قیمت طلا و نقره در مسیرهای واگرا قرار می گیرند، احتمالاً به زودی دوباره همگرا می شوند


چشم انداز فنی طلا/نقره:

  • XAU/USD در آستانه انجام یک آزمایش طولانی مدت بزرگ است
  • در صورت حفظ طلا ممکن است رالی نقره ادامه یابد، اما شکست کلان ممکن است بیش از حد باشد

توصیه شده توسط پل رابینسون

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

طلای نقطه ای (XAU/USD) ضعیف بوده است و همانطور که در هفته گذشته بیان شد، انتظار می رفت که جهش در آن زمان زودتر به پایان برسد. این بخش پشتیبانی عمده ای در سطح 1680 دارد که تا اوایل سال 2021 ادامه دارد.

در همان زمان، نقره نقطه ای (XAG/USD) از سطوحی که در بیش از دو سال گذشته مشاهده نشده بود، بسیار قوی بوده است. این منجر به شکست مواد در همبستگی مثبت تقریبا همیشه قابل اعتماد بین طلا و نقره شده است.

این اولین بار نیست که این اتفاق می افتد و آخرین بار نیز نخواهد بود، اما بعید است که این واگرایی برای مدت طولانی پایدار باشد. آخرین باری که همبستگی یک پروانه منفی بود در ژوئیه 2021 و به صورت پراکنده در طول زمان قبل از آن بود. در غیر این صورت، اغلب در محدوده بسیار قوی 0.80-1 قرار دارد.

در حال حاضر در 0.35 است که پایین ترین سطح از سال گذشته است. این واگرایی می‌تواند برای مدتی طولانی‌تر ادامه یابد، اما همبستگی می‌تواند در هر زمانی بدون اطلاع قبلی تقویت شود. چه چیزی می تواند این را تغییر دهد؟ با بازگشت به XAU و سطح 1680، اگر قرار بود این یک طبقه طلایی را حفظ کند، می‌توانستیم طلا و نقره را با هم بالاتر ببینیم.

اگر کف شکسته شود، سناریویی که با توجه به قدرت دلار و ضعف در هر چیز دیگری محتمل‌تر دیده می‌شود، آنگاه سنگینی همه آن می‌تواند به رالی برای XAG پایان دهد و باعث فروش مجدد آن شود.

من فکر می‌کنم این موضوع برای نقره سخت‌تر می‌شود، زیرا در حال حاضر در هیچ سطح عمده‌ای قرار ندارد، بنابراین با روحیه ساده نگاه داشتن به فلزات گرانبها، تمرکز بر روی قیمت طلا است. پایین آمدن کف تا سال 1676، با شاید حتی یک افت بسیار کوتاه مدت به پایین و بهبودی دوباره در بالا، می تواند سوگیری معاملاتی را برای طلا مثبت کند و شاید حتی روند صعودی نقره را تسریع بخشد.

اگر خرابی رخ دهد، پشتیبانی قدیمی به عنوان منبع جدیدی از مقاومت برای XAU در نظر گرفته می شود که می تواند به عنوان یک راهنما در نظر گرفته شود. در این سناریو، مراقب ضعف در XAG باشید.

توصیه شده توسط پل رابینسون

آینده برای مبتدیان

نمودار قیمت روزانه طلا (XAU/USD).

تصویری حاوی توضیحات نمودار به طور خودکار تولید شد

نمودار طلا توسط TradingView

نمودار قیمت روزانه نقره (XAG/USD).

شرح نمودار به طور خودکار ایجاد شد

نمودار نقره ای توسط TradingView

منابع برای معامله گران فارکس

چه یک معامله گر جدید یا باتجربه باشید، ما چندین منبع برای کمک به شما در دسترس داریم. نشانگر ردیابی احساسات معامله‌گران، پیش‌بینی‌های سه ماهه معاملات، وبینارهای تحلیلی و آموزشی که روزانه برگزار می‌شود، راهنمای معاملاتی برای کمک به شما در بهبود عملکرد معاملاتی، و به‌ویژه برای کسانی که تازه وارد بازار فارکس شده‌اند.

— نوشته شده توسط پل رابینسون، تحلیلگر بازار

می توانید پل را در توییتر دنبال کنید @PaulRobinsonFX





منبع