احتمال شکست S&P 500 یا GBPUSD در پایان هفته چقدر است؟


S&P 500، Sentiment، FOMC، Dollar، USDJPY و VIX نقاط صحبت:

  • چشم انداز بازار: USDJPY نزولی زیر 137; GBPUSD صعودی بالای 1.2300; S&P 500 نزولی زیر 4030
  • S&P 500 همچنان به توسعه محدوده بسیار محدود خود (اکنون 18 روزه) ادامه می دهد و ریسک رویداد قابل توجهی در نظرسنجی UofM در پیش است، اما شکست کامل آن دشوار خواهد بود.
  • در حالی که پیش‌بینی ریسک رویداد در هفته آینده می‌تواند توانایی بسیاری از دارایی‌ها برای شکست را کاهش دهد، برخی از محدوده‌های جفت دلار آنقدر تنگ هستند که می‌تواند جرقه‌ای را در برابر فدرال رزرو ایجاد کند.

توصیه شده توسط John Kicklighter

ایجاد اعتماد در معاملات

با محدوده های فنی حل نشده به پایان هفته می رسیم. برای کسانی که در هوشیاری دائمی برای شکست‌ها یا برگشت‌های چشمگیر هستند، به نظر می‌رسد که قطعات فنی برای چنین حرکت‌هایی از جمله شاخص‌های آمریکا یا دلار وجود دارد، اما ما به شدت فاقد پس‌زمینه نقدینگی و انگیزه‌های اساسی هستیم. جمعیت را به یک جهت روشن بکشید. پیش‌بینی سیل داده‌های هفته آینده (تصمیم‌گیری‌های نرخ، داده‌های تورم، شاخص‌های رشد گسترده) تمایل بسیاری از فعالان بازار را برای ابراز عقیده – حتی اگر برخی نقض‌های فنی تحریک‌کننده وجود داشته باشد، کنار خواهد گذاشت. با در نظر گرفتن این تضاد شرایط، S&P 500 را در نظر بگیرید. حجم و سود باز (اندازه گیری شده در معاملات آتی، گزینه ها و قرار گرفتن در معرض ETF) در پشت این معیار تا حدی به دلیل روندهای فصلی کاهش یافته است.

با این حال، وقتی محدوده 18 روز گذشته را در نظر می گیریم – از زمانی که پس از آخرین انتشار CPI از SMA 100 روزه عبور کردیم – بازه محدود تجارت در 12 ماه در 4.9 درصد نقطه به جای مانده است. ممکن است به نظر برسد که علوفه‌ای است، اما برای این واقعیت که یک روز از هفته باقی مانده است. میانگین دامنه روزانه در 10 روز گذشته تنها 1.5 درصد است و ما پنجشنبه را 1.4 درصد بالاتر از نقطه میانی محدوده اوت تا اکتبر بسته ایم که به نظر می رسد سطح حمایت محبوبی باشد. ممکن است حرکتی به آن مرز انجام شود و متعاقباً شکسته شود، اما این امری پرت خواهد بود. مسیری با کمترین مقاومت برای هر نوسان لحظه آخری برای هفته، جهش بیشتر به محدوده تعیین شده به سمت میانگین متحرک 200 روزه و نوسان بالای هفته گذشته خواهد بود، اما این مولد بستگی به انگیزه هایی دارد که می توانیم پیدا کنیم.

نمودار S&P 500 روکش شده با SMAهای 20 و 200 روزه، VIX معکوس و همبستگی 20 روزه (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

برای ریسک‌های رویداد برنامه‌ریزی‌شده اساسی در اسکله برای 24 ساعت پایانی اجرای این هفته، ما چند ویژگی اساسی داریم. داده های تورم چین در ماه نوامبر ممکن است بینش مهمی را برای USDCNH متراکم ارائه دهد، اما به سختی یک کاتالیزور کلان شناخته شده است. با کنار گذاشتن داده‌های نیوزیلند، با توجه به تمایل کیوی به کاهش داده‌های محلی و فهرست‌های بازارهای نوظهور، مجموعه‌ای از داده‌های ایالات متحده وجود دارد که باید برای هر کسی که در معرض دلار قرار می‌گیرد یا موقعیتی را در نظر می‌گیرد، بررسی شود. من حساب‌های مالی فصلی فدرال رزرو و گزارش WASDE را برای روندهای کشاورزی برای بررسی رشد مالی تماشا می‌کنم، اما اینها به جای تحریک منافع معامله‌گران کوتاه‌مدت، وزن بیشتری برای موضوعات کلان طولانی‌تر دارند. تنها رویدادی که اعتبار شناسایی و تاثیرگذاری دارد و در عین حال به موضوعی عمیق‌تر می‌پردازد، نظرسنجی احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان برای ماه دسامبر است. این گزارش احساسات پیشرو در خارج از ایالات متحده است که منعکس کننده روندهایی است که قبل از مصرف واقعی به سمت فصل خرید تعطیلات مهم با پس زمینه رکود اقتصادی احتمالی و آگاهی که فدرال رزرو نیز شاهد آن خواهد بود، است. در اینجا پتانسیل وجود دارد، اما بازارها تأثیر آن را دیکته خواهند کرد.

ریسک رویداد اقتصادی کلان برای 24 ساعت آینده

image2.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

اگر نظرسنجی احساسات UofM بتواند به یک مسیر اساسی جدی تری برای بازار دست یابد، احتمالاً توانایی آن در تغییر مسیر حرکت بعدی FOMC قوی ترین گزینه برای زمینه با بینش آن در مورد مشکلات اقتصادی بالقوه است. رو به جلو (معروف به “ریسک های رکود”) قرار گرفتن در معرض ثانویه است. وقتی نوبت به انحراف ترازو بر سر اجماع برای سلامت اقتصادی می رسد، ارائه تسکین کامل از مشکلات بسیاری که ما درگیر آن بوده ایم، عملی نیست. اما ایجاد ترس یک آستانه بسیار پایین تر است. ترس از سقوط هزینه‌های مصرف‌کننده و در نتیجه تسریع در رکود، سناریوی تأثیرگذارتر است، اگرچه هنوز احتمال آن کمتر است. اگرچه ممکن است برای ایالات متحده منفی به نظر برسد، اما در واقع می تواند به پیشنهاد دلار به عنوان یک پناهگاه امن مستقیم تر تبدیل شود. در مورد انتظارات نرخ بهره، ما شاهد بوده ایم که پیش بینی برای نشست 14 دسامبر تنها با اندکی نوسان بیشتر در پیش بینی ها در سال 2023، جایی که گمان می رود نرخ پایانی باشد، نوسان داشته است. روند به سمت پیش‌بینی خنک‌کننده فدرال رزرو بوده است، زیرا همتایان این شکاف را کاهش می‌دهند، اما ما عملاً شاهد بوده‌ایم که انتظارات از نرخ پایانه RBA و BOC در حال حاضر اساساً در مبادلات و معاملات آتی اعمال شده است. آیا دلار می تواند یک جهش قبل از FOMC داشته باشد تا بخشی از این تخفیف را از بین ببرد؟ اگر چنین است، من محدوده بسیار تنگ از GBPUSD را تماشا خواهم کرد زیرا یک الگوی سر و شانه را تشکیل می دهد.

نمودار GBPUSD با SMA 200 روزه (2 ساعت)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

به عبارت عملی تر، ممکن است به خوبی شاهد برخی فعالیت های جمعه باشیم. اما به احتمال زیاد در محدوده های تحریک آمیزتر باقی خواهد ماند. این امر بازارها را «غیرقابل تجارت» نمی کند، بلکه فقط به این معناست که انتظارات و رویکردها باید تعدیل شوند. با نگاه کردن به هفته آینده، دفتر کار بسیار شلوغ تر خواهد شد. در تجزیه و تحلیل آخر هفته به جزئیات بیشتری در مورد آنچه پیش رو است خواهم پرداخت، اما فراوانی ریسک رویداد با مشخصات بالا، نوسانات را تضمین نمی کند (زیرا پیش بینی رویدادهای روز بعد می تواند تأثیر امروز را کاهش دهد) و حتی برای روندها مشکل سازتر است ( یا باید همه داده ها هماهنگ شوند یا بازار تصمیم بگیرد که یک فهرست خاص اهمیت بسیار بیشتری نسبت به هر چیز دیگری دارد). این را برای انتظارات روز جمعه و در آمادگی برای هفته آینده به خاطر بسپارید.

ریسک بالای رویدادهای کلان اقتصادی برای هفته آینده

image4.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

نگاهی دیگر به تاریخ برای ایجاد زمینه برای انتظارات: میانگین‌های تاریخی شاخص نوسانات VIX نشان داده است که اخیراً در سال‌های 2021، 2020 و 2018 دوره‌های پرت در فصول تعطیلات (نوامبر تا دسامبر) داشته‌ایم. با این حال، از زمانی که VIX ردیابی شده است (1990)، یک افزایش آماری بسیار قابل توجه در هفته 50 سال وجود دارد. این هفته ای است که معمولاً در آن تصمیم نرخ FOMC و آخرین اجرای داده های اصلی در سراسر جهان توسعه یافته قبل از تعطیلات دریافت می کنیم. اگر نوسانات را معامله کنید، می تواند مفید باشد. اما ایجاد دیدگاهی از روندهای این دوره ممکن است گمراه کننده باشد.

نمودار شاخص نوسانات VIX 2022 و 2021 با میانگین سطح تاریخی هفتگی

image5.png

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع