دلار کانادا توسط داده های تولید ناخالص داخلی کاهش یافته است، اما روند نزولی کوتاه مدت USD/CAD حفظ می شود


دلار کانادا، USD/CAD، دلار استرالیا، PMI چین – بازار باز آسیا و اقیانوسیه

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

فارکس برای مبتدیان

جلسه توجیهی بازار آسیا و اقیانوسیه – دلار کانادا پس از کندی تولید ناخالص داخلی محلی کاهش یافت

دلار کانادا در روز سه‌شنبه در برابر همتایان اصلی خود ضعیف عمل کرد و همچنین کاهش محتاطانه ریسک اشتها را دنبال کرد. در مقطعی، S&P 500 قبل از کاهش برخی از ضررهای خود، حدود 0.6 درصد کاهش داشت. در نمودار زیر، USD/CAD را می توان مشاهده کرد که به طور معکوس بازارهای سهام را ردیابی می کند. جالب اینجاست که Loonie نتوانست از عملکرد قوی در قیمت نفت خام سرمایه گذاری کند.

در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ، آخرین ارقام تولید ناخالص داخلی کانادا از بین رفت. رشد فصلی سالانه 2.9 درصد بود که بسیار بیشتر از نتیجه 1.5 درصد بود. با این حال، تولید ناخالص داخلی در ماه سپتامبر 0.1 درصد در مترمربع بود که مطابق با انتظارات بود. در همین حال، تولید ماه اوت از 0.1 درصد به 0.3 درصد در مترمربع افزایش یافت. در واقع، رشد کانادا کند شد و درها را به روی یک بانک کمتر تهاجمی کانادا باز کرد.

در زمینه حرکت روزانه از ابتدای سال 2020، افزایش 0.7 درصدی USD/CAD در روز سه شنبه حدود 1.34 انحراف استاندارد از میانگین بود. با استفاده از تابع توزیع تجمعی، احتمال ضعیف شدن CAD 0.7٪ یا بیشتر حداقل حدود 10٪ است. مسلماً، عملکرد گذشته لزوماً نشان دهنده خروجی آینده نیست.

دلار کانادا و S&P 500

دلار کانادا و S&P 500

نمودار ایجاد شده در TradingView

جلسه معاملاتی چهارشنبه آسیا و اقیانوسیه – دلار استرالیا چشم به PMI چین دارد

وضعیت محتاطانه وال استریت می تواند بازارهای مالی را برای عملکرد مشابه در جلسه معاملاتی روز چهارشنبه آسیا و اقیانوسیه ایجاد کند. دلار استرالیا از نزدیک گیج های PMI چین در ماه نوامبر را زیر نظر خواهد داشت. داده‌های غیرتولیدی به 49 رسیده است که از 49.2 در اکتبر کاهش یافته است. ارزش های زیر 50 نشان دهنده کاهش فعالیت اقتصادی است. با توجه به اینکه چین با عبور از قرنطینه‌های سختگیرانه کووید، مسیر پر دست‌اندازی را پشت سر گذاشته است، چاپ نرم‌تر خطر کاهش AUD/USD را دارد. چین بزرگترین شریک تجاری استرالیا است. خروجی اقتصادی ملایم‌تر در اولی اغلب متضمن تأثیرات ضربه‌ای برای دومی است.

تحلیل تکنیکال دلار کانادا

در نمودار روزانه، USD/CAD به نظر می‌رسد خط روند نزولی کوتاه‌مدت از اکتبر را تقویت کرده است. قیمت ها قادر به شکستن بالاتر از مقاومت نبودند و تمرکز نزولی را که برای چند ماه رایج بود حفظ کردند. یک چرخش پایین تر، تمرکز را روی سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2% در 1.3513 قرار می دهد. از سوی دیگر، تایید یک شکست صعودی، راه را برای معکوس کردن روند نزولی کوتاه مدت باز می کند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

نمودار روزانه USD/CAD

نمودار روزانه USD/CAD

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع