دکوراسیون داخلی منزل و خانه + ۴۴ تصویر خاص ۲۰۲۰

قسمتی از خانه که به اصطلاح در زمستان آفتاب گیر است را زمستان نشین گویند. این قسمت از خانه در وجه شمالی حیاط و معمولا با پنجره های اُرُسی برای ورود نور بیشتر ساخته شده است و در زمستان آفتاب به صورت مایل به اتاق ها می تابد. تنها کاری که برای دستیابی به این مهم باید انجام دهید این است که با تهیه یک پنل پرتابل، تلویزیون خودتان را روی دیوار نصب کنید تا علاوه بر ایجاد فضای مفید بیشتر درخانه محیطی را برای به کار بردن اشیا تزیینی و کتابها نیز برایتان بوجود بیاورد. ما در جهت سهولت تعویض درب های قدیمی، درب های جدید را به صورت پک کامل سر پروژه جهت نصب ارسال می کنیم و در صورت درخواست مشتری با ارسال نصاب های ماهر بدون تخریب سازه تعویض درب های ورودی ساختمانتان را انجام میدهیم. طبق تحقیقات انجام شده از گذشته دور تا زمان قاجار به آب انبار “مَصنَعه” می گفتند.

این پنجره های بسیار بزرگ که به اندازه یک دیوار اتاق است، با شیشه های رنگی کوچک با اشکال هندسی به طور کامل پوشیده شده است دلیل آن هم علاوه بر زیبایی که البته رکن دوم ساخت بود، اجازه ندادن به عبور مستقیم نورِ خورشید، پراکنده شدن آن و اینکه جلوی سوزناکی آن گرفته شود. مورد دوم از کارفرما بخواهید از مشکلات احتمالی که در طی طرح ریزی حاصل می شود شما را مطلع کند. ایوان خانه مانند یک واسطه عمل می کند که می تواند خانه را معرفی کند، زیرا قبل از فضای پشت خود به چشم می آید.

ایوان ها از زمان اشکانیان رواج پیدا کردند و فاخرترین آن ها نیز در مساجد و بناهای اسلامی به چشم می خورد و با طاق نماها و تزیینات زیبا از جمله مقرنس ها به عنوان یکی از زیباترین عناصر تزیینی معماری ایرانی به صورت گچ بری، کاشی کاری و یا آجرکاری ساخته می شود. از قسمت های اصلی این اتاق می توان به تو رفتگی داخل پنج دَری ها با سقف نیم گنبدی اشاره کرد که کمی از سطح زمین بالاتر است و جایگاه بزرگِ خانه یا مهمانان به حساب می آمده است. در قسمت بیرونی بنا قرار دارد و معمولا نسبت به اطراف خود بالاتر است. بهارخواب در مجاورت حیاط و در طبقات بالاتر از اول ساخته می شد.

نلات سیمانی را می توان با دست، پمپ و یا جریان ثقلی بر روی قسمتهای تعمیری اعمال نمود. گاهی نیز تالارها با اُرُسی های پنج یا هفت دَری با حیاط ارتباط داشتند. هم چنین هر معمار در ساخت بادگیر زیبایی آن را نیز در نظر می گرفت. ایوان که بیش تر در معماری خانه های سنتی به چشم می خورد، فضایی است که از سه طرف بسته و یک باز و ارتفاعی بلندتر از سایر نقاط در نما دارد، طراحی و انواع گوناگونی نیز دارد: برخی بدون سقف هستند که به آن ها بهارخواب و البته در بعضی شهرها به آن مهتابی هم می گویند. در فصل زمستان نیز در شب، بام ها با ساطع کردن پرتوهایی با طول موج بلند از خود، بیشتر و سریعتر از دیوارها حرارت خود را از دست می دهند. میز ها هم باید طوری چیده شوند که دست و پا گیر نباشن.برای طراحی داخلی دیوار های زاویه دار هم میتونین از کنسول ها استفاده کنین. نباید از قدرت مجسمهها در زیباتر کردن دکوراسیون داخلی غافل شویم. از اونجایی که شعار سبک مدرن سادگی در عین کارایی هست، برای دکوراسیون داخلی مدرن خانه کوچک دیگه محدودیتی ندارین. از طرفی چیدمان با کمترین لوازم موجود در محیط داخلی و در عین حال اهمیت در دسترسی مناسب به وسایل از اصول این سبک است.

اتاقی بالای خانه معمولا بالای تالار که گاه به عنوان انباری هم از آن استفاده می شد. به جز اینها حیاط به عنوان فضای اصلی فضاهای گوناگون دیگر خانه را نیز ساماندهی می کند و همگی دور تا دور آن شکل گرفته اند. همگی این ها بر روی قیمت طراحی داخلی ساختمان و اجرای آن تاثیر می گذارند. آشپزخانه یکی از مهمترین بخش خانه های ایرانی است که در دکوراسیون داخلی آن توجه بسیاری می شود. دکوراسیون مدرن با کاربرد رنگهای سیر و تیرهوتاریک مخالفتی ندارد. در کنار کاربرد اصلی بادگیرها که خنک نگه داشتن آبِ آب انبارها بود، جهت تهویه هوا، برای خانه های مسکونی، مساجد و سایر بناها نیز ساخته می شد. اغلب برای تهویه هوای مخزن، هواکش یا بادگیری نیز برای آن می ساختند. قالب بندی تاج روشی است که باعث می شود یک اتاق کامل و یا تمام شده به نظر برسد. چشم انداز ایوان خانه رو به حیاط است و به غیر از آن می توانی تمام فضای اطراف آن را نیز از نظر بگذرانی. فضایی بدون سقف که در بهار و پاییز در تمام ساعات شبانه روز بهترین مکان برای استراحت بود.

بدون شک در گذشته می توان بام ها را شاخص ترین عنصر برخی از بناهایی دانست که ترکیب حجمی و شکل بام مهمترین عنصر قابل مشاهده از فاصله ای دور بوده است. بدون پنجره و در پشت اتاق ها قرار دارد. سپس هوای وارد شده، از طریق مجرای بادگیر که به سقف اتاق یا تالار راه دارد به داخل ساختمان منتقل می شود. در دکوراسیونهای سنتی امروزی از مبلمانی استفاده میشود که نقش سنتی لنگ یا گلیم بر روی آنها باشد. با بازسازی آنها می توان خانه ای متمایز از خانه های آپارتمانی امروزی داشت . می باشد. راه پلهها که در حقیقت نماد یک خانه دوبلکس هستند در فضای پذیرایی قرار میگیرند و در طراحی داخلی توجه بسیاری به آنها میشود و می توان گفت بیشترین جذابیت این نوع خانه ها در بین مردم به دلیل همین راه پله های خاص و منحصر به فرد می باشد. البته در روزهای گرم تابستان قسمت داخلی خانه به شدت تحت تاثیر گرمای بام قرار می گیرد. بام خانه ها نسبت به دیگر اجزای خانه بیشتر تحت تاثیر شرایط و عوامل اقلیمی قرار می گیرد و البته مهم ترین بخش پوشش ساختمان نیز بهشمار میرود و به دلیل اینکه بیش ترین میزان پرتو خورشید را دریافت می کند محافظت از آن دشوارتر است، بنابراین نوع مصالح به کار رفته و نوع ساخت آن هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حال حاضر هزینه بازسازی خانه قدیمی نسبت به خرید خانه نوساز کمتر است و هر فردی میتواند با بودجه محدود این کار را انجام دهد. حیاطی کوچک(بر اساس اصول معماری فضای مربعی ۹قسمتی که در هر گوشه آن فضایی برای مثال؛ سه دَری قرار داشت) در اندرونی خانه که در باغچه آن نارنج و درختان و گیاهان دیگر پرورش می دادند و حتی بعضی افراد روی آن را پوش می کشیدند و با این کار از گیاهان در برابر سرمای سوزناک زمستان دکوراسیون داخلی خانه پنجاه متری محافظت می کردند. علاوه بر این گیاهان سبز در هر زمان و هر مکانی زیبایی و ویژگی هایی خود را حفظ می کنند. شاید راز و رمز این ویژگی را بتوان در ادغام منحصر به فرد ایده های کلاسیک و مدرن در کنار هم در نظر گرفت که با بهره گیری از آن چه که از گذشته به جا مانده است، موجب خلق یک سبک طراحی بسیار خاص، شیک و بسیار با شکوه شده است. هزینه طراحی کابینت مدرن معمولا بین 150 تا 650 هزار تومان متغیر است.

زیرِ بخش زمستان نشین نیز در وجه شمالی خانه نیز زیرزمینی کوچک قرار دارد. اهل خانه همچنین از زیرزمینی که در قسمت تابستان نشین قرار داشت، زمانی که دمای هوا به شدت بالا می رفت، به دلیل خنک بودن نسبت به فضاهای دیگر خانه استفاده می کردند. اطراف بام را معمولا توسط دیواره ای با ارتفاع حدود یک متر تا یک متر و نیم بالا می آوردند تا هم از خطرات احتمالی مانند سقوط جلوگیری شود، هم حدود آن مشخص و عملکردی مانند حیاط خانه پیدا کند و همچنین در ساعاتی از روز قسمتی از بام از سایه ی آن بهره مند شود و فضای داخل خانه نیز به واسطه همین سایه خنک تر شود. پیش آمدگی کنج داخل بنا که با کمک آن میتوان مقاطع چهار ضلعی را به ۸، ۱۶، ۳۲ و در نهایت به دایره تبدیل کرد. معمولا ایوان ها از سه طرف بسته هستند و به سمت میان سراها باز می شوند و متناسب با فضای بنا با طاق نماهایی زیبا ساخته می شوند.

جالب اینکه در کویر برای عایق شدن خانه ها در برابر صدا و حرارت و دسترسی راحت تر به آب قنات و همچنین مقاومت بیشتر بنا، آن ها را گود می ساختند. دیگر زمان آن گذشت که افراد به سمت مبل های سنگین و تجملاتی می رفتند امروزه مبل های ساده و جمع و جور طرفداران بیشتری دارد همچنین ارزان تر نیز هست. سه دَری، پنج دَری و شکم دریده فضاهای این قسمت را تشکیل می دهند دو فضای ارتباطی نیز می تواند راهرو یا تختگاه باشد. تزیینات این قسمت از خانه نیز بسیار زیبا است که از آن جمله می توان به گچ بری ها و آیینه کاری و یا حتی نقاشی های چشم نواز اشاره کرد.

آب انبار حوض یا استخر سرپوشیدهای است که برای ذخیره آب معمولاً در زیرِ زمین در شهرها، روستاها، دِژها، مسیرهای کاروان رو (در رباط ها و کاروان سراها) و در دل کوه ها ساخته می شد. تالار فضایی نیمه باز و تقریبا وسیع رو به حیاط مرکزی است که در شب ها و روزهای تابستان بهترین مکان برای استراحت و یا پذیرایی از میهمانان است. حتما این وسایل را با توجه به متراژ و ابعاد فضایی که در اختیار دارید خریداری نمایید زیرا خرید مبلمان کوچکتر یا بزرگتر از فضای در دسترس باعث میشود که شما نتوانید چیدمان درست و اصولی در خانه داشته باشید و این اشتباه تا انتها ادامه خواهد داشت.

پنجرههای این اتاق تا کف ادامه داشت تا افرادی که روی زمین نشسته اند، دید کافی به بیرون داشته باشند. در مطالب قبلی تصاویری از معماری خانه دوبلکس را مشاهده کردید در ادامه تصاویری از انواع دیزاین داخلی خانه دوبلکس کوچک را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این دکوراسیون ها مورد توجه تان قرار بگیرند. توجه به تناسب ابعاد و اندازه ها و رنگ ها، استفاده بهینه از فضاهای پرت، استفاده از نور کافی و مناسب در منزل، استفاده درست و مناسب از آینه ها در جهت بزرگتر جلوه دادن فضا و افزایش نور، استفاده از المان های طبیعی برای ایجاد آرامش در فضا از جمله ویژگی های بهترین دکوراسیون منزل ایرانی است.

انتخاب یک سبک مشخص باعث هماهنگی بیشتر و وحدت بین عناصر داخلی منزل میشود. بنابراین براساس هر یک از این فرهنگ ها، انواع سبک و طراحی دکوراسیون داخلی به وجود آمده و در میان مردم رایج شده است. سبک های متفاوتی برای طراحی دکوراسیون داخلی کرج ابداع شده اند که با توجه به علایق افراد، امکانات و فضایی که در اختیار دارند باید بهترین نوع را انتخاب کرد؛ سبک های دکوراسیون داخلی در کرج انواع مختلفی دارند که بهتر است با بعضی از آنها آشنا شوید. شـما بـه اسانی می توانید با کمترین امکانات ماندگارترین چیدمان را در فضای داخلی منزل خود داشته باشید. اغلب برای این مجرا، دریچه هایی چوبی می ساختند تا در مواقعی که نیاز به بادگیر نبود مانند ایام سرد سال، آن ها را ببندند تا هم از ورود هوای سرد به داخل ساختمان جلوگیری کنند و هم از ورود حشرات و پرندگان کوچک. ایوان ها به علت بهره مندی از فضای باز، از هوای مطبوعی برخوردار هستند، و به این دلیل که به صورت فضاهای ورودی و خروجی ساخته میشوند، علاوه بر اینکه باعث جریان یافتن هوا می شوند، از تابش خورشید نیز جلوگیری می کنند. تالار از دو سمت چپ و راست از طریق یک دَر به راهرو راه پیدا می کرد و در بالای دَرهای راهرو مُشبک اُرُسی نصف می شد و از این طریق هوا جریان پیدا می کرد.