سودهای DAX و FTSE Eke Out در مواجهه با احساسات ریسک، خطرات نزولی در بازی


  • DAX 40: علیرغم ملی‌سازی Uniper SE، ایندکس در پایین‌ترین سطح جلسه پشتیبانی می‌کند.
  • FTSE 100: سود با افزایش سهام انرژی و دفاع.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

DAX 40: با وجود ملی‌سازی Uniper SE، Index از Session Lows پشتیبانی می‌کند.

DAX پس از شروع پرخطر، تا حدی به لطف سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، 130 واحد از پایین‌ترین سطح جلسه جهش کرد. پوتین ضمن تایید قصد خود برای الحاق بخش هایی از اوکراین که تحت کنترل روسیه قرار گرفته اند، از بسیج بخشی از ذخایر نظامی کشور خبر داد. این اقدام به احتیاط رایج در بازارها قبل از نشست فدرال رزرو ایالات متحده در اواخر امروز افزود، زیرا قیمت انرژی بار دیگر افزایش یافت.

در زمینه انرژی، ما خبرهای مهمی در مورد شرکت آلمانی خدمات گاز Uniper SE داشتیم. دولت آلمان اعلام کرد که برای تضمین امنیت بخش انرژی در صنعتی ترین اقتصاد اروپا، شرکت برق را ملی می کند. پس از تکمیل قرارداد با تزریق سرمایه 8 میلیارد یورویی، دولت 99 درصد از آب و برق را در اختیار خواهد داشت. وزیر دارایی آلمان، لیندر، اعلام کرده است که بودجه Uniper SE از بودجه تامین می شود و نه مالیات گاز، در حالی که بر لزوم مبارزه با تورم در مواجهه با ترس های فزاینده رکود تاکید کرد.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

برترین درس های تجارت

با نزدیک شدن به جلسه امروز FOMC که انتظار می رود راهنمای حرکت رو به جلو سه ماهه چهارم باشد، این شاخص نزدیک به پایین ترین سطح YTD خود باقی می ماند. بسته به تصمیم و همچنین چشم انداز حرکت رو به جلو، مجموعه ای از نتایج وجود دارد که می تواند از جلسه ناشی شود. برای مشاهده سناریوهای تصمیم گیری FOMC و شاخص های بالقوه، جزئیات تاثیر دلار اینجا را کلیک کنید.

نمودار روزانه DAX 40 – 21 سپتامبر 2022

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

از منظر فنی، بسته شدن نزولی هفته گذشته با سیگنال های متفاوتی در دو روز گذشته دنبال شد. ما یک چکش صعودی بسته و به دنبال آن یک شمع نزولی در روز داشته ایم که نشان دهنده عدم تصمیم گیری رایج در بازارها است. ما در حال حاضر زیر 20، 50 و 100-SMA باقی می‌مانیم و پایین‌ترین سطح YTD چندان دور نیست. برای اینکه بازارها در هر دو حالت یک شکست واضح ایجاد کنند، به این معنی که یک شکست به بالای سطح روانی 13000 یا شکستن زیر پایین‌ترین سطح YTD نیاز به یک کاتالیزور دارد. نشست فدرال رزرو احتمالاً این را فراهم می کند.

سطوح کلیدی درون روزی که ارزش تماشا را دارند:

مناطق پشتیبانی

مناطق مقاومت

سطوح روانشناختی و اعداد گرد در معاملات




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -3٪ 4% -1٪
هفتگی 42% -27٪ 5%

FTSE 100: سود با افزایش سهام انرژی و دفاع.

شاخص بلو چیپ در تجارت اروپا افزایش یافت زیرا بازارها توسط سهام انرژی و دفاعی تقویت شدند. افزایش سهام انرژی در حالی رخ داد که وزیر بازرگانی بریتانیا، جاکوب ریس-موگ، از بسته انرژی برای حمایت از کسب و کارهای بریتانیا پرده برداری کرد. انتظار می رود این لایحه به کسب و کارها در مقابله با افزایش قیمت بنزین و فشارهای تورمی کمک کند. شرکت‌های بریتانیایی قیمت‌های 211 پوند در هر مگاوات ساعت (MWH) را برای قیمت‌های برق و گاز محدود می‌کنند تا به 75 پوند در هر مگاوات ساعت محدود شود. به گفته سخنگوی PM Truss، کل هزینه بسته قرار است روز جمعه تعیین شود. این اقدام مورد استقبال گروه های تجاری قرار خواهد گرفت که نسبت به عواقبی که بحران کنونی می تواند داشته باشد، هشدار داده اند.

در جبهه شرکت‌ها، بزرگ‌ترین سازندگان خانه در بریتانیا شاهد افزایش سهام خود بودند، زیرا انتظار می‌رود صدراعظم آینده کواسی کوارتنگ حمایت خود را اعلام کند. از اخبار مربوط به بخش‌ها خوش‌آمد می‌گوییم، زیرا در طول سال بیش از یک سوم ارزش خود را از دست داده است. گاوهای نر قیمت انرژی امروز با تقویت سهام شل (SHEL) و BP (BP) بازگشتند. این جفت در روز حدود 2 درصد افزایش داشت. با این حال، BAE Systems (BAES) پیشتاز راه است که با افزایش انتظارات برای افزایش هزینه‌های دفاعی، 5 درصد افزایش یافت.

شاخص Blue-Chip برای بیشتر سال، بین منطقه 7000-7600، انعطاف پذیر و محدود باقی مانده است. FOMC امروز و BOE فردا یک فرصت واقعی برای ارائه یک تقویت بسیار مورد نیاز برای سهامی که می‌توانند شاهد افزایش تورم برای مدت طولانی‌تری باشند، دارند.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

مبانی تجارت محدوده

نمودار روزانه FTSE 100 – 21 سپتامبر 2022

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

FTSE پس از رد شدن در هفته گذشته قبل از اینکه مقداری حمایت از خط روند صعودی پیدا کند، همچنان تحت فشار است. در نمودار روزانه که اکنون ایستاده ایم، به پتانسیل تشکیل پایین موچین نگاه می کنیم که یک الگوی معکوس قدرتمند است که پتانسیل صعودی بیشتر را نشان می دهد. برای اینکه این اتفاق بیفتد، ما نیاز داریم که فتیله شمع به همان صورت باقی بماند، و هر گونه نزولی دیگر به طور بالقوه تنظیم را باطل کند. ما شاهد شکسته شدن ساختار بالاتری در روز بوده‌ایم که زیر سطح پایین بالاتر قبلی بسته شده‌ایم، با این حال همه چیز بر اساس بسته شدن روزانه شمع و دینامیک FOMC است. ما به زیر 20،50 و 100-SMA معامله می کنیم که مقاومت قوی درست بالاتر از قیمت های فعلی ایجاد می کند.

بازه های معاملاتی با بازیابی فیبوناچی

سطوح کلیدی درون روزی که ارزش تماشا را دارند:

مناطق پشتیبانی

مناطق مقاومت




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -11٪ 14% 0%
هفتگی 11% -11٪ -1٪

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع