نزدک 100، طلا، دلار آمریکا، فدرال رزرو، تولید ناخالص داخلی، یورو، دلار استرالیا، داده های تورم


جو بازارهای جهانی در هفته گذشته به بهبود ادامه داد. در وال استریت، نزدک 100، اس اند پی 500 و داوجونز به ترتیب 3.49، 2.54 و 1.98 درصد رشد کردند. در اروپا، DAX 40 و FTSE 100 به ترتیب 2.49% و 1.04% صعود کردند. این در حالی است که ASX 200 استرالیا 1.95٪ افزایش یافت و Nikkei 225 ژاپن 2.59٪ افزایش یافت.

بهبود ریسک اشتها باعث کاهش ارزش دلار آمریکا شد و شاخص دلار DXY در هفته گذشته 1.31 درصد کاهش یافت. این بدترین عملکرد از اواخر ماه مه بود. با این حال، ین ژاپن ضد ریسک عملکرد بهتری داشت. USD/JPY 1.71 درصد کاهش یافت، بیشترین کاهش از ژوئن 2020. قدرت ین احتمالاً به دلیل عوامل خارجی بود.

بازدهی خزانه داری در سراسر جهان کاهش یافت زیرا بازارها انتظارات سیاست پولی فدرال رزرو را تقویت کردند. اکنون، بازارها به قیمت گذاری در 2 کاهش نرخ در سال 2023 بازگشته اند که نشان دهنده چرخش فدرال رزرو است. این در حالی است که تورم کل آمریکا در سال 9.1 درصد بوده است. برآوردهای تولید ناخالص داخلی واقعی ایالات متحده در سال 2023 کاهش یافته است، که شاید نشانه ای از تسلیم شدن فدرال رزرو توسط بازارها در برابر ترس از رکود باشد.

در هفته پیش رو، ممکن است ایده بهتری در مورد اینکه چه کسی در راس آن قرار دارد، داشته باشیم. یک فدرال رزرو جنگ‌طلب به راحتی می‌تواند تخمین‌های فزاینده‌ای را از بین ببرد، نوسانات را به بازارهای سهام بازگرداند و احتمالاً به سود دلار آمریکا باشد. خارج از بانک مرکزی، ایالات متحده نیز داده های تولید ناخالص داخلی و PCE را منتشر خواهد کرد. دومی معیار مورد علاقه بانک مرکزی برای نرخ تورم است.

قیمت طلا در هفته گذشته عملکرد خوبی داشت که احتمالا به دلیل کاهش نرخ دلار و خزانه داری آمریکا بود. اما، به دلیل هفته شلوغ پیش رو، نوسانات XAU/USD ممکن است هنوز رسیده باشد. قیمت نفت خام به احتمال زیاد به دلیل کاهش انتظارات رشد جهانی، عملکرد بسیار ضعیفی داشته است. فصل سود هنوز در جریان است و نتایج بهتر از حد انتظار ممکن است به لحن خوش بینانه بازار کمک کرده باشد.

در جاهای دیگر، استرالیا نرخ تورم سه ماهه دوم خود را منتشر خواهد کرد. چاپ سالانه 6.3% مشاهده می شود که نسبت به قبل 5.1% افزایش یافته است. این احتمالاً بانک مرکزی تهاجمی فزاینده استرالیا را توضیح می دهد. آیا AUD سود خواهد برد؟ داده های تورم آلمان و منطقه یورو نیز برای یورو در دسترس است. در هفته پیش رو چه چیز دیگری برای بازارها در نظر گرفته شده است؟

عملکرد دلار آمریکا در مقابل. ارز و طلا

بازارهای هفته پیش رو: نزدک 100، طلا، دلار آمریکا، فدرال رزرو، تولید ناخالص داخلی، یورو، دلار استرالیا، داده های تورم

پیش بینی های اساسی:

پیش بینی یورو (EUR/USD) – هفته ای پر از رویدادهای پرخطر

EUR/USD به سمت هفته ای پر از انتشار داده ها و رویدادهای مهم، از هر دو طرف جفت، پیش می رود که نوسانات را بیشتر افزایش می دهد.

پیش بینی هفتگی AUD/USD: کامودیتی ها با وجود PMI Miss، Fed در تمرکز، Aussie انعطاف پذیر را تقویت کرد

بسته شدن قوی هفته گذشته AUD/USD را برای هفته سنگین داده های آینده با تمرکز بر فدرال رزرو تنظیم می کند.

پیش بینی کریپتو: BTC، ETH سرب رالی به عنوان تاریخ “ادغام” اعلام شد. رویداد ریسک پیش رو

خیلی زود است که زمستان کریپتو را به پایان برسانیم… آیا اتریوم «ادغام» رالی را هدایت می کند؟

پیش بینی بنیادی نفت خام: تخریب تقاضا بیشتر از نگرانی های عرضه است

با وجود نگرانی‌های مربوط به رکود، علی‌رغم اینکه عرضه بسیار کم است، قیمت‌های WTI به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. افزایش نرخ بهره در هفته آینده فدرال رزرو می تواند به آن اضافه کند.

پیش بینی هفتگی بازار سهام: S&P 500 & DAX 40

با کاهش داده های ایالات متحده، روند صعودی بازار نزولی تمام می شود. فدرال رزرو انتظار داشت 75bps دیگر افزایش دهد

بازگشت نرخ پوند/دلار آمریکا نسبت به دستورالعمل پیشروی فدرال رزرو Hawkish آسیب پذیر است

در صورتی که بانک مرکزی تلاش خود را برای مبارزه با تورم افزایش دهد، تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره ممکن است بازگشت اخیر پوند/دلار آمریکا را تضعیف کند.

چشم انداز USD/JPY: آیا ین ژاپن در برابر دلار آمریکا به تضعیف خود ادامه خواهد داد؟

USD/JPY در سال جاری به شدت افزایش یافته است، اما ممکن است به زودی با نشانه هایی که نشان می دهد جنگ طلبی فدرال رزرو در بحبوحه کند شدن سریع فعالیت های اقتصادی ایالات متحده به اوج خود رسیده است، روند کاهشی را آغاز کند.

پیش‌بینی قیمت طلا: بازگشت XAU/USD ممکن است زودرس باشد. چشم به فدرال رزرو، تولید ناخالص داخلی و PCE است

قیمت طلا در هفته گذشته افزایش یافت، اما بازارها ممکن است جلوتر باشند. داده های فدرال رزرو، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و PCE متعصب می تواند در برابر XAU/USD در هفته آینده تاثیرگذار باشد.

پیش بینی های فنی:

پیش‌بینی فنی دلار آمریکا: کاهش دلار – DXY جلوتر از فدرال رزرو می‌شود

دلار آمریکا با کاهش بیش از 1.5 درصدی مقاومت فنی DXY، یک سری برد سه هفته ای را شکست. سطوح کلیدی در نمودار فنی هفتگی به سمت FOMC می رود.

پیش بینی فنی طلا و نقره: نمودارها نشان دهنده ضرر بیشتر برای XAU، XAG هستند

قیمت‌های طلا و نقره روند چند هفته‌ای خود را شکستند، اما قیمت‌ها برای حفظ رشد تلاش کردند. نمودارهای XAU و XAG نشان می‌دهند که مسیر کمترین مقاومت همچنان به سمت نزول منحرف می‌شود.

پیش بینی S&P 500، Nasdaq 100، Dow Jones برای هفته پیش رو

این یک هفته دیگر برای سهام بود. فدرال رزرو در بال ها منتظر است. آیا آنها در مواجهه با کاهش داده های اقتصادی به غارنوردی نزدیک هستند؟





منبع