رد دیگری از سطح 2000 دلار، نشانه ای از خستگی؟


قیمت طلا، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

بیشتر بخوانید: چشم انداز قیمت طلا و نقره: معامله گران خرده فروشی شرط های نزولی را افزایش می دهند، یک علامت صعودی؟

پیشینه اساسی طلا (XAU/USD) و شاخص دلار

قیمت طلا در معاملات آسیایی با بازآزمایی 2000 دلار افزایش یافت که در اواخر مدت زمان زیادی برای قیمت طلا باقی مانده است. در جلسه اروپا شاهد تحقق برخی پیشنهادها برای شاخص دلار (DXY) بودیم که به عقب نشینی طلا به سمت مرز 1985 دلار در زمان نگارش این مقاله کمک کرد. طلا مشابه با سهام آمریکا اخیرا معامله می شود و در هر دو جهت تعهد چندانی وجود ندارد. پذیرش بالاتر از دسته 2000 دلاری برای هر دوره ای پایدار برای این فلز گرانبها گریزان باقی می ماند، زیرا سوال در مورد یک رکورد جدید تمام دوران همچنان ادامه دارد.

کاهش ارزش دلار آمریکا برای شروع هفته به افزایش قیمت فلزات گرانبها به سطح 2000 دلار کمک کرد. همه چیز تعجب آور نیست زیرا معاملات آتی نشان می دهد که سرمایه گذاران شرط بندی های خود را در چرخه پیاده روی فدرال رزرو کاهش داده اند، در حالی که بازارها اکنون پیش بینی می کنند که اوج نرخ معیار در ژوئن به دست خواهد آمد. معاملات آتی همچنین نشان دهنده نرخ پایانی 4.5 درصدی تا پایان سال 2023 با کاهش نرخ بهره در نیمه دوم سال است. به نظر می رسد که ابزار FedWatch گروه CME (نمودار زیر) موافق است، با احتمال نرخ پایانی 4.5٪ در دسامبر 2023 در 34.1٪ در حالی که نرخ 4.75٪ روی 36.1٪ باقی می ماند، هر دو نشان دهنده کاهش نرخ قبل از پایان دوره هستند. سال در نشست هفته‌های آینده فدرال رزرو، بازارها انتظار دارند که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ‌ها را 25 واحد در ثانیه افزایش دهد و داده‌های PCE ملایم‌تر در روز جمعه بعید است که فدرال رزرو را تحت تأثیر قرار دهد.

image1.png

منبع: CME FedWatch Tool

مبارزات اخیر شاخص دلار (DXY) خوش‌بینی را برای گاوهای نر طلا فراهم می‌کند که به شکست پایدار بالای مرز 2000 دلار و به طور بالقوه بالاترین رکوردهای تاریخ نگاه می‌کنند. نظرات سیاستگذاران فدرال رزرو در این هفته نیز اعلام نخواهد شد، زیرا فدرال رزرو قبل از نشست FOMC در 3 می وارد دوره خاموشی خود شده است. اگر داده‌های ایالات متحده در این هفته، به‌ویژه چاپ‌های Core PCE در جمعه‌ها، ضعیف شوند، این می‌تواند شاخص دلار را به یک بشکه کاهش دهد. سند اقتصادی ایالات متحده برای آن روز داده های مربوط به اعتماد مصرف کننده CB را برای ما به ارمغان می آورد که من انتظار ندارم که هیچ تأثیر مهمی بر تغییرات قیمت داشته باشد.

image2.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

انتشار درآمد برای آلفابت و مایکروسافت هر دو پس از بسته شدن بازار امروز منتشر می شود، در حالی که ما همچنین پپسی، جنرال موتورز، مک دونالد و مجموعه ای از انتشار درآمدهای دیگر را نیز داریم. این تاثیر به احتمال زیاد در نشست فردای آسیا و بعد از آن بیشتر احساس خواهد شد. تصویر درآمد احتمالا نقش بیشتری در تغییرات قیمت طلا ایفا می کند، زیرا نتایج مثبت به احتمال زیاد اشتهای ریسک را برای سهام افزایش می دهد و می تواند منجر به خروج طلا شود.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

چشم انداز فنی و افکار نهایی

از دیدگاه فنی، طلا در یک کانال صعودی معامله می‌شود، اما در بازه زمانی H4، اوج‌های پایین‌تر و پایین‌تر را چاپ می‌کند. علاوه بر این، بازه زمانی H4 در حال تنظیم یک تلاقی مرگ است زیرا MA 50 روزه به نظر می رسد از زیر MA 100 روزه عبور کند و به حرکت نزولی اشاره دارد. این امر با قیمت امروز در بازه زمانی روزانه مرتبط است، زیرا تا کنون دسته 2000 دلاری را رد کرده ایم و می توانیم به عنوان یک شمعدان ستاره تیرانداز بسته شویم.

پیش از انتشار درآمد و داده‌های Core PCE این هفته، رویکرد کوتاه‌مدت معقول‌تر به نظر می‌رسد و مقاومت درون روزی به ترتیب در حدود 2002.20 دلار، 2010 دلار و 2032 دلار است. از طرف دیگر، رد شدن و حرکت به سمت پایین‌تر می‌تواند منجر به حمایت در 1982 دلار و پایین‌ترین قیمت دیروز در حدود 1974 دلار شود، قبل از اینکه تمرکز به پایین‌ترین حد ماهانه در حدود 1950 دلار در هر اونس تبدیل شود.

هیچ جهت روشنی برای فلز گرانبها وجود ندارد، همانطور که می توانید از دیدگاه فنی با کمی تعصب به سمت نزول حدس بزنید. جو کلی بازار همچنان یک محرک کلیدی برای قیمت طلا است و به نظر می رسد این روند همچنان ادامه داشته باشد زیرا ما در انتظار یک هفته شلوغ هستیم تا سرانجام آغاز شود.

نمودار روزانه طلا (XAU/USD) – 25 آوریل 2023

image3.png

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع