چشم انداز USDJPY به ویژه مستعد پیام رسانی فدرال رزرو است


پیش‌بینی‌های USDJPY، دلار و نرخ فدرال رزرو نکات بحث:

  • چشم انداز بازار: USDJPY نزولی زیر 137.50
  • سیاست پولی به عنوان یک محرک اساسی پشت USDJPY با توجه به اینکه فدرال رزرو در آستانه سیاست قرار دارد در حالی که BOJ به محرک های شدید لنگر انداخته است، به طور محکم توسط دلار حفظ می شود.
  • با شروع خاموشی رسانه ای قبل از FOMC در آخر این هفته، بانک مرکزی باید تصمیمات استراتژیک مهمی در مورد تعدیل انتظارات بازار اتخاذ کند.

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه معامله USD/JPY

از دیدگاه فنی، USDJPY تحریک آمیز به نظر می رسد. تلاش های ناموفق برای توقف صعود این جفت تا ماه های سپتامبر و اکتبر (از طریق مداخله فعال بخشی از مقامات ژاپنی) معیار را تا 150 افزایش داد. این نوسانات با انتشار ویژه گزارش CPI نوامبر ایالات متحده که در نهایت با شکستن این جفت به زیر سطح 150، مقداری کشش را به ین ارائه کرد، به ماه نوامبر نیز منتقل شد. این یک گام مهم به سمت یک معکوس معنی دار بود، اما پیشرفت از آن نقطه به طور قابل توجهی کم خون بوده است – اگر نه به طور کلی. استدلال به احتمال زیاد اساسی تر از فنی است. در حالی که من در حال تماشای نقطه میانی خشن شش ماه گذشته و حمایت خط روند بازگشت به آوریل هستم، افزایش قابل توجهی ین با بازدهی پایین در برابر نرخ بهره همچنان در حال افزایش ایالات متحده برای شرکت کنندگان بزرگتر بازار دشوار است. شاید بعداً در معاملات چهارشنبه این عدم تعادل به ما یادآوری شود.

نمودار USDJPY با SMAهای 20 و 200 روزه (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در حالی که چند عامل اساسی مهم در پشت تلاقی ارز ایالات متحده و ژاپن وجود دارد، من معتقدم که با توجه به سطح نرخ ارز و تعادل پس‌زمینه بنیادی، اکثر آنها منسوخ شده‌اند. از رابطه سنتی “ریسک روشن/خطر خاموش”، دلار ممکن است ارز حمل و نقل در این پویایی باشد، اما ین به سختی خود را با نقش پناهگاه امن (“ارز تامین مالی”) هماهنگ کرده است. من معتقدم ین کمتر یک پناهگاه امن واقعی است و در عوض به نفع بازگرداندن ژاپنی‌هایی است که در دوره‌های پرخطر قرار دارند. همبستگی اخیر USDJPY با Dow و Nikkei 225 نشان می‌دهد که گرین‌بک بیشتر به عنوان پناهگاه در نظر گرفته می‌شود تا همتای خود. برای پتانسیل اقتصادی نسبی، به نظر می رسد چشم انداز با تمام ریسک هایش کم و بیش در تعادل است و هیچ کدام از این ها موقعیت مناسبی برای ایجاد رشد قوی ندارند. که سیاست پولی را ترک می کند. و این دو ارز در دو طرف طیف قرار دارند. احتمالاً فدرال رزرو یکی از جنگ طلب ترین گروه های اصلی است در حالی که بانک ژاپن (BOJ) با تعهد خود به “کنترل منحنی بازده” بدترین گروه است. با این حال، چشم انداز BOJ به شدت مبهم است، در حالی که پیش بینی های فدرال رزرو برای حدس و گمان باز است زیرا بازارها تلاش می کنند تا میزان تهاجمی بودن افزایش ها را در آینده ارزیابی کنند.

نمودار وضعیت نسبی سیاست پولی بانک های مرکزی عمده




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 7% -1٪ 2%
هفتگی 4% -6٪ -1٪

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

اگر توجه اساساً به دلار معطوف شود و تأثیرات بنیادی جایگزین برای منحرف کردن حواس با مشکل مواجه شود، این نشست آتی باید به دقت تحت نظر قرار گیرد – و در ادامه هفته. در جلسه تجاری آتی ایالات متحده، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو قرار است سخنرانی کند. این آخرین سخنرانی برنامه ریزی شده ای است که او قبل از کنفرانس مطبوعاتی خود پس از تصمیم گیری نرخ نرخ روز 14 دسامبر به دلیل خاموشی خودخواسته رسانه ها قبل از بررسی های سیاسی برگزار می کند. این یک نیاز استراتژیک برای بانک مرکزی ایجاد می‌کند تا انتظارات را به گونه‌ای هدایت کند که بازارها به‌طور قابل‌توجهی بیش از آنچه که فدرال رزرو پیشنهاد می‌کند، بدتر یا جنگ‌طلب‌تر نباشند. در غیر این صورت، نتیجه نوساناتی است که می تواند سیستم مالی را مختل کند. اگر پاول به هشدارهای خود مبنی بر اینکه مسیر رو به جلو برای نرخ ها بالاتر از آنچه قبلاً انتظار می رفت، پایبند باشد، پتانسیل USDJPY برای بازگشت مجدد و همگرایی مجدد با روند صعودی بزرگتر قوی تر خواهد بود. در حال حاضر، معامله گران خرده فروشی FX در IG از ژانویه به صعودی خالص USDJPY نزدیک شده اند.

{{SENTIMENT|USDJPY}}

نمودار موقعیت طلای خرده فروشی USDJPY معامله گر در IG (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در DailyFX.com





منبع