قیمت طلا و دلار آمریکا قبل از آخر هفته به PPI و داده‌های احساسات تبدیل می‌شوند


طلا، XAU/USD، دلار آمریکا، PPI، افزایش گوه، تحلیل فنی – جلسه توجیهی:

  • قیمت طلا زمانی که بازدهی دلار آمریکا و خزانه داری متفاوت شد، مشخص شد
  • همه نگاه ها به PPI ایالات متحده و داده های احساسات معطوف می شود که اواخر روز جمعه منتشر می شود
  • چشم XAU/USD در حال افزایش گوه به عنوان شاخص DXY چشم 200 روز SMA

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

نحوه معامله طلا

قیمت طلا در روز پنجشنبه در بحبوحه عملکرد متفاوت بین بازده دلار و خزانه داری تغییر چندانی نداشت. فلز زرد ضد فیات اغلب خود را نسبت به دو ساز آخری که در یک جهت حرکت می کنند حساس می بیند. این بدان معناست که وقتی بازدهی گرین‌بک و اوراق قرضه راه‌های جداگانه‌ای را طی می‌کنند، می‌تواند عملکرد XAU/USD را کاهش دهد.

افزایش قیمت در وال استریت به ترتیب حدود 0.53% و 0.74% به رشد معاملات آتی Dow Jones و S&P 500 کمک کرد. این جلسه رو به رشد تقاضا برای ایمنی را کاهش داد و دلار آمریکا ضد ریسک را در حالت تدافعی قرار داد. شاخص DXY در پایین ترین سطح خود از ابتدای هفته جاری بسته شد. تقاضا برای اوراق خزانه احتمالاً کاهش یافته و با افزایش بازدهی قیمت ها را پایین آورده است.

هنگامی که دو مورد آخر در جهات مختلف حرکت می کنند، اثر خالص روی طلا می تواند خنثی شود. این امر باعث می‌شود که XAU/USD در 24 ساعت باقی‌مانده با PPI ایالات متحده و داده‌های احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان مواجه شود. اینها برخی از آخرین داده های کلیدی است که مقامات فدرال رزرو قبل از تصمیم گیری در مورد نرخ بهره در هفته آینده خواهند دید. داده‌های گلگون می‌تواند به تقویت شرط‌بندی‌های سیاست‌های جنگ‌طلب ادامه دهد و طلا را در معرض خطر قرار دهد.

تحلیل تکنیکال طلا

در نمودار روزانه، به نظر می رسد طلا در محدوده شکل گیری نمودار نزولی Rising Wedge معامله می شود. کاهش شکست می تواند راه را برای از سرگیری روند نزولی غالب از اوایل امسال باز کند. این امر بر میانگین متحرک ساده 50 روزه تمرکز می کند، که ممکن است سوگیری صعودی کوتاه مدت را بازگرداند. به نظر می رسد مقاومت فوری در سال 1810 باشد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

تحلیل فنی دلار آمریکا

در مورد شاخص دلار DXY، این ارز همچنان در محدوده عطف 105.34 – 104.64 تثبیت می شود. قیمت ها همچنین در تلاش هستند تا یک شکست تحت SMA کلیدی 200 روزه را تأیید کنند. این می‌تواند راه را برای تغییر جهت دلار باز کند و منطقه حمایتی 103.41 – 103.93 را از ژوئن در معرض دید قرار دهد. در صورت چرخش به بالاتر، SMA 50 روزه را زیر نظر داشته باشید که می تواند سوگیری نزولی کوتاه مدت را بازگرداند.

نمودار روزانه DXY

نمودار روزانه DXY

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع