دلار نیوزلند با ریسک افزایش نرخ افزایش یافت. آیا رالی NZD/USD ادامه خواهد داشت؟


دلار نیوزلند، NZD/USD، RBNZ، CPI، دلار آمریکا، AUD/NZD – نکات صحبت

  • دلار نیوزلند پس از اینکه داده های CPI انتظارات را شکست داد، تقویت شد
  • این ارقام نشان می دهد که فشارهای قیمتی در سه ماهه سوم علیرغم نرخ های بالاتر افزایش یافته است
  • اکنون همه نگاه ها به RBNZ است. اگر آنها به طور تهاجمی صعود کنند، آیا NZD/USD را افزایش می دهد؟

{{GUIDE|برترین}}

دلار نیوزلند از زمانی که آمارهای تورمی داغتر از حد انتظار در اوایل امروز از بین رفت، به طور پیوسته در حال افزایش بوده است.

ارقام تورم نشان می‌دهند که شاخص کل قیمت مصرف کننده برای سه ماهه سوم به 2.2 درصد رسیده است، بسیار بالاتر از پیش‌بینی‌های 1.5 درصد و به خوبی از 1.7 درصد که در سه ماهه دوم مشاهده می‌شود، کاملاً واضح است.

این نشان می دهد که CPI سال به سال نیوزلند تا پایان سپتامبر 7.2 درصد بوده است، درست پایین تر از 7.3 درصد، که بالاترین میزان در 30 سال گذشته بود. نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددانان 6.5 درصد را برای عدد سالانه پیش بینی کرده بود.

واکنش NZD/USD به داده های CPI

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

نگرانی بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) افزایش مجدد فشارهای قیمتی است و این ممکن است شاهد تغییر مجدد افزایش نرخ در آینده باشد. کاهش جزئی در عدد سالانه به دلیل یک بازنگری کوچک نزولی است، نه کاهش فشار تورم.

در اوایل ماه جاری، بانک مرکزی نرخ رسمی نقدی خود را از 3.0 درصد به 3.50 درصد افزایش داد که بازار پیش بینی کرده بود.

پس از ارقام امروز، بازار به سمت انقباض بالقوه 75 واحد پایه (bps) متمایل شده است و 70 واحد در ثانیه اکنون در محاسبات شاخص مبادله یک شبه (OIS) قیمت گذاری شده است. نشست بعدی RBNZ در 23 نوامبر برگزار می شود و چندین اقتصاددان مستقر در نیوزلند نیز پیش بینی های خود را در آن گردهمایی تا 75 واحد در ثانیه افزایش داده اند.

حرکتی به این بزرگی RBNZ را با فدرال رزرو در بند خواهد آورد. پیش‌بینی می‌شود که آنها نرخ هدف خود را 75 bps در کنفرانس دوم نوامبر خود افزایش دهند. چرخه پیاده روی تهاجمی فدرال رزرو به حمایت از دلار آمریکا در طول سال 2022 کمک کرده است.

چشم انداز نرخ های NZ برخلاف بانک مرکزی استرالیا است که به نظر می رسد از مبارزه با تورم خود دوری می کند. RBA در نشست خود در اوایل ماه جاری به جای 50 واحد در ثانیه، نرخ ها را 25 bps افزایش داد.

RBA داده های CPI سه ماهه سوم خود را در 26 اکتبر، قبل از جلسه کمیته سیاست پولی در 1 نوامبر دریافت خواهد کرد. واگرایی آشکار در سیاست باعث شده است که AUD/NZD امروز کاهش یابد.

با نگاهی به آینده، داده‌های تجارت NZ در روز جمعه منتشر می‌شود و می‌تواند محرک دیگری برای اقدام قیمت NZD/USD باشد.

{{راهنما|تجارت_ته_اخبار}}

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع