یورو (یورو/دلار آمریکا) دوباره پژمرده می‌شود زیرا پوتین آنته را بالا می‌برد و تمرکز را از سوی فدرال رزرو مجبور می‌کند


یورو، یورو/دلار آمریکا، اوکراین، روسیه، ولادیمیر پوتین، فدرال رزرو آمریکا

  • با اعلام بسیج نظامی رئیس جمهور روسیه، یورو دوباره به روی طناب بازگشت.
  • ارز واحد قبلاً تحت فشار انتظارات یک فدرال رزرو جنگ طلب بود.
  • در حال حاضر، پایین‌ترین قیمت یورو/دلار آمریکا در اوایل سپتامبر در حال حفظ است.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

در حالی که به نظر می رسد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هر گونه امید باقی مانده برای پایان زودهنگام درگیری در اوکراین را از بین می برد، یورو به پایین ترین سطح اوایل سپتامبر زیر برابر با دلار آمریکا در روز چهارشنبه بازگشت.

این امید در هفته گذشته پس از مخالفت گسترده بین المللی از اقدامات روسیه تا حدودی افزایش یافته بود و بسیار فراتر از منتقدان سرسخت معمول آن در اروپا و آمریکای شمالی بود. با این حال، پوتین روز چهارشنبه از بسیج نسبی ارتش روسیه خبر داد که شامل سربازگیری برخی از نیروهای ذخیره می شود. روسیه همچنین قصد دارد در بخش‌های شرقی اوکراین همه پرسی برای پیوستن آنها به فدراسیون روسیه برگزار کند. بعید است که اینها در میان جامعه بین المللی مورد قبول واقع شوند.

سخنرانی ستیزه جویانه پوتین با هشداری به غرب به پایان رسید که وقتی می گوید مسکو می تواند از تسلیحات هسته ای برای دفاع از خاک خود استفاده کند، بلوف نمی زند. سخنان او باعث شد تا در روز چهارشنبه به دارایی های بهشتی تبدیل شود، که به دلار آمریکا یک رشد کلی داده است. بازار برای انتظار تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده که پس از بسته شدن بازار اروپا در اواخر روز انجام می شود، در حالت هول بود.

انتظار می رود فدرال رزرو نرخ ها را تا یک درصد کامل افزایش دهد، در حالی که بازارها با وجود این امید که حداقل در ایالات متحده، تورم ممکن است تحت کنترل باشد، انتظار بیشتری دارند. اتحادیه اروپا نمی تواند به دنبال چنین کمکی باشد زیرا جنگ در اوکراین همچنان به افزایش قیمت انرژی و مواد خام در سراسر قاره ای ادامه می دهد که هنوز از نظر اقتصادی از همه گیر کووید خارج می شود.

بانک مرکزی اروپا در هفته‌های اخیر خود را تندروتر به نظر رسانده است، اما موقعیت کلی بازار این است که فدرال رزرو قدرت شلیک پولی و آزادی عمل بیشتری را برای به کارگیری آن حفظ کرده است. نشانه هایی که نشان می دهد جنگ در اوکراین بیشتر کشیده خواهد شد تنها می تواند این دیدگاه را تقویت کند

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

نمودار EUR/USD تهیه شده توسط دیوید کوتل با استفاده از TradingView

{{HOW_TO_TRADE_EURUSD}}

به نظر می رسد منطقه 0.9909-0.98614 که خرس های یورو را در روزهای ابتدایی سپتامبر تحت کنترل داشت، برای لحظه ای دوباره آنها را نگه می دارد، با اشتهای آشکار کمی برای فشار دادن ارز واحد به زیر سطح روانی 0.99 برای مدت طولانی. با این حال، این به احتمال زیاد در مواجهه با یک آزمایش منفی هماهنگ، دوام زیادی ندارد. با این حال، با توجه به چنین فقدان حمایت اساسی، یک فدرال‌رزرو جنگ‌طلب‌تر در اواخر جلسه می‌تواند انگیزه‌ای برای چنین حرکتی فراهم کند. خط روند نزولی قدرتمند از 21 فوریه بسیار ثابت و کاملاً مسلط باقی مانده است. در واقع، در حال حاضر مقاومتی بسیار قوی را نسبت به بازار فعلی در 1.01351 ارائه می‌کند، و بسیار سخت است که ببینیم گاوهای یورو از کجا می‌خواهند حتی به آن نزدیک شوند.

خود روند نزولی تنها یک تشدید حرکت پایین تر از 7 ژانویه است.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 21% -32٪ 0%
هفتگی 7% -16٪ -1٪

-توسط دیوید کوتل برای DailyFX





منبع