عملکردهای قوی FTSE و DAX سر پایین


شاخص های اروپایی: تجزیه و تحلیل FTSE، DAX

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

DAX (آلمان 40) در ارتفاع اخیر غرفه است

DAX پس از داده‌های مثبت PMI دیروز در آستانه یک سالگی درگیری روسیه و اوکراین، نسبتاً بدون آشفتگی ظاهر شد. افزایش قطعی تنش‌های ژئوپلیتیکی در سراسر جهان نیز به شدت بر احساسات ریسک تأثیر گذاشته است، زیرا چین و ایالات متحده بر سر حماسه «بالون» به سمت یکدیگر انگشت می‌گذارند و روسیه در حالی که پوتین معاهده مهم هسته‌ای را تعلیق می‌کند، هشدار می‌دهد. کره شمالی همچنین قصد دارد در پاسخ به تمرینات نظامی برنامه ریزی شده آمریکا و کره جنوبی، آزمایش های موشک بالستیک قاره پیما را انجام دهد.

علاوه بر این، سهام های جهانی به غیر از شاید SSE Composite در چین، از شاخص های ایالات متحده پایین تر پیروی کرده اند، زیرا داده های بهتر از انتظارات ایالات متحده همچنان منجر به تجدید نظرهای صعودی در انتظارات نرخ بهره می شود که بر ارزش گذاری سهام تأثیر می گذارد.

به نظر می رسد DAX پس از آزمایش مجدد عقب نشینی کرده و نتوانسته بالای 15660 بسته شود زیرا شاخص 15246 را آزمایش می کند – پایین ترین سطح اخیر. سطح با پشتیبانی خط روند همزمان است. معیاری برای عقب نشینی عمیق تر، منطقه حمایتی 14980 (آبی) است که پس از آن 61.8% اصلاح فیبوناچی حرکت اصلی 2022 قرار دارد. ادامه صعودی را می توان در صورت شکست قیمت رویداد و بسته شدن بالای 15,660 با چشم انداز 16,285 ارزیابی کرد.

نمودار روزانه DAX

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نمودار هفتگی به شناسایی منطقه حمایت با نقطه میانی 14980 کمک می کند. این یک منطقه کلیدی حمایتی در سال 2022 بود و قبل از تسلیم شدن چندین بار قیمت ها را بالا نگه داشت.

نمودار هفتگی DAX

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

FTSE 100 در مسیر برای اولین افت 2 روزه از اواسط دسامبر

شاخص FTSE 100 در سال 2023 تقریباً به همان روشی که سال 2022 را به پایان رساند ادامه داد و به ارتفاعات جدیدی رسید. در واقع، تقریباً هر روز هفته گذشته یک بالاترین رکورد جدید برای سهام بریتانیا ایجاد کرد. با این حال، حرکت مداوم به سمت بالا و بالاتر همیشه یک چالش بود، به خصوص در زمانی که بانک مرکزی انگلستان پیش بینی می کند که شاهد رشد سه ماهه متوالی منفی تولید ناخالص داخلی باشیم.

داده‌های مثبت PMI بریتانیا، به‌ویژه در بخش خدمات، پوند را بالا برد و منجر به افزایش کابل شد، علی‌رغم اینکه دلار نیز در ارقام قوی‌تر PMI ایالات متحده افزایش یافت. پوند و شاخص FTSE در طول زمان یک همبستگی منفی از خود نشان داده اند، به این معنی که اگر افزایش برای پول محلی ادامه یابد، عقب نشینی در شاخص ممکن است بیشتر شود.

در بخش فنی، FTSE، تقریباً به همان شکلی که در DAX دیده می‌شود، چندین رکورد بالاتر را به ثبت رسانده است در حالی که شاخص‌های RSI و MACD به ترتیب اوج‌های پایین‌تری را نشان می‌دهند. چنین «واگرایی منفی» مدتی بود که تهدید به حرکت پایین‌تر شده بود. با توجه به این که چنین حرکت صعودی قوی وجود داشته است، هنوز برای نتیجه گیری برای بازگشت زود است، اما سطوح برای اندازه گیری عمق عقب نشینی همچنان مشخص است.

اکشن قیمت فعلی سطح 7875 را به عنوان پشتیبانی فوری آزمایش می کند – این سطح مصادف با نوسان قبلی ژانویه است. پس از آن، پشتیبانی خط روند قبل از سطح 7680 وارد عمل می شود. شکست به زیر 7680 مستلزم بازرسی دقیق تر است زیرا ادامه روند صعودی زیر سوال می رود.

نمودار روزانه FTSE 100

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع