فارکس استراتژی ها و نکات معاملاتی را گسترش می دهد


– بازبینی شده توسط نیک کاولی، 15 جولای 2021

این مقاله به بررسی تکنیک‌های برتر معاملات اسپرد فارکس و نکات کلیدی که معامله‌گران باید برای محافظت از خود در برابر افزایش اسپرد رعایت کنند، می‌پردازد.

را گسترش فارکس تفاوت قیمت بین قیمت پیشنهادی (خرید) و خرید (فروش) است. بسته به دلایل مختلفی که به زودی به آنها می پردازیم، گسترش می تواند گسترده و محدود شود.

مراقب گسترش گسترش باشید

معامله گران باید همیشه از اسپرد آگاه باشند زیرا این هزینه اصلی در معاملات فارکس است. اسپرد گسترده تر منجر به هزینه معاملاتی بیشتر می شود.

بار از نوسان یا جفت ارز غیر نقدی همراه با قدرت نفوذ می تواند پایان را برای یک معامله گر فارکس نشان دهد. به خاطر داشته باشید که هرچه اهرم بیشتری استفاده شود، هزینه اسپرد بیشتر با حقوق صاحبان حساب شما خواهد بود، بنابراین استفاده از اهرم کم یا بدون استفاده از اهرم سودمند است.

معامله گران مبتدی باید به ویژه مراقب گسترش آن باشند. اگر اندازه حساب کوچکی دارید و موقعیت کمی بزرگ دارید، نسبت به اندازه حساب خود، اسپرد ممکن است افزایش یابد و ممکن است یک امتیاز دریافت کنید. فراخوان حاشیه، یا حتی ممکن است موقعیت شما بسته شود.

سه تکنیک و استراتژی معاملاتی اسپرد زیر راهی عالی برای یادگیری اصول اولیه برای اطمینان از موفقیت معامله در FX است: توجه به عواملی که بر اسپرد، نقدینگی جفت ارز و زمان روز تأثیر می‌گذارند.

1) عواملی را که بر اندازه گسترش تأثیر می گذارد، زیر نظر داشته باشید

برای جلوگیری از هزینه های اسپرد زیاد مرتبط با افزایش اسپرد، معامله گران باید از عوامل زیر آگاه باشند:

  • نوسان: نوسانات در بازار ناشی از انتشار داده های اقتصادی یا یک رویداد خبری فوری می تواند باعث گسترش گسترش آن شود.
  • نقدینگی: کمبود نقدینگی در بازار نیز می تواند باعث گسترش اسپرد شود. نقدینگی و نوسانات دو مفهوم به هم پیوسته هستند. جفت ارزهای غیر نقدشونده، مانند ارزهای بازارهای نوظهور، به دلیل اسپردهای بالای خود شناخته می شوند. بازارهای غیر نقدشونده نیز می تواند عامل نوسان باشد.
  • انتشارات و اخبار: قبل از یک رویداد خبری محبوب، مانند انتشار شماره استخدام NFP، ارائه دهندگان نقدینگی ممکن است اسپرد خود را افزایش دهند تا بخشی از ریسک ناشی از رویداد را جبران کنند.

معمولا اسپرد پس از چند دقیقه به میانگین خود باز می گردد، بنابراین توصیه می شود معامله گران صبور باشند و فقط زمانی معامله کنند که اسپرد باریک شود.

2) جفت های فارکس با نقدینگی بالا را انتخاب کنید

یکی دیگر از استراتژی های معاملاتی اسپرد فارکس که بسیاری از معامله گران – به ویژه مبتدیان – اتخاذ می کنند، انتخاب جفت های فارکس با نقدینگی بالا است. در شرایط عادی، جفت‌های با نقدینگی بالا اسپرد کمتری دارند.

شما جفت ارزهای اصلی، یورو/دلار آمریکا (یورو دلار)، USD/JPY (ین دلار)، GBP/USD (پوند دلار)، USD/CHF (دلار فرانک سوئیس)، کمترین اسپرد را در بین تمام جفت ارزها خواهد داشت، زیرا آنها در حجم بالایی معامله می کنند.

این ارزها همیشه با اسپرد پایین معامله نمی‌شوند و به این دلیل که تحت تأثیر نوسانات، نقدینگی و اخباری هستند که می‌تواند منجر به افزایش اسپرد شود.

ارزهای بازارهای نوظهور مانند USD/MXN (دلار آمریکا / پزو مکزیک)، USD/ZAR (دلار آمریکا/راند آفریقای جنوبی) یا USD/RUB (دلار آمریکا/روبل روسیه)، معمولاً در مقایسه با جفت ارزهای اصلی شما اسپرد بالاتری دارند. بنابراین، معامله گران عاقلانه است که این جفت ها را با اهرم کمتر یا بدون اهرم معامله کنند.

در تصویر زیر، جعبه‌های سیاه گسترش برخی ارزها را نشان می‌دهند. جفت ارزهای اصلی بازار، USD/JPY و EUR/USD اسپردهای باریک را نشان می‌دهند – 0.7 پیپ ها و 0.6 پیپ به ترتیب.

از سوی دیگر، ارزهای بازارهای نوظهور، USD/ZAR و USD/RUB، دارای اسپرد بسیار گسترده ای هستند که به ترتیب 90 پیپ و 1000 پیپ است.

اسپرد جفت ارزهای بازارهای اصلی در مقابل اسپرد جفت ارزهای بازارهای نوظهور

3) زمان معامله در روز

زمان روز بر اسپرد فارکس تأثیر می‌گذارد، بنابراین می‌تواند در استراتژی شما مفید باشد. در طول رشته تحصیلی شما جلسات معاملاتی بازار – لندن، نیویورک، سیدنی و توکیو – اسپرد فارکس معمولاً به دلیل حجم بالای معامله در پایین ترین حد خود است.

معامله گران فارکس می توانند در این زمان ها معامله کنند تا از اسپردهای باریک تر استفاده کنند. هنگامی که جلسات لندن و نیویورک با هم همپوشانی دارند، اسپردها می توانند حتی محدودتر شوند.

ساعات نشان داده شده در زیر به وقت شرقی است. بین ساعت 8 صبح تا 11 شب به وقت شرقی، جلسه لندن و نیویورک با هم همپوشانی دارند.

ساعات معاملات بازار فارکس

عوامل دیگری نیز وجود دارند که بر روی زمانی که ممکن است تأثیر بگذارند بهترین زمان روز برای تجارت فارکس

نمونه معاملات اسپرد فارکس با استفاده از USD/JPY

اگر تمام تکنیک های معاملات اسپرد فوق را با هم ترکیب کنید، می توانید ریسک معامله با اسپرد بالا را کاهش دهید. مهم است که این مراحل را هنگام اجرای معامله و هنگام بستن معامله به خاطر بسپارید زیرا ممکن است اسپرد از زمانی که موقعیت را باز می کنید تا زمانی که می خواهید آن را ببندید تغییر کند.

بیایید با استفاده از یک مثال ساده نگاه کنیم USD/JPYکه یکی از جفت‌های ارز اصلی است – به این معنی که نقدینگی بالایی دارد و بنابراین در مقایسه با سایر جفت‌های فارکس اسپرد بسیار پایینی دارد.

مراقب عواملی باشید که ممکن است بر گسترش تاثیر بگذارد

اگر می‌خواهیم USD/JPY را معامله کنیم، باید مطمئن شویم که هیچ رویداد شوک یا انتشار داده‌ای وجود ندارد که بر اسپرد تأثیر بگذارد. شما می توانید این کار را با به روز نگه داشتن با آخرین خبرها و با استفاده از یک تقویم اقتصادی.

نمونه ای از تقویم اقتصادی در زیر آمده است. رویدادهایی با “تاثیر بالا” شانس بیشتری برای افزایش گسترش دارند، مگر اینکه شما اینطور باشید معامله رویداد خبری، عاقلانه است که در اطراف این رویدادها معامله کنید.

برخی از رویدادهایی که می توانند نوسانات و اسپرد را افزایش دهند عبارتند از:

  • تولید ناخالص داخلی منتشر می شود
  • CPI (داده های تورم)
  • NFP (دستمزدهای غیر کشاورزی)

داده های اقتصادی از یک تقویم اقتصادی

تی را در نظر بگیریدزمان معامله

همچنین باید در نظر داشته باشیم که چه زمانی باید USD/JPY معامله کنیم، USD/JPY دارای نوسانات زیادی است. یکی از نقدترین زمان‌ها برای معامله در فارکس به طور کلی بین ساعت 8 صبح تا 11 صبح به وقت شرقی است، زمانی که جلسه لندن و نیویورک با هم همپوشانی دارند. USD/JPY همچنین در طول جلسه توکیو بسیار نقد است.

ارزهای بازارهای نوظهور می توانند اسپردهای بسیار زیادی را ببینند که در جلسات اصلی بازار خود مبادله می کنند. هنگام معامله ارزهای بازارهای نوظهور، باید برنامه ریزی کنید که آنها را در ساعات اصلی بازار خود که نقدشوندگی بیشتری دارند، معامله کنید.

ساعات معاملات بازار فارکس، لندن و نیویورک همپوشانی دارند

منابع بیشتر برای حمایت از دانش تجارت فارکس شما

اگر در تجارت فارکس تازه کار هستید، توصیه می کنیم ما را دانلود کنید راهنمای تجارت فارکس برای مبتدیان برای یادگیری اصول اولیه همچنین می توانید برای مشاهده زنده ما به صورت رایگان ثبت نام کنید وبینارهای تجاری که موضوعات مختلف مرتبط با بازار فارکس، مانند حرکات بانک مرکزی، اخبار ارز، و الگوهای نمودار فنی را پوشش می دهد.





منبع