دلار استرالیا علیرغم ارقام خوب تولید ناخالص داخلی در 2 سال اخیر به پایین ترین سطح خود رسیده است.


دلار استرالیا، AUD/USD، دلار آمریکا، ASX 200، RBA، فدرال رزرو – نقاط صحبت

  • دلار استرالیا علیرغم اینکه درخشش اقتصادی در حال حاضر دست نخورده است، کاهش یافت
  • نرخ های بهره جهانی در حال حرکت به سمت شمال هستند و رشد و دارایی های مرتبط با ریسک را تضعیف می کنند
  • اقدامات RBA اندکی برای تقویت AUD انجام داد. دبلیوآیا حرکات دلار آمریکا بر AUD/USD غالب است؟

دلار استرالیا پس از آن کاهش یافت 2تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم به یک رسیدپیش بینی در0.9% و آبه دست آوردن قبلی 0.8%، که به 0.7٪ کاهش یافته است.

آتولید ناخالص داخلی سالانه تا پایان جولای3.6 بود% به جای 3.4% پیش بینی شده و 3.3% قبل این بازبینی های صعودی نسبت به فصل های قبلی را نشان می دهد در سه ماهه و چهارم سال 2021.

سهام ASX 200 استرالیافهرست مطالب کمی سفت شد در اخبار بعد باز کردن پایین ضعف اخیر به دنبال سمپوزیوم ماه گذشته جکسون هول بانک فدرال رزرو آمریکا شکل گرفته است.

در اظهارات آماده شده، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نرخ بهره بسیار بالاتر از آنچه بازار قبلاً انتظار داشت، مطرح کرد. در نتیجه، بازدهی خزانه‌داری بسیار بالاتر رفته است و به دلار آمریکا کمک کرده تا در برابر ین ژاپن به بالاترین سطح در 24 سال گذشته برسد.

لفاظی های تندروانه فدرال رزرو باعث ایجاد ترس از کاهش شدید رشد شده است و شاخص های سهام جهانی منعکس کننده چشم انداز بدتر از جمله ASX 200 هستند.

امروز تولید ناخالص ملی ارقام بعد از آن می آیند رادیروز بانک مرکزی استرالیا 50 واحد افزایش نرخ نقدی خود را افزایش داد، که پنجمین افزایش از زمان لغو در ماه مه است. همین هم بود قادر به بلند کردن استرالیا به روشی ماندگار نیست.

ادامه انقباض در شرایط پولی ممکن است دارایی‌های مرتبط با رشد مانند Aussie و ASX 200 را بیشتر تضعیف کند.

تیاو آخرین تجارت استرالیا داده ها برای Aاوتفردا منتشر می شود و طبق نظرسنجی بلومبرگ، بازار در حال پیش بینی است یک AUD 14.65 میلیارد دلار مازاد تجاری در ماه این در حالی است که رکورد 17.67 میلیارد AUD در ماه قبل شکسته شده بود.

صادرات سنگ آهن همچنان به سهم قابل توجهی در درآمد کشور ادامه می دهد. همه ماینرهای استرالیایی کمتر از 20 دلار در هر تن تولید می کنند. در حال حاضر حدود 100 دلار در هر تن در بورس سنگاپور (SGX) و بورس کالای دالیان (DCE) معامله می شود.

این به طور کلی به نظر می رسد واکنش AUD/USD بیشتر به قدرت دلار آمریکا مرتبط باشد تا ضعف AUD. استرالیایی آیس ضعیفr به میزان کمتر در برابر اکثر ارزهای G-10 دیگر امروز.

نمودار کوتاه مدت AUD/USD

نمودار AUDUSD

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییترr





منبع