دلار آمریکا پیش از تصمیم فدرال رزرو نوسان کرد. معامله گران فارکس چه انتظاری باید داشته باشند؟


چشم انداز دلار آمریکا:

  • دلار آمریکا فاقد اعتقاد جهت دار است و بین سود و زیان کوچک حرکت می کند، زیرا معامله گران از گرفتن موقعیت های بزرگ جلوتر از قیمت ها اجتناب می کنند. FOMC تصمیم گیری
  • انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد و به 4.75٪ -5.00٪ برساند، اگرچه برخی از فعالان بازار انتظار دارند چرخه انقباض بانک مرکزی متوقف شود.
  • دورنمای کوتاه مدت دلار آمریکا احتمالاً به راهنمایی FOMC بستگی دارد

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: جهش EUR/USD با مقاومت قوی در سطح 1.08 پیش از FOMC

دلار آمریکا، همانطور که با شاخص DXY اندازه‌گیری می‌شود، صبح چهارشنبه فاقد اطمینان جهت‌گیری است و بین سودها و زیان‌های کوچک حول سطح 103.15 حرکت می‌کند، زیرا معامله‌گران از گرفتن موقعیت‌های بزرگ قبل از یک رویداد پر تأثیر: اعلامیه مارس FOMC اجتناب می‌کنند.

در پایان جلسه دو روزه، فدرال رزرو امروز بعدازظهر تصمیم سیاست پولی خود را منتشر خواهد کرد. انتظارات ثابت بوده است، اما اکثر معامله گران بر این باورند که بانک مرکزی نرخ بهره را با یک چهارم درصد افزایش به 4.75٪ -5.00٪ خواهد رساند. در همین حال، بخش کوچکی از بازار پیش بینی می کند که یک “مکث” در چرخه انقباض در پی فروپاشی دو موسسه وام دهی ایالات متحده.

قبل از آشفتگی اخیر بخش بانکی، سرمایه گذاران متقاعد شده بودند که فدرال رزرو با چرخه پیاده روی خود با قدرت در تلاش برای خفه کردن تورم بالا پیش خواهد رفت، اما پس زمینه تغییر کرده است و فضا را برای شگفتی های احتمالی در رویداد امروز

چه چیزی تغییر کرده است؟

اگرچه ممکن است برای اطمینان از همگرایی تورم به سمت هدف 2.0 درصد، سیاست سخت‌گیرانه‌تری لازم باشد، اما سیستم مالی در موقعیت شکننده‌ای قرار دارد، زیرا این دو بانک در اوایل این ماه آسیب‌پذیری‌های بخش بانکی را در معرض افزایش سریع هزینه‌های استقراض قرار دادند.

در حالی که پس از اقدامات هماهنگ مقامات دولتی برای حمایت از وام دهندگان در حال مبارزه، احساسات تا حدودی بهبود یافته است، بادهای مخالف اساسی به طور کامل از بین نرفته اند. این بدان معنی است که اگر استرس در سیستم ادامه یابد، خطرات سیستمیک در هر زمانی ممکن است ظاهر شوند.

برای حفظ ثبات مالی و جلوگیری از تکان دادن قایق در زمان افزایش عدم اطمینان، فدرال رزرو ممکن است با احتیاط اشتباه کند و چرخه پیاده روی خود را به طور موقت متوقف کند تا وضعیت را ارزیابی کند و بررسی کند که چگونه انقباض در اقتصاد واقعی موج می زند. یکی دیگر از گزینه‌های ممکن افزایش ۲۵ واحد پایه در حین ارائه است هدایت کبوتر.

دو سناریویی که در بالا توضیح داده شد به احتمال زیاد برای دلار آمریکا در کوتاه مدت نزولی خواهند بود، که نشان می دهد زیان های بیشتری برای دلار آمریکا وجود دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال، سوگیری معاملاتی شاخص DXY به دنبال زیان های اخیر منفی شده است و قیمت ها اکنون به حمایت کلیدی در منطقه 102.60 چشم دوخته اند. شکستن زیر این کف می‌تواند افت دلار آمریکا را تسریع کند و زمینه را برای آزمایش مجدد پایین‌ترین سطح سال 2023 فراهم کند. برعکس، اگر گاوها دوباره دست بالا را بدست آورند، مقاومت بین 103.50 و 103.65 و به دنبال آن 104.10 قرار می گیرد. بالاتر از آن، هدف صعودی بعدی روی 104.65 قرار دارد.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

فارکس برای مبتدیان

نمودار فنی دلار آمریکا

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار شاخص دلار آمریکا (DXY) با استفاده از TradingView تهیه شده است





منبع