آن هنوز قفل نشده است یا معامله انجام نشده است و بسته به اطلاعات دریافتی از هم‌اکنون تا نشست ژوئن FOMC ممکن است تغییر کند. به همین دلیل، آخرین نظرسنجی اشتغال ایالات متحده که در روز جمعه منتشر می شود، برای بازارها حیاتی خواهد بود.

بر اساس برآوردها، پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد ایالات متحده پس از افزودن ۲۵۳ هزار موقعیت شغلی در ماه آوریل، ۱۹۰ هزار شغل در ماه می ایجاد کند. با این نتیجه، نرخ بیکاری از 3.4 درصد قبلی به 3.5 درصد افزایش یافته است.

image2.png

منبع: DailyFX Economic Calendar

اگر استخدام همچنان محکم و شگفت‌انگیز باشد، همانطور که بارها و بارها در سال جاری اتفاق افتاده است، سیاست‌گذاران تمایلی به تعلیق کمپین سخت‌گیرانه خود ندارند و ممکن است تا تابستان به افزایش هزینه‌های استقراض ادامه دهند. بازار کار قوی همچنین مستلزم نرخ‌های بالاتر برای طولانی‌تر است. این سناریو فلزات گرانبها را تضعیف می کند و زمینه را برای عقب نشینی عمیق تر قیمت طلا فراهم می کند.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 3% -8٪ 0%
هفتگی 7% -10% 1%

تجزیه و تحلیل فنی طلا

طلا در اوایل این هفته کاهش یافت، اما قبل از جهش از آن منطقه فنی در روز چهارشنبه، حمایت در مرز پایین کانال افزایش یافت و قیمت ها در زمان نگارش مقاله به مقاومت نزدیک به 1975 دلار نزدیک شدند. برای احیای انگیزه صعودی و داشتن شانس قوی برای بازپس گیری سطح روانی 2000 دلار به زودی، ترخیص صعودی این سقف لازم است.

از سوی دیگر، اگر فروشندگان دوباره کنترل بازار را به دست آورند و جرقه نزولی برگردانند، حمایت اولیه 1950 دلار و پس از آن 1935 دلار ظاهر می شود. با ضعف بیشتر، می‌توانیم شاهد افت به سمت 1895 دلار باشیم، یعنی اصلاحی فیبوناچی 38.2 درصدی رالی سپتامبر 2022/مه 2023.

نمودار فنی قیمت طلا

نمودار قیمت طلا با استفاده از TradingView تهیه شده است





منبع