طلا محدوده افزایش می‌دهد اما تصمیم‌گیری در مورد نرخ فدرال رزرو و ریسک رکود باعث افزایش فشار می‌شود


طلا، پیش‌بینی صندوق‌های فدرال رزرو و نکات صحبت درباره رکود:

  • چشم انداز بازار: نزولی طلا زیر 1780
  • طلا در عرض یک هفته برای دومین و ناگهانی تغییر کرده است – بررسی بی ثباتی که به نظر می رسد نشان دهنده عدم کشش در بسیاری از بازارهای اصلی باشد.
  • دلار ممکن است نقش کلیدی را به عنوان کاتالیزور بعدی برای کالا ایفا کند، اما این امر باعث می‌شود که سفته‌بازی نرخ FOMC و رکود در اولویت‌های اساسی قرار گیرد.

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه معامله طلا

از نظر فنی، نوسانات ضمنی پشت طلا به آرامی پایین‌ترین سطح خود را در سال 2022 جمع‌آوری می‌کند – شاخص GVZ از 15 پایین‌ترین رقم دو هفته پیش به 16.5 رسیده است. با این حال، بر اساس “تحقق یافته”، میانگین محدوده واقعی (ATR) کالای اساسی بالاتر به سطح 1.7 درصد رسیده است. با توجه به اینکه بازار در یک محدوده کوتاه‌مدت بین قله دوبل (با نوسان اوت) در حدود 1825) تا طبقه 1780 که در محدوده پایین این هفته بوده است، در این مقطع اهمیت بیشتری دارد. به حمایت از خط روند که با نوسان پایین 3 نوامبر آغاز شد. این محدوده 2.6 درصدی است که فضای زیادی برای حرکت ارائه نمی دهد و به راحتی شکسته می شود. با این حال، با توجه به اینکه بازارهای گسترده‌تری در انتظار ریسک رویدادهای بزرگ پیش رو در محدوده قرار می‌گیرند – که مهم‌ترین آن تصمیم نرخ FOMC در یک هفته آینده است – این فلز ممکن است به طور مشابه پیشرفت واضحی را برای ایجاد مشکل پیدا کند.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 0% 0% 0%
هفتگی -3٪ 0% -2٪

نمودار معاملات آتی طلا با SMAهای 100 و 200 روزه و موقعیت یابی خالص سوداگرانه COT (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

زمانی که نوبت به نوسانات قیمت طلا می رسد، یکی از مولدترین محرک ها برای این کالا ابزار قیمت گذاری اصلی آن است: دلار آمریکا. بنابراین، آنچه باعث حرکت گرینبک می‌شود، می‌تواند طلا را هدایت کند. با تشخیص قیمت مشابه بین فلز و ارز (آینه ای)، من روی مورد انتظارترین رویداد خارج از ایالات متحده در کوتاه مدت تمرکز می کنم: تصمیم نرخ FOMC در چهارشنبه 14 دسامبر در ساعت 19:00 GMT. یک رویکرد کلی برای طلا به عنوان جایگزینی برای پوشش سنتی فیات و پوشش تورمی وجود دارد که به انتظارات نرخ اشاره دارد. گفته می‌شود، وقتی نرخ‌های بهره در حال افزایش یا بالا هستند، فقدان بازدهی برای طلا می‌تواند مضر باشد. افزایش انتظارات نرخ بهره فدرال رزرو به خوبی با کاهش قیمت طلا مطابقت داشت (به زیر مراجعه کنید)، اما به نظر می رسد تعدیل این مسیر رو به رشد نرخ ها از اوایل نوامبر به فلز اجازه داده است تا به دنبال افزایش تسکین خود باشد – و همبستگی 20 روزه بین این قیمت ها را به پیش می برد. دو به طور خلاصه به قلمرو مثبت. اگر فدرال‌رزرو پیش‌بینی‌های نرخ را در هفته آینده تحریک کند، می‌تواند کاتالیزوری برای طلا باشد و شاید حتی این دو را به سمت همگرایی سوق دهد.

نمودار معاملات آتی طلا با نرخ ضمنی وجوه فدرال رزرو برای ژوئن 2023 معکوس شده (روزانه)

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

موضوع دیگری که اخیراً پشتوانه قدرتمندی به دست نیاورده، وضعیت پناهگاه امن فلز است. با این حال، همبستگی 20 روزه بین معیار ریسک S&P 500 و طلا، همبستگی مثبت و ثابتی را حفظ کرده است. این برعکس آن چیزی است که انتظار می رود. این ممکن است به این دلیل باشد که دلاری که کالا را قیمت گذاری می کند بیشتر این نقش را ایفا می کند، اما جذابیتی برای این دارایی به عنوان محافظ ایمن در شرایط اقتصادی و مالی خاص وجود دارد. به ویژه، جذابیت رکود تاریخی برای این بازار وجود دارد. همانطور که گفته شد، بحث های زیادی در مورد اینکه آیا / چه زمانی اقتصاد ایالات متحده (و احتمالی جهانی) به قلمرو انقباضی منحرف می شود وجود دارد، اما گسترش 2-10 از نزدیک (تفاوت بازدهی خزانه داری 10 ساله و 2 ساله آمریکا) ) ماه‌هاست که به منطقه سیگنال‌دهی رکودی فشار آورده است. این احتمالاً یک فشار میان مدت برای بازار است، اما معامله گران بهتر است از آن پیروی کنند.

نمودار معاملات آتی طلا با روکش بازدهی خزانه داری آمریکا 2 ساله تا 10 ساله معکوس (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع