سقوط گوه بیت کوین، مثلث اتریوم: تثبیت ادامه دارد


نکات صحبت بیت کوین، اتریوم:

  • بیت کوین و اتریوم در چند هفته گذشته نسبتاً آرام بوده اند.
  • اتریوم ممکن است در حال حاضر روند صعودی بیشتری داشته باشد، با توجه به اینکه قیمت ها در ETH هنوز پایین ترین سطح ژوئن را آزمایش نکرده اند در حالی که بیت کوین زیر پایین ترین حد ژوئن خود باقی مانده است.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

معرفی رایگان خود را برای تجارت ارزهای دیجیتال دریافت کنید

بازارهای کریپتو به طور قابل ملاحظه ای آرام باقی می مانند. در حالی که بیت کوین پس از شروع شکست FTX در سرفصل خبرها، حمایت را در یک نقطه کلیدی در نمودار شکست، قیمت از آن زمان به خصوص در چند هفته گذشته نسبتا آرام بوده است. دو دوجی متوالی در نمودار هفتگی منجر به جهش خفیف در این هفته شد، اما در مجموع، نوسانات بر اساس کوتاه مدت بسیار پایین باقی می ماند زیرا اقدامات قیمت همچنان به تثبیت نشان می دهد.

نمودار قیمت هفتگی بیت کوین

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; بیت کوین در Tradingview

از نمودار روزانه زیر، می‌توانیم دید بیشتری نسبت به عدم روند اخیر داشته باشیم. در اوایل ماه نوامبر، با کاهش قیمت به زیر سطح حمایت، قیمت پایین در حدود 15632 دلار بود. فروشندگان بعداً در نوامبر نوسان دیگری گرفتند و از پایین ترین سطح قبلی، هرچند به سختی، عبور کردند، و این به ایجاد خط روند در حمایت در زمانی که به پایین ترین حد ژوئن باز می گردد، کمک می کند.

این خط روند، هنگامی که با سرعت ارتفاعات پایین تر مطابقت داشته باشد، می تواند به عنوان یک شکل گیری گوه در حال سقوط تعبیر شود. این شکل‌بندی‌ها اغلب با هدف برگشت‌های صعودی مورد بررسی قرار می‌گیرند، عمدتاً بر اساس حمایت در جریان بازی، که خرس‌ها را از فشار دادن به پایین‌ترین و پایین‌تر باز می‌دارد، حتی در صورت فشار تهاجمی در اوج یا مقاومت.

از آن زمان شکست شکست خورده، ما شاهد هیچ کاهشی کمتری نبودیم. و پس از صعود روز دوشنبه به 17,418، به تازگی در نمودار روزانه چاپ شده است. اکنون سوال بزرگ این است که آیا گاوها می‌توانند یا از این حرکت حمایت می‌کنند یا خیر، و برای آن، ما باید شاهد یک سطح پایین‌تر از سطح روان‌شناختی 16k باشیم تا در را برای سناریوهای ادامه صعودی در کوتاه‌مدت باز نگه داریم.

نمودار قیمت روزانه بیت کوین

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; بیت کوین در Tradingview

اتریوم

سناریوی مشابهی در اتریوم نشان داده شده است، اما، به ویژه، پایین‌ترین سطح ماه ژوئن همچنان بدون محدودیت باقی می‌ماند. در اوایل نوامبر با انتشار سرفصل‌ها، قیمت‌ها بالاتر از یک هزار دلار باقی ماند. در مورد ادغام، در حالی که بیت کوین در نمودار بالا در حال نشان دادن گوه نزولی است، اتریوم در حال سفت شدن به یک مثلث متقارن است که به خودی خود دارای سوگیری جهتی کمتری است، اما به طور مشابه پس از یک حرکت بزرگ، یکسان سازی قیمت را نشان می دهد.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ایجاد اعتماد در معاملات

نمودار هفتگی اتریوم

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; اتریوم در Tradingview

در یک مبنای کوتاه‌مدت، پایین‌ترین قیمت اوایل نوامبر با 1071 دلار، چند هفته بعد زمانی که فروشندگان مجدداً قیمت پایین را آزمایش کردند، رعایت شد. آن تکرار دوم کمی بالاتر-کم را نشان داد، چاپ در 1074 دلار.

این آزمون بالاتر و پایین در اواخر نوامبر منجر به آزمایش مجدد سطح فیبوناچی در 1216 دلار شد که یک هفته بعد شکسته شد. در این مرحله، این سطح پتانسیل حمایت را برجسته می‌کند، و به شرطی که گاوها پایین‌ترین سطح را بالاتر از پایین‌ترین سطح قبلی در 1150 دلار نگه دارند، درها می‌توانند برای ادامه صعودی باز بماند. پتانسیل مقاومت دنباله رو در بالاترین سطح قبلی 1300 دلار وجود دارد و پس از آن سطح 1350 دلار وارد عمل می شود. در درازمدت، این سطح 1500 دلار است که به نظر می رسد بزرگ است و این با خط روند مقاومت از مثلث متقارن در حدود اواسط این ماه، که همچنین در حدود تصمیم نرخ FOMC است، همخوانی دارد.

نمودار قیمت روزانه اتریوم

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; اتریوم در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع